Розробка відкритого уроку з математики на засвоєння таблиці ділення на 7. метою якого є: закріплення вміння та навички учнів табличного множення та ділення чисел від 2 до 7; вправляння у вмінні розв'язувати складені задачі що містять табличне множення і ділення в межах 7; розвиток обчислювальних навичокдітей; розвиток логічного мислення учнів; формування навичок самоконтролю під час розв'язування прикладів, задач; виховання інтересу до математики.
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 7. Розв'язування задач
Мета: закріплювати вміння та навички учнів табличного множення та ділення чисел від 2 до 7; вправляти у вмінні розв’язувати складені задачі що містять табличне множення і ділення в межах 7; розвивати обчислювальні навички дітей; розвивати логічне мислення учнів; формувати навички самоконтролю під час розв’язування прикладів, задач; виховувати інтерес до математики, естетичні почуття.
Обладнання. Картки для індивідуальної роботи, презентація, підручник, мікрофон.
Тип уроку. Закріплення й узагальнення знань
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ми всі запрошуємо вас
На урок у другий клас!
ІІ. Оголошення теми і очікуваних результатів уроку.
1. Подорож до країни Математики.
Десь далеко – далеко за синіми морями, за високими горами є прекрасна країна Математика.
Слайд 1
І живуть в ній незвичайні мешканці – цифри.
Слайд 2
Протягом уроку ми будемо мандрувати по цій країні, і зустрічатися з її жителями.
- Діти, як ви гадаєте з ким ми сьогодні зустрінемося?
- Які завдання будемо виконувати?
- Таблиці множення і ділення яких чисел, ми вже вивчили?
- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
Вправа «Мікрофон»
- Я очікую… ( відповіді дітей - гарних оцінок, розв’язаних прикладів, розв’язаних задач, цікавих завдань, правильних відповідей, активності…)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Дійсно сьогодні ми будемо закріплювати вміння множити та ділити числа на 7; тренуватися у вмінні розв’язувати задачі, рівняння та розпізнавати геометричні фігури. А я від вас чекаю правильних відповідей, активності на уроці, охайності під час письма, уваги й кмітливості.
ІV. Закріплення і узагальнення знань.
Головним помічником на уроці буде краплинка води, яка дарує життя всьому живому на землі. Це відомий казковий герой - Капітошка.
Слайд 3
Перший мешканець цієї країни є цифра нуль.
Слайд 4
Він дуже вихований і ніколи не стає у парі поперед іншої цифри. І ходять вулицями числа: 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90.
Слайд 5
Індивідуальні картки
Картка № 1
2·2+10=___ 5·5-10=___
2·4+12= ___ 4·5-5=___
У Мурки народилися 4 рудих, 3 чорних і 2 плямистих кошенят. Скільки всього кошенят народилося у Мурки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
і |
д |
П |
о |
в |
і |
д |
ь |
: |
|
|
к |
о |
ш |
е |
н |
я |
т |
Картка № 2
2·7 □ 7·2 7·7 □ 50
7·9 □ 56 3·7 □ 3·6
Сергійко спіймав 7 карасів, а Андрій - у 3 рази більше. Скільки карасів спіймав Андрій?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
і |
д |
п |
о |
в |
і |
д |
ь |
: |
|
|
к |
а |
р |
а |
с |
і |
в |
А ось клітинка-хатинка.
Слайд 6
У цій хатинці мешкає одиниця,
Слайд 7
яка дуже любить перевіряти свої знання і розв'язувати завдання.
Капітошка раз з одиницею пропонують нам відвідати математичне озеро й довести їм що ми кмітливі та швидкі.
Слайд 8-21
Гра «На озері»
Молодці. Оцінка. Додаткове питання. 14 кг.печива розклали у 7 пакетів порівну. Скільки кілограмів печива в 1 пакеті?
Пора одиниці відпочивати , а нам у зошиті працювати.
18 березня
Класна робота
Ось вам двійка дає завдання працювати в зошиті охайно!
Слайд 22
хв..каліграфії (70 63 56…..
Як качечка, полюбляє двійка воду: двічі на день купається І двічі двійка чистить зуби: уранці та увечері. От яка охайна двійка!
Ми з вами також дуже охайні,тому всі числа записали гарно.
Трійка, приготувала нам зустріч з підручником.
Слайд 23
С.137 математичний диктант №856 (1 учень за дошкою)
Слайд 24 Перевірка
1 перевіряє – 2 оцінки. Додаткові питання. 1.Невідоме число поділили на 7 і отримали 8. Знайди невідоме число. 2.Стрічку завдовжки 42 см. розрізали на 7 частин. Знайди довжину частини.
А Четвірка – фізкультурниця. Радить усім займатися спортом, бо спорт – це здоров'я.
Слайд 24 Фізкультхвилинка (під музику)
Відпочили, набрали сили й до роботи знову приступили.
Наступна мешканка П’ятірка,
Слайд 25
яка любить розв’язувати задачі, тому пропонує і вам розв’язати задачу. (1 учень біля дошки)
Задача
Діти зібрали 5 кошиків малини, по 6 кг в кожному кошику, і 12 кг смородини. Скільки всього кілограмів фруктів зібрали діти?
Слайд 26
Одного разу цифра 6
пішла мандрувати і знайшла собі сестричку.
– Яку сестричку собі знайшла шестірка ?
Відтоді вони дружать й інколи заміняють одна одну.
Ось і ми зараз разом з сусідом по парті розв'яжемо задачу й зробимо взаємоперевірку.
С.138 задачі 859, 860 по варіантах.
-Яка пара перша розв’яже піднімає руку.
2 оцінки. Додаткові питання. 1. За 7 альбомів заплатили 28грн. Скільки коштує 1 такий альбом? 2. Майстер розмалював 7 чашок за 49 хв. Скільки хвилин він розмальовував 1 чашку?
Фізкультхвилинка для очей
Біля березового гаю у чепурному будинку жила собі сімка.
Слайд 28
Здавна вона закохана у квіти. Квіти посаджені на клумбі, яка має форму геометричної фігури.
Слайд 29
Оцінка 1 учень. Додаткові питання. 1м=..см, 1м=..дм,1дм=..см,1год=..хв, 1хв=..с,1доба = ..год
У восьмиповерховому будинку жила собі цифра 8,
Слайд 30
яка дуже полюбляла математику і завжди цікавилася досягненнями учнів
Віршовані задачі
V.Підсумок уроку. Рефлексія
Кому урок сподобався?
Кому було цікаво?
Хто вважає, що він на уроці працював дуже добре?
А хто думає, що він міг би працювати краще?
Яке завдання вам сподобалося найбільше?
Чи виправдались ваші очікування?
Я дуже вдячна учням, які працювали активно й завзято.
VІ. Домашнє завдання
Девятка Слайд 31
пропонує вам вдома виконати
Слайд 32
Наш Капітошка повертається на хмаринку навесні в нього ще багато справ !
Слайд 33
Я вам дякую за урок! Всі молодці!