Урок "Використання логічних функцій"

Про матеріал
Мета уроку : ознайомити з логічними функціями; ознайомити з основними поняттями роботи з логічними функціями; навчити роботі з умовними функціями; сформувати навички використання розрахункових функцій в аналізі даних.
Перегляд файлу

Урок

Тема: Використання  логічних  функцій.

Мета:

Навчальна:

• ознайомити з поняттям логічної функції;             

• навчити роботі з умовними функціями;

• сформувати навички використання розрахункових функцій в аналізі даних.

Розвивальна:

• розвиток логічного мислення;

• розвиток навичок порівняння і узагальнення в обробці інформації;

• розвиток властивостей уважності, операцій мислення і творчих здібностей.

Виховна:

• формування відчуття колективізму та комунікативних  якостей;

• формування навичок взаємо оцінювання;

• формування акуратності та уважності у введенні складних формул.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

 

1. Організація класу до заняття (1 хв).

Привітання. Підготовка учнів до роботи на уроці.

2. Мотивація  вивчення теми (2 хв).

Ми з вами вже досить багато знаємо  і ви в змозі виконати досить складну роботу з розрахунками в електронних таблицях. Але з життєвого досвіду ми знаємо, що результат тієї чи іншої дії дуже часто залежить від певних умов. Розглянемо, як табличний процесор допоможе нам подолати цю проблему.

3. Викладання нового матеріалу.

У розрахунках особливе місце займають логічні функції, завдяки яким   Ехсеl може виконувати ті чи інші дії в залежності від виконання заданих умов.

Логічні умови використовують знаки > (більше), < (менше), = (дорівнює), >= (не менше), <= (не більше), <> (не дорівнює).

Логічна умова, яка виконується, має значення 1 (Істина).

Логічна умова, яка не виконується, має значення 0 (неправда).

Логічні команди Ехсеl

ЕСЛИ (логічна умова; Дія 1; Дія 2)

Дія 1 - виконується при значенні умови 1.

Дія 2 - виконується при значенні умови 0.

Наприклад: нехай прибутковий податок нараховується залежно від суми заробітку: 10% при заробітку до 150 грн. і 20% при заробітку більше 150 грн. У цьому випадку допоможе функція ЕСЛИ, яку треба записати так (нехай сума заробітку записана у комірці С7):

Якщо(С7<150;10%*С7;20%*С7)

І(умова1;умова2;...)

- має значення 1, якщо ВСІ умови виконуються, і 0, якщо одна з умов не виконується.

Або(умова1;умова2;...)

- має значення 1, якщо хоча б одна з умов виконується, і 0, якщо ні одна з умов не виконується.

Схему роботи за такою функцією можна подати  у вигляді блок-схеми:

При розв’язанні деяких задач виникає необхідність в перевірці декількох умов. Якщо результат перевірки  першої умови хибний, то перевіряється друга умова, і так далі.

Мовою блок-схем структура буде мати такий вигляд:

 


 Формат функції набуває вигляд у :

Якщо(В1;А1;якщо(В2;А2;якщо(В3;А3;якщо(В4;А4;А5))))

До семи «якщо» можуть бути вкладеними одна в одну як аргумент.

 

 

Розрахунок прибуткового податку

Нехай розрахунок прибуткового податку проводиться за таких спрощених умов, при мінімальному заробітку 185 грн.:

Заробіток менший або рівний за 185 грн. - податок 0 %;

Заробіток більший за 185 грн. - податок 13 % від суми, що перевищує 185 грн.;

Формула для нарахування прибуткового податку (наприклад, для комірки FЗ) може бути такою: --якщо(РЗ> 185 ;(РЗ-185)*0,13 ;0;2)

Нехай заробіток працівника становить 700 грн. Прибутковий податок з цієї суми становитиме (700-185)*13% = 66 грн. 95 коп.

 

 

 

Функція Якщо  викликається за допомогою « майстра функцій» :

Головне меню       Вставка           Функція         Якщо

 

         

 

 

 

 

 

4. Етап контролю засвоєння нового матеріалу.

На кожному комп’ютері  вже є подібна таблиця. Учні повинні її відкрити та виконати розрахунки.

5. Етап підведення підсумків.

Коротко повторюються всі моменти нової теми.

6. Домашнє завдання .

doc
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку