Тема: Вдосконалення вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳]. Звуко-буквений аналіз слів. Поділ слів на склади.
Мета: повторити навички правильної вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳] та позначення їх на письмі відповідними буквами. Формувати вміння переносити слова з буквосполученнями дз, дж. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки, комп’ютер, музичні диски.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
- Діти, сьогодні до нас завітали гості, давайте привітаємось (діти повертаються до гостей, вітаються)
- Давайте згадаємо правила роботи на уроці
Правило піднятої руки
Не розмовляй на уроці
Май повагу до інших
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
І Каліграфічна хвилинка
- Починаємо урок української мови. Розгорніть зошити, запишіть дату, слова «Класна робота». Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Переглядаючи ваші зошити я помітила, що деякі учні припускаються помилок у написанні поєднанні букв.
- Повторюємо написання буквосполучень дж, дз.
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Але ще одна особлива гостя завітала до нас, це - бджілка, яка принесла баночки з медком і завданнями. А якщо ви гарно працюватимете, то вона пригостить солоденьким і смачненьким.
IV Робота над матеріалом уроку
1. Пальчикова гімнастика
- Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка,
А увечері закриє пелюсточки швидко.
Бджілко, бджілко, покружляй,
З квіток меду позбирай!
|
|
|
|
|
Діти, які предмети зображені? Давайте запишемо слова, які позначають ці предмети.
Кукурудза, джерело, дзвіночки, джміль, родзинки.
Давайте прочитаємо їх, але пам’ятайте про те, що [дж],[дз],[дз’] звучать злитно, слідкуйте за вимовою.
Підсумок. Отже, звуки [дж],[дз],[дз’] вимовляються злитно.
Перетвори рослину хміль на комаху (Джміль)
Джміль [джм’іл’]- 6 б.,4 зв., 3 пр., 1 гол., 1 скл.
Підсумок: чому звуків менше ніж букв, тому що [дж] - позначає один звук.
Фізкультхвилинка
Досить вам вже працювати, треба і відпочивати.
(Вправи під музичний супровід, виходить Палагнюк Ксенія)
Я теж хочу хочу зачитати завдання. Діти, можно?
Великий джміль літає над джерелом.
Джміль літає в полі.
У полі я бачив джмеля.
Волохатий джміль сів на квітку.
Джміль запилює рослини.
Запишемо це речення
Складіть схему до речення.
_____ _____ _____ __ _____ .
Усно складіть питальні речення до цього речення.
Де літає джміль?
Хто літає над джерелом?
Який джміль літає?
Вправа 1. Прочитай текст.
Яка назва текста? Про кого в текті йде мова?
Скільки в тексті абзаців?
Скільки речень?
Що цікавого ви для себе дізналися?
Скільки виділених слів? Зачитайте?
Поділіть ці слова на склади для переносу?
Запишіть.
На- ро-дже ння, бджіл-ко, джме-лі.
Отже, дж, дз роз’єднувати не можна.
Всі завдання від бджілки виконали. Зробимо для бджілки приємне за цікаві завдання.
Об’єднайтесь в групи і складіть прислів’я про бджілку з розсипаних слів, наклейте на листівку, поясніть.
5. Творча робота «Збери прислів’я і поясни, коли так говорять»
Бджола мала, а й та працює – треба бути працьовитим.
Бджола жалить жалом, а чоловік словом - словом можна людині зробити дуже боляче.
Одна бджола мало меду наносить – треба разом дружно працювати.
Запишіть своє прислів’є.
V. Закріплення матеріалу
Гра„Так-ні".
Зіграти хочеться мені із вами в гру „Так чи ні"
позначають звуки [дж], [дз]? (Ні).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
«Продовж речення…»
VIІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знайти прислів’я про або скласти речення
Пояснення вчителя:
- При переносі слів буквосполучення дж, дз розривати не можна.
Переносити так:
кукуру-дза
по-дзвонив
хо-джу
са-джають
|
|
|
|
|
|
З. Гра „Нумо, прочитай"
I група - Складіть слова анаграми, переставивши букви
кижілбд (бджілка)
лімедж (джмелі)
кинидзво (дзвоники)
Знайдіть ці слова, додайте малюнок і розташуйте під відповідними будиночками.
(Ґедзь, дзвіночки, джинси, джміль, дзиґа)
• Штани із джинсової тканини.
• Дитяча іграшка, яка швидко обертається навколо своєї осі.
• Велика муха, яка боляче кусає тварин.
• Велика за розміром комаха сімейства бджіл.
• Сині квіти.що за формою нагадують маленькі дзвони.