Розробка складається з міні-конспекту. За матеріалами підручника для 7 класу (автори Й. Я . Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько )
Тема. Використання вбудованих функцій. Практична робота 8. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.
Мета:
ознайомити з поняттям функцій та використанням у формулах; засвоїти практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями;
розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком;
виховувати комунікабельність, культуру мовлення,пізнавальний інтерес.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ПК, Microsoft Office Excel, проектор, презентація, дидактичні матеріали.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Вправа «Асоціативний кущ».
Учні разом з учителем складають на дошці, асоціативний кущ на тему «Електронні таблиці в MS Excel», де вказують всі відомі їм поняття про електронні таблиці.
Книга, аркуш Клітинка, рядок, стовпець
Електронна таблиця Форматування
Числові дані клітинок, рядків, стовпців
Текстові дані Форматування даних
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже знаєте, що формули Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Поки що ми використовували нескладні формули і не використовували в них функцій. Але навіть ці нескладні формули значно спрощуються, якщо в них використовувати функції. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Функції можуть вводитися в таблицю у склад формул або окремо. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.
Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входять більше ніж 300 різноманітних функцій. Усі вони для зручності пошуку розподілені на групи (категорії): математичні, статистичні, логічні, фінансові, текстові функції дати і часу та інші.
В 7 класі ми ознайомимося тільки з деякими з них: математичними (сума) та статистичними (середнє значення, min, max).
Сума SUM (число1; число 2; …) – сума чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти суму чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: SUM(A1:A5).
Середнє значення AVERAGE (число1; число 2; …) – середнє арифметичне чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти середнє арифметичне чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: AVERAGE (A1:A5).
MIN (число1; число 2; …) – найменше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найменше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MIN (A1:A5).
MAX (число1; число 2; …) – найбільше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найбільше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MAX (A1:A5).
Вставити функцію у формулу можна кількома способами:
Вчитель на комп’ютері демонструє кожний із цих способів вставлення функцій.
V. Використання отриманих умінь і знань.
Фізхвилинка
Учні виконують вправи для очей, рук і корпуса, рекомендовані під час роботи з комп’ютером.
Працюємо з комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки і санітарно-гігієнічний норм.
Практична робота 8. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.
Хід роботи
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати п. 4.4, 4.5, вправа №9
VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. «Рефлексивний ланцюжок».
Вчитель починає вправу з вислову: «Сьогодні на уроці я …». Учні по черзі доповнюють речення, за умови що повторювати сказане іншими не можна.