Урок "Вимірювання фізичних величин"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу та ознайомлення учнів із різними приладами для вимірювання фізичних величин
Перегляд файлу

 7 клас

 Вимірювання фізичних величин

(урок проводиться з використанням комп’ютера)

Мета: Навчити учнів робити вимірювання різними вимірювальними приладами, визначати основні характеристики засобів вимірювання, оцінювати похибки, правильно виконувати записи результатів вимірювання. Перевірити набуті учнями знання на попередніх уроках; Розвинути учнівську цікавість до вивчення фізики, зокрема за рахунок практичних, експериментальних робіт та залучити до спостережень за природою; Виховати почуття бережливого ставлення до природи та навколишнього світу.

Прилади і матеріали: підручник, зошит, комп’ютер з програмою, інтерактивна дошка, лінійка, мензурка, мірний стакан з водою, тіло правильної геометричної форми (брусок), термометр, годинник.

Хід уроку

І. Організаційний момент (2-3 хв).

Підготувати учнів класу до роботи під час уроку, розмістити їх за комп’ютерами та налаштувати на швидку та плідну роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань (3-5 хв).

Нагадуємо домашнє завдання та основні терміни, які були вивчені на попередніх уроках. Учні дають відповіді на такі запитання:

  1. Що вивчає наука фізика?

Фізика – це наука, яка вивчає природу (живу та неживу). Ці знання стали основою для створення нових технологій та приладів, які допомагають у роботі усіх професій, полегшують наше повсякденне життя, відкривають швидкий доступ до запасів інформації та ін..

  1. Кого із вчених-фізиків ви знаєте? Які відкриття вони зробили?

Архімед – завдяки завданню царя Гієрона з короно, відкрив спосіб визначення об’єму тіл, які мають неправильну форму.

І.Ньютон – відкрив основні закони руху та закон земного тяжіння.

Г. Галілей – вивів і практично підтвердив закон вільного падіння тіл.

А.Ейнштейн – зробив великий внесок у розвиток енергетики та ядерної фізики.

  1. Що таке фізична величина? Назвіть, які фізичні величини ви знаєте.

Фізичною величиною називають загальну характеристику багатьох матеріальних об’єктів, або явищ, яка може набувати індивідуального значення для кожного з них.

  1. Що таке одиниця вимірювання? Які одиниці вимірювання прийняті у міжнародній системі числення для найбільш поширених фізичних величин (довжина – м, час – с, маса – кг, температура – оС і т.д.)

Одиниця вимірювання фізичної величини це її значення, що позначають скорочено. Крім основних одиниць вимірювання фізичних величин, що прийняті за основу у міжнародній системі числення, існують ще кратні та частинні одиниці.

Кратні одиниці – це одиниці, більші від основних одиниць у 10,100,1000 й більше разів.

Частинні одиниці – це одиниці, менші від основних одиниць у 10,100,1000, й більше разів .

  1. Як визначити ціну поділки вимірювального приладу? Що це таке?

Ціна поділки – це значення найменшої поділки шкали вимірювання вимірювального приладу. Щоб її визначити, треба різницю двох будь-яких значень величини, наведених на шкалі, поділити на кількість поділок між ними. Для обчислень скористатись формулою: , де ВМ – верхня межа, НМ – нижня межа, N – кількість  поділок  між ними.

ІІІ. Основна частина уроку (20-25 хв)

D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_132526.pngУчні займають свої робочі місця за комп’ютерами і уважно слухаючи вказівки вчителя виконують завдання самоперевірки у вигляді електронних тестів.

                         D:\Флешка\_Capture\Image1.png

D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_132130.png Після успішно пройдених тестів треба розв’язати задачу, яка теж з’явиться на моніторі комп’ютера. Якщо учень розв’язав задачу і показав результат вчителю то починає виконувати лабораторну роботу на комп’ютерах

 

 

 

 

 

 

 

. Вчитель за допомогою інтерактивної дошки демонструє і покроково пояснює учням хід роботи, яку вони мають повинні виконати на уроці.

D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131715.pngD:\Флешка\_Capture\2013-10-24_132004.pngБеремо брусок та лінійку і вимірюємо його довжину. Зверніть увагу на шкалу лінійки: межі її вимірювання та кількість поділок. Це нам буде потрібно для того, щоб визначити ціну поділки шкали лінійки.

 

 

D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_134236.png
На робочому вікні відкриваємо таблицю і заносимо до неї результати своїх вимірювань та обчислень.

Після того, як ви закінчили роботу в таблиці, заповнивши усі потрібні комірки, її можна звернути та перейти до виконання наступного досліду. Для цього беремо за допомогою мишки з приладів мензурку, склянку з водою та посудину (чашку), об’єм якої будемо міряти. Поступово виконуємо дії     

   D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131508.png                                           D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131746.png                      

           D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131856.png                  D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131910.png       

Знову усі вимірювання та обчислення заносимо до таблиці. Після цього проводимо третій дослід і знову усі вимірювання і обчислення, що проводяться під час виконання досліду заносимо до таблиці.

D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131942.png                 D:\Флешка\_Capture\2013-10-24_131952.png    Якщо ваші результати без помилок, то ви отримуєте гарний результат. Якщо під час роботи ви допустили помилки, то у вашій таблиці з’являться комірки виправлені червоним кольором. Ці помилки треба виправити.

По закінченню роботи, результати тестів та лабораторної роботи учні показують вчителю для оцінювання їх роботи та практичних навиків (включаючи вміння працювати з комп’ютерними технологіями).

ІV. Підведення підсумків (7-10 хв)

Учитель підводить підсумки проведеної учнями лабораторної роботи з допомогою комп’ютера, виставляє учням оцінки за їх роботу. Разом із учнями обговорюються основні помилки та проблеми, що виникали під час роботи.

V. Домашнє завдання (2-3 хв) повторити §2,3,4 Самостійно опрацювати §8               У друкованих зошитах для лабораторних робіт виконати роботу №5.

http://videouroki.net/filecom.php?fileid=98674887

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 4. Фізичні величини. Вимірювання фізичниз величин
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку