Українська мова
Тема місяця: Факти та здогадки.
Тема: Виразне читання/слухання тексту. Передбачення змісту тексту за ілюстраціями. Виявлення ознак різних видів тексту. Творення нових слів на основі запропонованих.
Очікувані результати: читає виразно та правильно вголос різні тексти; прогнозує за ілюстраціями орієнтовний зміст тексту; творить нові слова на основі запропонованих ( міняє послідовність складів, звуків); записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил.
Хід уроку
І.Організація класу
Встаньте, діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей –
Привітайтесь:
Учні : Добрий день!
- Сьогодні чудовий осінній день. Вдихніть свіжість ранку, гарний настрій. Видихніть занепокоєння і образу. Посміхніться один одному. Я бажаю щоб ви були уважними, активними та працьовитими
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ця тварина вже від ранку,
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий…
- Саме котик допоможе сьогодні попрацювати нам над різними видами текстів.
- Що ви знаєте про котика?
(Свійська тварина, звір, бо тіло вкрите шерсттю, народжує малят і вигодовує молоком, всеїдна тварина, належить до живої природи).
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
К к ка ку кл колисанка кошеня
Оцініть свою роботу в зошиті смайликом
ІV. Актуалізація знань.
Гра «Незакінчені речення»
Текст складається з ….
Речення у тексті пов’язані за…
До тексту можна дібрати…
Текст має таку будову: …
Текст, в якому про когось, або про щось розповідається називається…
Текст, в якому описується зовнішній вигляд предмета чи явища називається…
V. Вивчення нового матеріалу.
- Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з твором В. Сухомлинського «Покинуте кошеня».
- Це автор, який дуже любив дітей і навчав любити і поважати інших. Бути добрим і небайдужим. Берегти природу.
- Розгляньте ілюстрації до твору. Як ви гадаєте про кого йтиме мова в творі?
- Які факти приховують ілюстрації?
Слухання тексту.
- Чи справдились ваші передбачення? Що було здогадкою?
Робота з текстом.
- Який це жанр літератури?
- Яка тема оповідання?
- Хто головний герой твору?
- Чому кошенятко опинилося на дорозі?
- Що воно там робило?
- За ким сумувало?
- Звідки поверталася маленька Наталочка?
- Що зробила дівчинка?
- Як на це відреагувало кошеня
- Який настрій на початку твору? Покажіть за допомогою емотиконів
- Який настрій наприкінці твору? Покажіть за допомогою емотиконів
-Чого навчає нас цей твір?
VІ. Фізкультхвилинка «Кошенятка»
VІІ. Робота в парах.
Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло.
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу.
Страшно стало кошеняткові.
Письмо для себе.
Я вважаю, що______________________________________ .
VІІІ. Робота в групах.
- Пригадайте правила роботи в групі.
- Визначте тип тексту. Придумайте заголовок.
Оцініть роботу своєї групи смайликом.
- Діти, котик часто є героєм не тільки оповідань, казок. Він є об’єктом натхнення і захоплення багатьох художників. Ось розгляньте картину відомої болгарської художниці Веселки Велинової. Вона поєднала в одне два свої захоплення: перше любов до живопису і любов до котів.
-Намалюйте й ви сіренького героя оповідання «Покинуте кошеня»
ІХ. Рефлексія.
Сьогодні я дізнався…
Сьогодні на уроці було корисним …
Покинуте кошеня
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняті. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Ніхто його не пожаліє.
Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона взяла його й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Радесеньке.
За Василем Сухомлинським
Я вважаю, що _______________________________________________
____________________________________________________________
___________________________________________________________ .