Урок виробничого навчання "Площинна розмітка"

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з теми "Площинна розмітка". Слюсарні роботи зустрічаються у всіх галузях промисловості. Основним для електрозварника, при підготовці металу до зварювання, є виконання операцій: розмітки, рубки, правки, згинання, різання, обпилювання. Методична мета – розробити методику проведення уроку «Площинне розмічання» із застосуванням інноваційних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання. Актуальність цієї теми полягає в тому, що без її знання неможливо виконати підготовку металу до зварювання, бо це перша операція технологічного процесу обробки деталей. Від того, наскільки точно вона виконана, залежить якість майбутнього виробу.
Перегляд файлу

1

 

Краматорське вище професійне училище

 

 

 

 

 

Методична розробка

 уроку виробничого навчання

з теми: «Площинна розмітка»

 

 

Описание: Прийоми розмічання заготовок із сортового прокату та листового металу »  Народна Освіта

 

 

 

                                                                    

                                                     Підготувала:

                                                               майстер в/н першої

                                                                 категорії ПУЗАН Наталія

                                                                            

 

 

 

м.Краматорськ - 2021

Зміст

 

 

Передмова          4

1. Методична розробка уроку

1.1 План уроку виробничого навчання     5

Хід уроку          6

Висновок                                                18

Використована література                                  19

Додатки                                                 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

 

Впровадження у промисловість, будівництво, сільське господарство нової техніки, експлуатація сучасних машин, механізмів, приладів та апаратів вимагають високої кваліфікації робітників, здатних освоїти та повністю використовувати всі види технічного оснащення.

Підготовка кваліфікованих робітників для всіх галузей господарства здійснюється шляхом навчання молодих робітників у професійно - технічних училищах.

Слюсарні роботи зустрічаються у всіх галузях промисловості. Основним для електрозварника, при підготовці металу до зварювання, є виконання операцій: розмітки, рубки, правки, згинання, різання, обпилювання.

Методична мета – розробити методику проведення уроку «Площинне розмічання» із застосуванням інноваційних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання.

 Актуальність цієї теми полягає в тому, що без її знання неможливо виконати підготовку металу до зварювання, бо це перша операція технологічного процесу обробки деталей. Від того, наскільки точно вона виконана, залежить якість майбутнього виробу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Методична розробка уроку
    1.             План уроку виробничого навчання

 

Професія: «Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах»

Тема програми. «Підготовка металу до зварювання»

Тема уроку. «Площинна розмітка»

Мета уроку: навчання підготовці під розмітку обробленої і необробленої поверхонь; отримання навичок використання розмічальних інструментів, виконання розмітки і накернювання розмічальних рисок; розвивати в учнів увагу, пам'ять і технічне мислення. Виховати в учнів почуття колективізму, підвищити почуття відповідальності за виконувану роботу і дбайливе ставлення до інструменту.

 Тип уроку: урок формування первинних умінь і навичок

Метод проведення уроку: пояснювально - ілюстрований, репродуктивний і особистий показ майстра. Самостійна робота учнів

Матеріальне оснащення уроку:

інструменти: рисувалка кернер, циркуль, молоток, зубило, сталеві щітки, сталь листова товщиною 2 - 4 мм, мідний купорос, крейда, ганчір'я;

  • дидактичні матеріали: конспект уроку; інструкційно - технологічні карти вправ, презентація; плакати по розмітці площинний;
  • матеріали: пластини, еталонні вироби.

Методична ціль: розробити методику проведення уроку «Площинне розмічання» із застосуванням інноваційних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

І.Організаційна частина ~ 3-5хв

1.1 Перевірити готовність групи до уроку.

1.2.Приняти рапорт від командира групи.

1.3. Оглянути зовнішній вигляд учнів (врахувати недоліки)

2. Вступний інструктаж ~ до 40 хв

2.1. Повідомлення теми і цілей уроку, мотивація навчально-виробничої діяльності.

Майстер в/н: Добрий день! Сьогодні у нас буде урок, на якому ми навчимося застосовувати на практиці знання, одержані на уроках теоретичного навчання. Тема нашого уроку «Площинне розмічання».

Мета уроку – навчитись прийомам площинного розмічання.

Мотивація:

 По роду своєї професійної діяльності, як слюсар-ремонтник, при ремонті обладнання, так і електрозварник при виготовленні металоконструкцій, мають пряме відношення до виготовлення різних деталей.

  Розмітка – це перша операція технологічного процесу обробки деталей. Ця операція дуже відповідальна. Від того, наскільки точно вона виконана, залежить якість майбутнього виробу.

 Цільова установка проведення уроку

 Цілями  нашого уроку є:

  •        навчитися правильно організувати робоче місце;
  •        підбирати інструменти для площинного розмічання;
  •        опанувати технологічний процес площинного розмічання;
  •        ознайомитися з видами браку при площинному розмічанні;
  •        та правилами безпеки праці при виконанні робіт.

 

2.2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок (до 15 хв.).

 Актуалізація опорних знань проводиться  в ігровій формі. Майстер в/н оголошує умови гри. У грі бере участь вся група, поділена на 2 команди, по 6 осіб у кожній команді. У кожної команди є свій капітан.

Усне опитування учнів

Гра «Мікрофон» (1 бал за кожну вірну відповідь).

 

 Майстер в/н ставить по черзі питання командам. Відповіді приймаються у усній формі. За кожну правильну відповідь учні одержують1 бал, якщо правильної відповіді не прозвучало, відповідають суперники. Кількість зароблених за правильні відповіді фішок складаються та записують до таблиці №1 (додаток А).

№1 «Що являє собою розмітка?»

Відповідь: Розміткою називається операція нанесення на оброблювану заготовку розмічальних ліній (рисок), що визначають контури майбутньої деталі або місця, що підлягають обробці.

№2 «Перерахуйте інструменти застосовуються для розмітки металу?»

Відповідь: рисувалка, розмічальний циркуль, кернер, вимірювальна лінійка, слюсарний кутник, молоток.

№ 3 «Що таке припуск?»

Відповідь: різниця між розмірами заготовки до і після її обробки називається припуском на обробку.

№ 4 «Які види розмітки ви знаєте?»

Відповідь: розмітка поділяється на площинну і просторову (об'ємну). Для одиничного і дрібносерійного виробництва застосовується площинна розмітка. Площинна розмітка, яка виконується зазвичай на поверхнях плоских деталей. Для розмітки об'ємних деталей служить просторова (об'ємна) розмітка.

№5 «Для чого служать кернери?»

Відповідь: кернер дозволяє отримувати при розмітці невеликі поглиблення, або керни. Ці поглиблення необхідні:

  •   для позначення центрів кіл і дуг, щоб під час розмітки ніжки циркуля не ковзали по заготовці;
  •   для більш чіткого позначення розмічальної риски, яка під час роботи може стертися.

№ 6. «Як називаються лінії, що наносяться при розмітці?»

Відповідь: лінії, що наносяться при розмітці, називають рисками.

Гра « Кросворд»

 

Розгадування учнями кросворду.

 Командам пропонується кросворд. Потрібно, використовуючи вже наявні літери, заповнити цю форму словами, що стосуються теми «Розмічання».

1. Інструмент для накернення рисок і центрів отворів.

2. Метал для розмітки майбутньої деталі.

3. Інструмент, яким наносять удари по кернеру.

4. Інструмент, яким вимірюють і відкладають розміри.

5. Інструмент для проведення риски.

6. Інструмент для контролю прямого кута.

7. Поглиблення від кернера, які остаються в металі.

 В даному випадку це: 1. Кернер. 2. Заготівка 3. Молоток. 4. Лінійка.

5. Рисувалка. 6. Косинець. 7.Керн.

2.3. Виклад нового матеріалу

 

 Розмітка - дуже відповідальна операція. Від того, наскільки точно вона виконана, залежить якість майбутнього виробу. Точність площинної розмітки невисока і коливається від 0,2 до 0,5 мм.

 Перш ніж ми перейдемо до технології розмітки, давайте зупинимось на організації робочого місця при розмітці.

Організація робочого місця при розмітці.

1. На робочому місці не повинно бути нічого зайвого.

2. Інструменти і пристосування, які застосовуються для розмітки, виготовляються з великою точністю. Це вимагає дбайливого ставлення до них.

3. Кожен предмет потрібно класти на відведене для нього місце, щоб не шукати його при повторному використанні.

4. Все, чим під час роботи доводиться користуватися частіше, потрібно класти ближче, і навпаки.

5. Розміщувати предмети на робочому місці потрібно так, щоб їх розташування відповідало природним рухам рук: предмети, які беруться правою рукою, повинні лежати праворуч, а ті, які беруться лівою - зліва.

6. Робоче місце розмітника має бути добре освітлене. Краще розташовувати його у вікна, але так, щоб на нього не падали прямі сонячні промені, що створюють тіні. Освітлення плити і креслень повинно бути рівномірним і розсіяним.

7. Креслення деталей слід розвішувати на спеціальних планшетах або дошках.

 

Інструменти для площинного розмічання

Гра «Чорна скринька»

 Команди по черзі повинні вгадати, що лежить у чорній скриньці. Якщо команда не дає вірну відповідь хід переходить до іншої команди.

  1. Сталева ніжка

Біжіть вздовж металевої доріжки.

Від неї не відступає,

За собою слід лишає.

(Рисувалка і лінійка)

 Рисувалка служить для нанесення ліній на розмічаєму поверхню, за допомогою лінійки, кутника або шаблону. Виготовляється з інструментальної сталі У10 або У12. Але якщо деталь виготовлена з алюмінію, розмічальні риски на ньому наносять гостро заточеним олівцем.

Не цвях, а молотком побивають.

  1. Отвір не пробиває,

      А слід на металі лишає.

(Кернер)

 Кернер – слюсарний інструмент для нанесення заглиблень на попередьо розмічених лініях (рисках). Ії виготовляють з інструментальної або легованої сталі марки У7А, У 8А, 7ХФ, 8ХФ.

  1. Я хоч зростом невисокий,

Зато силу добру маю.

Цвях я з одного замаху

В деревину загоняю

(Молоток)

  1. Металева балерина

 На пластині «па» зробила.

 Де її нога стрибає

 Вона коло залишає. 

(Циркуль)

Циркулі використовують при розмітці кіл, дуг, а також дляперенесення розмірів з вимірювальних лінієк на деталь

  1. Я – митець в сфері іскуства.

 Добру я чуприну маю

 З ким спілкуюсь,

 Мовой фарби розмовляю.

(Пензлик)

  1. Молодик по полю гуляє

За собою клонів лишає.

(Шаблон)

 

Технологія виконання розмітки

  Площинне розмічання  полягає у нанесенні на заготовку контурних, паралельних і перпендикулярних ліній, кіл,дуг, кутів,осьових ліній, різноманітних геометричних фігур за заданим розміром і контуром.

 Для площинного розмічання використовують пристрої – розмічальні плити на які установлюють заготовки, що підлягають розмічанню. На них знаходяться всі пристрої, які використовують при розмічанні.

 

Підготовка до розмічання

 Перед розміткою потрібно очистити заготовку від пилу і бруду, перевірити справність розмічальних інструментів.

• Перш ніж приступити до розмітки, слюсар повинен докладно ознайомитися з кресленням деталі і встановити відповідність заготовки кресленням. Потім потрібно визначити порядок обробки деталі і в залежності від цього скласти для себе план її розмітки.

• Розмічати заготовку потрібно так, щоб якомога менше металу йшло у відходи.

• Ті місця заготовки, де будуть наноситися розмічальні риски, потрібно пофарбувати крейдою, фарбою або мідним купоросом.

• Розмітку виконують за кресленням або за шаблоном.

• Розмітку за кресленням деталі з листового металу починають від самої рівної кромки заготовки. Якщо все кромки нерівні, то проводять базову лінію (риску) і від неї виконують подальшу розмітку деталі.

• Особливу увагу слід звернути на припуски. Припуск на обробку в залежності від матеріалу і розмірів деталі, її форми, способу установки при обробці беруть з відповідних довідників. Всі розміри заготовки повинні бути ретельно розраховані, щоб після обробки на поверхні не залишилося дефектів.

• При проведенні ліній рисувалку нахиляють в напрямку руху і щільно притискають до лінійки або косинця (як олівець при розмітці заготовок з деревини) відхиляючи її на невеликий кут. Величину цього нахилу можна змінювати під час проведення риски, інакше риску вийде кривою.

• Розмічальні риски наносяться в такій послідовності: спочатку проводять горизонтальні, потім - вертикальні, після чого - похилі і крайніми - кола, дуги і заокруглення.

• Центри кернерів повинні розміщуватися точно на розмічальних лініях щоб після обробки на поверхні деталі залишалися половини кернів.

• При нанесенні кіл розмічальний циркуль також нахиляють у бік руху, докладаючи основне зусилля до ніжки, що знаходиться в центрі кола.

• Розмітка за шаблоном застосовується якщо необхідно виготовити не одну, а кілька однакових деталей або деталь має складну форму. Шаблон щільно притискають до заготовки  і обводять по контуру рисувалкою.

• Водити рисувалкою по одному і тому ж місцю більше одного разу не слід, так як це може привести до того, що замість однієї вийде кілька рисок.

Види браку і можливості його усунення

 Найпоширеніший вид браку при розмітці - невідповідність розмірів розміченої заготовки розмірам на кресленні або зразку виготовленої деталі. Причиною цього може бути:

а) неточність вимірювального інструмента;

б) недотримання прийомів розмітки;

в) неуважність працюючого.

 

Правила безпеки праці:

користуватися з рисувалкою потрібно дуже обережно, щоб не поранити очі і руки. Подавати її треба ручкою від себе, а класти на робоче місце - ручкою до себе.

не можна класти рисувалку і розмічальний циркуль в кишеню, їх можна тримати тільки на верстаті.

• установку заготовок (деталей) на плиту і зняття їх з плити необхідно виконувати тільки в рукавицях;

• заготовки (деталі) і пристосування надійно встановлювати не на краю плити, а ближче до середини;

• перед установкою заготовок (деталей) перевірити плиту на стійкість;

• використуємий для фарбування мідний купорос наносити тільки пензликом, дотримуючись запобіжних заходів, так як він отруйний;

• стежити за тим, щоб проходи навколо розмічальної плити були завжди вільними;

• перевіряти надійність кріплення молотка на рукоятці;

• видаляти пил і окалину з розмічальної плити тільки щіткою, а з великих плит - мітлою;

• промасленого ганчір'я і папір складати тільки в спеціальні металеві ящики з щільно закривається кришкою.

 

2.4. Практичний особистий показ майстром виробничих прийомів.

 

Вправа 1. Підготовка поверхні металу до розмічання.

 

Перед виконанням розмітки металу слід:

• ретельно витерти розмічальну плитку;

• очистити заготовку сталевою щіткою або скребком від пилу, бруду і слідів корозії;

• розмічаємі  місця заготовки  зачистити шкіркою;

• неочищені поверхні зафарбувати меленою крейдою, розведеною у воді, з клеєм або фарбою. Для нанесення на площину рівномірного шару покриття необхідно використовувати перехресні вертикальні і горизонтальні рухи пензликом (мал.2.4.1);

• обробити очищені поверхні розчином мідного купоросу (2-3 чайних ложки на склянку води) або лаку і просушити.

http://knu.znate.ru/pars_docs/refs/596/595850/595850_html_m4735b376.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 2.4.1. Нанесення покриття на заготівку.

 

Вправа 2. Нанесення прямих ліній.

 

1. На підготовленій поверхні заготовки за допомогою лінійки і рисувалки провести довільну риску і, відступивши від її кінців на 10-12 мм, зробити на рисці  два кернових поглиблення - а й b.

Заданим розчином циркуля, встановлюючи його неподвижну ніжку в кернові поглиблення на рисці, зробити рухомою ніжкою циркуля з точок а і b засічки - дуги над рискою.

Приклавши щодо до обох дуг лінійку, провести рисувалкою риску, яка буде паралельна раніш проведеної риски.

2. Накласти кутник на підготовлену до розмітки заготовку таким чином, щоб полка його була притиснута до обробленої стороні заготовки; притримуючи кутник лівою рукою, провести риску, притискаючи при цьому рисувалку до ребра кутника.

 Пересунути кутник уздовж обробленого боку заготовки і провести на ній риску, паралельну першій.

 

 

Разметка контуров плоских деталей | Слесарное дело

Мал .2.4.2. Нанесення паралельних та перпендикулярних рисок.

 

Проблемне питання

 

«Ви розмічаєте заготовку і так сталося, що Ви схибили і риску провели нерівно. Це брак. Що Ви будете робити? Ваші дії?»

Відповідь: Необхідно зафарбувати пластину по новій. Дати їй висохнути , а потім повторити розмічання.

 

Таблиця 2.4.1. Картка попередження і  усунення дефектів

№з/п

Найменування прийомів, операцій

Можливі дефекти, неполадки

Причини виникнення

 Способи усунення

1

2

3

4

5

1

Розмічання заготовки

нерівно проведена розмічальна риска

а)неточність вимірювального інструмента;

б)недотримання прийомів розмітки;

в)неуважність працюючого.

 

зафарбувати пластину по новій. Дати їй висохнути, а потім повторити розмічання.

 

 

Вправа 3. Нанесення взаємно перпендикулярних рисок.


595850_html_307a73a3 

Мал.2.3.3. Нанесення взаємно перпендикулярних рисок.

 

Нанести перпендикулярні риски за допомогою лінійки і циркуля:

• Провести на підготовленій поверхні довільну риску аЬ;

• Приблизно на середині риски відзначити і накернити точку 1;

• По обидві сторони від точки 1 розчином циркуля, установленим на однаковий розмір, зробити на рисці зарубки 2 і 3 і зробити в них кернові поглиблення;

• Встановити циркуль на розмір, що перевищує розмір між точками 1 і 2 (1 і 3) на 6-8 мм; встановити нерухому ніжку циркуля в точку 2 і рухомою ніжкою провести дугу, що перетинає риску.

Те ж саме зробити, встановивши нерухому ніжку циркуля в точку 3;

• Провести через точки перетину дуг 4 і 5 і точку 1 до риски, яка буде перпендикулярна первісної.

 

Вправа 4. Поділ кола на чотири рівні частини.

 

Штрихпунктирні центрові лінії, проведені перпендикулярно одна одній, ділять окружність на чотири рівні частини. Послідовно з'єднавши їх кінці, отримаємо правильний чотирикутник (рис. 2.3.4).

http://cherch-ikt.ucoz.ru/osnov/razd3/img/del_okr_1.jpg

Мал.2.3.4. Поділ кола на 4 рівні частини.

 

Усне опитування

 

Питання:

1. Перелічіть інструменти, що застосовуються при розмітці.

2. Як підготувати поверхню заготовки до розмітки?

3. Який порядок нанесення розмічальних рисок при площинній розмітці?

4. Для чого проводиться накернювання?

5. Скільки разів можна провести розмічальну риску?

6. Як виконати розмітку за шаблоном?

7. Яким має бути робоче місце при розмітці металу?

 

Завдання на урок виробничого навчання:

 - вправи з підготовки поверхні заготовки до розмітки, нанесення паралельних ліній, поділу кола на частини.

- ознайомлення учнів з картою інструкції завдань.

- видача інструкційно - технологічних карт.

 

ІІІ. Поточний інструктаж.

 Закріплення отриманих знань учнів шляхом виконання вправ

1. організація робочого місця учнів

2. перевірити засвоєння знань учнів методом вправ:

• підготовка заготовок до розмітки

• розмітка заготовок

• здійснення післяопераційного контролю.

Цільовий обхід.

1. Перевірка організації робочого місця.

2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів і вимог техніки безпеки.

3. Провести індивідуальний інструктаж з допущених помилок.

4. При необхідності провести додатковий груповий інструктаж по помилках, допущених більшістю учнів.

5. Видати додаткову роботу учням, успішно виконала завдання.

6. Надати практичну допомогу учням, які не справляються із завданням, шляхом повторного показу робочих прийомів.

7. Проаналізувати якість виконаних робіт.

 

ІV Прибирання робочих місць і майстерні (15 хв.)

 

V. Заключний інструктаж ~ 15-17 хв.

Мета проведення заключного інструктажу:

  1. Підведення ітогів уроку.

Сьогодні ви закріпили свої знання, одержані на теоретичному та практичному навчанні, при виконані операції площинної розмітки. 

 

  1. Демонстрація кращих робіт.

Зараз продемонструю одну з найкращих робот, це робота Петренко Олександра, погляньте риски проведенні паралельно, керни знаходяться чітко на середині рисок та на перетині рисок.

 

  1. Розбір допущених помилок та виявлення їх причин;
    аналіз виконання правил техніки чи технологічної дисципліни (за потреби).

Були допущенні помилки при розмітці. При виконанні вправи, наприклад, (робота Петрова Андрія) при розмічанні перпендикуляру було зміщення лінійки і риска була проведена не рівно. При керненні керн змістився і заглиблення отримали за зоною риски. Причиною стала неуважність при виконанні слюсарних операцій.

 

  1. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті? Де, і за яких умов це може бути?

Ці знання, які ви отримали на уроці можуть бути використовані у повсякденному житті, наприклад: вам треба зробити круглу заглушку на трубу і вам знання,  як виконувати розмітку, допоможе її виготувати, а бо, потрібно зробити велику партію однакових деталей, наприклад -  підкладка під різець токарного верстату. Тут вам і допоможе розмітка за шаблоном. Як бачите ці знання можуть бути знадобитися у вашій професійній діяльності.

 

  1. Аналізування найхарактерніших помилок в роботі учнів.

Неуважність при виконанні слюсарних операцій.

 

  1. Закріплення матеріалу (майстер в/н проводить перевірку знань за матеріалами уроку методом питання-відповідь).

Сьогодні на уроці ми відпрацювали з вами прийоми площини розмітки. Для того щоб закріпити отриманні знання давайте ще раз згадаємо що таке розмітка на площині (опитування за допомогою презентації на інтерактивній дошці).

 

V. Домашне завдання

 

1.  Повторити  тему «Розмітка площинна», А.Попов; Т.Пахар; О.Парженицький. Г.Шулегіна «Основи слюсарної справи»: Навчальний посібник. Чернівці: Букрек,2020.224с (стр. 4-11).             

2. Зробити креслення «Вписання зірки в коло».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

 

Під час проведення уроку виробничого навчання на тему «Площинна розмітка» майстру в/н необхідно спиратися на раніше отримані учнями знання з спеціальної технології, слюсарних робіт, креслення, матеріалознавства.

Формування знань і навичок учнів було реалізовано шляхом самостійної роботи. Майстер виробничого навчання при проведенні уроку використовував традиційні методи роботи: це вправи, спостереження, особистий показ майстра виробничого навчання прийомів роботи, а також – використання інноваційних технологій, а саме: ігрові технології, проблемне питання.

Результативність уроку оцінюється рівнем засвоєння учнями прийомів виконання розмічання.

Розроблена методика відкритого уроку на тему: «Площинна розмітка» передбачає використання інноваційних технологій, інформаційно-комунікаційних засобів навчання, сприяє формуванню знань та вмінь учнів з теми, вмінню застосовувати їх на практиці: розвитку творчості, ініціативи, вміння працювати в команді.

 

Використувана література

 

  1. А.Попов; Т.Пахар; О.Парженицький. Г.Шулегіна «Основи слюсарної справи»: Навчальний посібник. Чернівці: Букрек,2020.224с
  2. Макиенко Н.И. Общий курс слесарного дела: Учебник.-2-е изд., доп. – Высш.шк.,1984. – 176 с.
  3. Сілаєва І.Є., Шевчук С.С. Сучасний урок в професійній школі: проектування, організація, аналіз: Методичний посібник. – Донецьк: ДІПО ІПП.  – 2008.- 160с.
  4. Шевчук С.С. Іноваційні підходи до  навчання професії: Методичний посібник. – Донецьк: ІПО ІПП УМО АПН України. – 2009.- 117с.
  5. Зальний курс слюсарної справи: Підручник / Пер. з рос. В.К.Сидоренко. – К.: Вища школа., 1994. - 311с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Лист оцінювання проведення актуалізації опорних знать з елементами гри

 

 

1 команда

2 команда

 

 

 

«Мікрофон»

 

 

«Кросворд «Розмітка»

 

 

«Чорна скринька»

 

 

Проблемне питання

 

 

Разом:

 

 

 

Додаток Б

 

Оцінювальний лист підведення стогів уроку виробничого навчання

 

з/п

П.І.учня

Оцінка за зовнішній вигляд

Оценка за теоретичну

підготовку

 

Оцінка

за практичную роботу

Оцінка за дотримування правил т/б

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

 

Гра « Кросворд»

 

Розгадування учнями кросворду.

 Командам пропонується кросворд. Потрібно, використовуючи вже наявні літери, заповнити цю форму словами, що стосуються теми «Розмічання».

 

 

1. Інструмент для накернення рисок і центрів отворів.

2. Метал для розмітки майбутньої деталі.

3. Інструмент, яким наносять удари по кернеру.

4. Інструмент, яким вимірюють і відкладають розміри.

5. Інструмент для проведення риски.

6. Інструмент для контролю прямого кута.

7. Поглиблення від кернера, які остаються в металі.

 В даному випадку це: 1. Кернер. 2. Заготівка 3. Молоток. 4. Лінійка.

5. Рисувалка. 6. Косинець. 7.Керн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Г

Гра «Чорна скринька»

 Команди по черзі повинні вгадати, що лежить у чорній скриньці. Якщо команда не дає вірну відповідь хід переходить до іншої команди.

  1. Сталева ніжка

Біжіть вздовж металевої доріжки.

Від неї не відступає,

За собою слід лишає.

(Рисувалка і лінійка)

 Рисувалка служить для нанесення ліній на розмічаєму поверхню, за допомогою лінійки, кутника або шаблону. Виготовляється з інструментальної сталі У10 або У12. Але якщо деталь виготовлена з алюмінію, розмічальні риски на ньому наносять гостро заточеним олівцем.

Не цвях, а молотком побивають.

  1. Отвір не пробиває,

      А слід на металі лишає.

(Кернер)

 Кернер – слюсарний інструмент для нанесення заглиблень на попередьо розмічених лініях (рисках). Ії виготовляють з інструментальної або легованої сталі марки У7А, У 8А, 7ХФ, 8ХФ.

  1. Я хоч зростом невисокий,

Зато силу добру маю.

Цвях я з одного замаху

В деревину загоняю

(Молоток)

  1. Металева балерина

 На пластині «па» зробила.

 Де її нога стрибає

 Вона коло залишає. 

(Циркуль)

Циркулі використовують при розмітці кіл, дуг, а також дляперенесення розмірів з вимірювальних лінієк на деталь.

  1. Я – митець в сфері іскуства.

 Добру я чуприну маю

 З ким спілкуюсь,

 Мовой фарби розмовляю.

(Пензлик)

  1. Молодик по полю гуляє

За собою клонів лишає.

(Шаблон)

Додаток Д

 

Таблиця 2.4.1. Картка попередження і  усунення дефектів

№з/п

Найменування прийомів, операцій

Можливі дефекти, неполадки

Причини виникнення

 Способи усунення

1

2

3

4

5

1

Розмічання заготовки

нерівно проведена розмічальна риска

а)неточність вимірювального інструмента;

б)недотримання прийомів розмітки;

в)неуважність працюючого.

 

зафарбувати пластину по новій. Дати їй висохнути, а потім повторити розмічання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пузан Наташа
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
2599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку