І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
працювати активно!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Погляньте навколо. Нас оточують речі, якими повсякчас користуємось, до яких ми з вами звикли, без яких не уявляємо свого життя і навіть не замислюємося про те, звідки вони взялися, хто їх придумав і як вони змінили наше життя.
- Хто із вас спостережливий, та прослідкував які слова сховалися у слові рокотворні?
- Що таке природні об'єкти?
- Що таке рукотворні об'єкти?
- Наведіть приклад природних тіл?
- Наведіть приклад рукотворних тіл?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні ми поговоримо про те, як люди винайшли різні речі, що змінили наше життя!
- Протягом тисячоліть людина розвивалася, розумнішала, крок за кроком удосконалювала своє життя. Руками і розумом людей було створено велику кількість різних речей без яких ми не уявляємо свого життя. Люди постійно мріють покращити свій побут, життєвий простір, полегшити працю. Тому вогнище, знаряддя праці, використання води – були у свій час винаходами!
Заповнення таблиці ЗХД (1 і 2 стовпчик)
Показ світлин:
(старий віз та автомобіль)
(старий телефон і новий)
(старий телевізор і новий)
Висловіть свої міркування: Чи можуть винаходи змінювати майбутнє? Як?
ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота із стіною слів
- Отже, сьогодні з впевненістю можна стверджувати про те, що практично все, що нас оточує – це винаходи! (пояснення слова, розміщення на стіні слів)
- На вашу думку, чи винаходи покращили якість життя людей?
- А як можна назвати тих людей, що зробили винаходи?
- Людину, яка досліджує та створює нові предмети, явища, процеси, тобто винаходи називають – винахідниками (розміщую слово)
- А ми з вами сьогодні будемо дослідниками (розміщую слово), тому що проведемо один дуже цікавий дослід!
- Подивіться ще раз на ці слова, до якої частини мови вони відносяться? Доведіть, поставте питання до кожного слова? Доберіть до них прикметники
- Спочатку первісні люди використовували вогонь, який спалахував від удару блискавки і дбайливо його зберігали. Згодом винаходили різні способи добування вогню.
- Свого часу великим винаходом стало винайдення «Масляної лампи» - людина помістила в округлу чашу, зроблену із каменю мох і жир убитого ведмедя і просто піднесла до неї вогонь! Продовженням цього винаходу стали масляні лампи і факели, які освітлювали життя людей багато років! За ними були гасова лампа, свічка та електричнао лампочка.
Пропоную до перегляду навчальне відео ПЛЮСПЛЮС
Гімнастика для очей (можливо розмістити геометричні фігури по класу і запропонувати дітям знайти їх очима)
В 1878 г. Томас Эдисон
Порахуйте скільки років пройшло з моменту винайдення першої лампи до моменту її продажу?
- Але розвиток електричних ламп не завершується і по теперішній день… Справа в тому, що перша лампа розжарювання, якою користуюсться і зараз, є дуже не економічною, вона віддає мало світла та сильно нагрівається, тому на заміну їй приходить наступна електрична лампа – люмінісцентна, яка світиться за допомогою газу, та значно менше нагрівається. Зараз же в сучасних помешканнях люди все більше і більше використовують світлодіодні лампи, вони майже не гріються, дають багато світла і є найекономічнішими.
Динамічна пауза
ДОСЛІД
(вимірювання температури термометром)
- Ми провели із вами дослід, отож можемо вважати себе дослідниками!
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
«Фінансова грамотність»
- Якщо у вас буде 100 грн, то яку кількість ламп і яких ви зможете придбати:
Лампа розжарювання – 20 грн
Лампа люмінісцентна – 30 грн
Лампа світлодіодна – 50 грн
УІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Пропоную відкрити на смартфонах сенсорні бокси і знайти вимірювання освітленості.
Заповнення таблиці ЗХД
Віртуальна зустріч із Едісоном
- Якби у вас була можливість поспілкуватися з Томасом Едісоном, то яке б ви питання йому поставили? Які би поради могли дати?
Домашнє завдання
Який винахід ви б хотіли зробити?
РЕФЛЕКСІЯ
Цей урок мене вчив...
Мені сподобався урок, тим що...
Найбільше мене вразило...
Інтерактивна гра «Я знаю три назви...»
Вчитель кидає м'яч учням та пропонує назвати обєкти живої природи та рукотворні.
- Приготуйте долоньки, плесніть, коли почуєте рукотворний обєкт
Небо, місяць, літак, зірки, пісок, лампа, телефон, камінь, сонце, чашка.
- Діти, природа та рукотворний світ перебувають у постійній взаємодії. У природного світу є чудова якість: він може розвиватися та відновлюватися. Природа зможе прожити без втручання людини, а людина без природи ніколи не проживе.
Винахід – щось нове та корисне у діяльності людини, що може бути практично застосоване.
Дослі́дник — людина, яка веде дослідження, сприяє отриманню нових знань.