Урок виробничого навчання на тему: "Обробка коміра з відрізною стійкою в жіночій блузі"

Про матеріал
Матеріал може використовуватись для здобувачів освіти в професійно-технічних навчальних закладах
Перегляд файлу

                                                    ПЛАН УРОКУ

 

Тема програми: Виготовлення жіночої блузи.

 

Тема уроку:  Обробка коміра.

 

Мета уроку:

 

а) навчальна – ознайомити з різновидами комірів, а також навчити технологічно вірно обробляти комір відповідно до технічних  умов.

б) розвивальна розвивати процес зорового сприйняття, увагу, логічне мислення, просторову уяву.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

 

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

 

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

 

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

 

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, спеціальна машина., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки, ножиці, деталі крою.

 

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

 

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

 

Навчально-виробничі роботи: повузлова обробка виробу

.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

 

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

  •          перевірка наявності учнів: кількість 14 чол.
  •          перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.
  •          допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 14 чол.
  •           

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

 

2.1. Повідомлення теми програми.

 

2.2. Повідомлення теми уроку.

 

2.3. Повідомлення мети уроку.

 

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

 

 Перевірка матеріалу, що вивчається на уроках теоретичного навчання і попередніх уроках виробничого навчання  проводиться у вигляді опитування.

 

Запитання до учнів:

 

1. Якою шириною шва зметуємо плечові зрізи?

   Відповідь: плечові зрізи зметуємо швом шириною 1,0 см.

 

2. Чи необхідно робити посадку плечового зрізу спинки?

  Відповідь: посадку необхідно виконувати на середній ділянці спинки.

 

3. Плечові зрізи зшивають з боку пілочки чи збоку спинки?

 Відповідь: плечові зрізи зшивають з боку пілочки.

 

4. Скількома строчками зшиваються плечові зрізи?

  Відповідь: плечові зрізи зшиваються подвійною строчкою.

 

5. В який бік запрасовуються плечові зрізи?

   Відповідь: плечові зрізи у жіночій блузі запрасовуються у бік спинки.

 

6. Якого класу обладнання використовуємо для обметування плечових зрізів?

   Відповідь: для обметування зрізів використовують спеціальну машину 51-а

клас.

Повторюємо техніку безпеки при виконанні

- ручних робіт;

 - машинних робіт;

- ВТО робіт.

 2.5. Виклад нового матеріалу:

 

Пояснення.

 

Наступною операцією в послідовності обробки виробу є обробка  коміра .

Коміри у виробах мають утилітарне та декоративне призначення.

За формою вони бувають різноманітні. За конструкцією коміри

поділяються на плоско лежачі, відкладні, стійки, суцільно викроєні з

деталями пілочки . На цьому уроці ми з вами будемо обробляти

відкладний комір з відрізною стійкою. Для обробки даного коміра

необхідні такі деталі крою.

 

Деталі верха коміра:  верхній комір;

                                     нижній комір;

                                     зовнішня стійка;

                                     внутрішня стійка;

 

 

 Деталі прокладки:    прокладка нижнього коміра;

                                    Прокладка стійки;

Комір має такі зрізи: зріз стійки;

                                    зріз відльоту;

                                    кінці коміра.

Стійка має такі зрізи: середина коміра;

                                     верхній зріз;

                                     нижній зріз;

                                     кінці коміра;

Нитка основи у деталях коміра проходить паралельно лінії середини

коміра,у деталях стійки паралельно лінії середини стійки . Нижній комір

може складатися з однієї або з двох частин

Верхній комір повинен бути більшим за нижній по відльоту та кінцям

на величину, необхідну для утворення канта. Припуск залежить від

товщини та структури  тканини.(0,1-0,3 см).

прокладка в нижній  комір, та внутрішню стійку викроюємо без

припусків.

 

Послідовність обробки коміра:

 

     Прийом 1:

 

Продублювати нижній комір.

 Приклеїти прокладку на виворітний бік нижнього коміра.

 

     Прийом 2:

 

        Наметати верхній комір на нижній:

Скласти верхній і нижній комір лицьовими сторонами всередину, суміщуючи зрізи та середину . Верхній   комір наметуємо на нижній швом шириною0,5-0,7см утворюючи при посадку в кутах.

 

     Прийом 3:

 

Обшити комір.

Комір обшиваємо з боку нижнього коміра .

 

     Прийом 4:

 

Видалити нитки тимчасового призначення.

Розрізати нитки ножицями через кожні 3,0-4,0см..

 

      Прийом 5:

 

Підрізати припуски на шви.

 Припуски підрізають залишаючи 0,2-0,3 см.

 

    Прийом 6:

 

Вивернути комір на лицьову сторону.

          Розправити кути за допомогою кілочка, звернути увагу на симетричність кутів та кінців коміра.

 

     Прийом 7:

 

Виметати комір.

Комір виметуємо з боку нижнього коміра утворюючи кант завширшки 0,1-О,2 см.

 

 

     Прийом 8:

 

Припрасувати комір.

           Комір припрасовуємо зі сторони нижнього коміра зберігаючи кант.

 

     Прийом 9:

 

Прокласти оздоблювальну строчку по коміру.

Строчку прокладаємо на 0,1-0,2см від краю.

 

Підрізати зріз стійки відкладного коміра.

Скласти оброблений комір по середині, сумістити край відльоту і кінці.

Перевірити відповідність частин.

 

 

   Прийом 10:

 

З’єднання коміра з пришивною стійкою.

Продублювати внутрішню стійку.

Прокладку приклеїти на виворітний бік стійки.

 

    Прийом 11:

 

Приметати частини стійки до обробленого коміра..

Частини стійки вкласти лицьовими сторонами до середини, між ними вкласти оброблений комір, сумістивши середини деталей і зметати швом шириною 0,5-0.7 см.

 

    Прийом 12:

 

Обшити кінці стійки одночасно пришити стійку до коміра.

Ширина шва обшивання 0,5-0,7см.

 

    Прийом 13:

 

Видалити нитки тимчасового призначення.

Розрізати нитки ножицями через 3,0-4,0 см.

 

 

   Прийом 14:

 

Виметати шов пришивання стійки до коміра.

Вивернути стійку на лицьовий бік і виметати прямими стібками .

 

    Прийом 15:

 

Припрасувати оброблений комір.

Припрасовуємо комір через вологий пропрасувальник.

 

 

    Прийом 16:

 

Підрізати зріз стійки.

Скласти комір навпіл по лінії середини, перевірити  симетричність,     ширину стійки і підрізати.

 

Дефекти, які виникають при обр обробці коміра:

 

- неякісно про дубльований комір і стійка;

- нерівно обшитий комір;

- неякісно виметаний кант на комірі;

- нерівні кінці коміра;

- нерівно обшита стійка разом з коміром;

- неякісно виметана стійка;

- неякісно припрасований комір;

 

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу:

 

Слово майстра.

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

- Назвати послідовність обробки коміра.

- Назвати послідовність з’єднання коміра зі стійкою.

 - трудових прийомів; 

 - способів виправлення можливих дефектів.

Які дефекти виникають при обробці коміра?

 

 

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

 

Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку коміра.

 

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

 

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

 

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

 

Підчас підготовки робочого місця  до виконання завдання необхідно звернути увагу на те ,щоб усі прилади і матеріали , які необхідні  для роботи знаходились на столі з правого боку від учениці , булавки та голки мають бути у відведеному місці. В кожного працюючого  потрібно щоб  були свої інструменти для роботи, щоб не відволікати інших учнів.

 

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

 

Для того щоб зразки  були якісними  необхідно перевірити якість обробки на поточному етапі виготовлення .Для встановлення типових помилок і способів усунення в допомогу є карточка контролю і карточка дефектів

(Додаток 2, Додаток 3).

 

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

 

   1.Одягнути робочий одяг ,застібнути рукави , волосся  підібрати під головний убір.

   2. Оглянути і привести до ладу робоче місце.

   3. Прибрати зайві речі звільнити проходи , впевнитись, що воно достатньо освітлене .

   4. Перевірити надійність  кріплення заземлюючого проводу до машини , електродвигуна ,пускового приводу, відсутність обірваних та оголених проводів.

   5. Перевірити ,чи є в наявності запобіжна  лапка ,огородження пасів ,проводів.

   6. Впевнитись у справності машини шляхом її включення на холостому ходу, справність ножної пускової педалі.

   7.Перевірити надійність кріплення змінних частин машини.

   8. Перевірити на універсальних машинах чи встановлені запобіжники проколу пальців голкою чи обмежені ниткопритягувач машини огороджуючи ми скобами. Перевір поверхню робочого столу ( має бути гладкою і рівною).

   9. Чи забезпечені  спеціальні машини для пришивання ґудзиків захисними екранами, що попереджують, поранення уколами голок і ґудзиків.

   10. Перевірити чи  на педалях промислових машин  прикріплені діалектричні килими, чи є в наявності на стійках гумові прокладки з вібраційного матеріалу.

 

 

Вимоги безпеки при виконанні волого- теплової обробки:

 

  1. Переконатися ,що прес не вмикається натискуванням однієї з кнопок  і що при натисканні на  аварійну кнопку  прес негайно відкриється.
  2. Щоб уникнути попадання рук між подушками пресу ,його закривати тільки при натисканні на кнопки двома руками й утримати їх до повного закриття пресу.
  3. Преси повинні мати захисні пристрої , що утримують верхні подушки від падіння у разі неполадок кнопки аварійного розкриття подушок.
  4. Кнопки прасок . через які проходить струм , повинні мати спеціальні захисні пристрої. Шнури , через які проходить електричний струм до прасок , повинні  бути укладені в гумові «кембрики» .
  5. Ручна праска має бути виготовлена  з матеріалу що не проводить струм .
  6. Пристрій на якому кріпиться провід, через який проходить живлення до електропраски ,не повинен доторкатися до струмоведучих проводів до гарячої поверхні  праски і підставки . Живлення повинно здійснювати через розподільні трансформатори.
  7. Металевий корпус праски повинен бути  заземлений. Підошва  праски має бути  чистою і добре відполірованою. Електрична праска повинна  мати електричний регулятор температур .
  8. Підставки під праски мають  бути  виготовленні з вогнетривкого матеріалу з низькою теплопровідністю . Підставка повинна бути встановлена на одному рівні з робочою поверхнею  столу, огородженою з трьох  сторін бортиками.
  9. На робочих прасувальних  місцях повинні бути тепло-ізолюючі прокладки , або діалектричні  килими.

 

Вимоги безпеки  під час роботи

 

  1. Не відволікатися під час роботи.
  2. Заправляти  верхню і нижню нитки, заміну голки проводити тільки при вимкненому двигуні машини.
  3. Прокладаючи строчки на тканині слід тримати обома руками з обох сторін від  голки , аби уникнути попадання пальців  рук  під голку.
  4. Щоб уникнути травм , включення машини в роботу слід проводити плавним натисканням на пускову педаль.
  5. Не гальмувати рукою   махове колесо.
  6. Щоб запобігти удару ниткопритягувачем, не нахиляти голову низько до машини
  7. Не торкатися руками до частин машини  та голки ,які рухаються , не відчиняти, та не знімати огородження, та запобіжні пристрої на ходу машини.
  8. Інструменти ( ножиці, викрутки,  та інше) зберігати в спеціально в спеціально  відведених  місцях, робоче місце тримати в чистоті.
  9. Нитки, обрізки тканини, які випадково влучили в  привідний механізм, прибирати тільки при вимкненому електродвигуні машини.
  10. Відпрацьовані  та зламані голки не кидати на підлогу ,а складати у відведене місце .
  11. Не перегрівати праску ,  у випадку перегрівання –вимкнути для охолодження .
  12. Не залишати увімкнене обладнання без нагляду.
  13. Класти виріб на нижню подушку преса і направляти його обережно , не торкаючись нагрітої поверхні.
  14. Забороняється  направляти  виріб на нижню подушку преса.
  15. Всі  операції з ВТО виконувати , стоячи на діалектричному килимку.
  16. Закінчити прасування виробу ,  знімати його  з преса лише   після повного розкриття подушок.
  17. Щоб запобігти  пошкодженню ізоляцій шнура, слідкувати ,щоб він не торкався до праски, ставити праску лише на спеціалізовану підставку.
  18. Через кожну годину роботи  необхідно давати відпочинок очам.
  19. Дотримуватись правил користування ріжучим і гострим інструментами, не залишаючи голку без нитки , не підносити голку і ножиці до очей ,не вколювати голку  в робочий одяг.
  20. Чищення та змащення машини ,проводити тільки при вимкненому електродвигуні.
  21. Закінчивши роботу , слід вимкнути обладнання 

     22 .Прибрати робоче місце.

   

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

 

1.Вимкнути машини з електромережі. Почистити  від пилу , обірваних, ниток,шматочків тканини .

2. Прибрати у відведене місце робочий інструмент, допоміжні пристрої  малої механізації .

3. Встановити голку у крайнє нижнє положення.

4.Доповісти майстру про всі недоліки , які мали місце під час роботи .

 

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

 

Перегляд схем   і технічних умов виконання даного вузла:

Перед вами знаходиться інструкційна карта ,

де вказано послідовність  обробки коміра в жіночій блузі, а також зразки повузлової обробки.        ( Додаток3,Додаток4.)

 

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

 

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

 

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

 

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

 

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки

 

 

.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного

 

завдання.

 

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

 

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

 

4.5. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку