Я досліджую світ. Математика.
Тема уроку. Віртуальна подорож визначними місцями України. Знаходження периметра прямокутника.
Мета уроку. Продовжити знайомити учнів із культурними та природними пам’ятками України; вдосконалювати уміння учнів знаходити периметр прямокутника; розвивати обчислювальні навички, мислення. Викликати бажання учнів пізнавати рідний край; старанність і уважність під час виконання завдань.
Обладнання уроку: таблиця, індивідуальні картки.
1.
|
Актуалізація
|
Девіз уроку: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути.»
-
Повідомлення завдань уроку
Вступне слово.
-
Сьогодні ми продовжимо знайомство із цінностями рідного краю; дізнаємося, які цінності України відомі у всьому світі і здійснимо віртуальну мандрівку найвизначнішими місцями. Щоб потрапити туди, нам потрібно буде виконувати різноманітні завдання і слідувати за певним маршрутом.
Отже, перш, ніж розпочати нашу мандрівку, потрібно визначити, якою дорогою будемо іти.
-
Розумова розминка. Задача
-
Одним із найкращих і найулюбленіших місць відпочинку є гори: чудові краєвиди, чисте повітря, прохолодні кришталеві води гірських річок і водоспадів тощо.
-
Які гори є в Україні? - Карпати - гори, які вкриті лісами, у яких проживає багато видів тварин.
- Як називається найвища гора Карпат? Зійти на Говерлу – мрія чи не кожного мандрівника. Відомі гора Піп Іван та гора Бребенескул.
- Унікальними місцем Карпат - долина нарцисів. Розкинулася вона у заплаві річки Хустець і налічує 498 видів рослин.
-
Усний рахунок
-
В приазовському степу знаходиться найстародавніша територія – Кам’яна Могила, яка утворилась мільярди років тому унаслідок виверження вулкану.
-
Каліграфічна хвилинка
-
Записати числа 6 – го десятка;
Запишіть цифрами:
-
скільки сторін у трикутника;
-
скільки кутів у чотирикутника;
-
скільки вершин у шестикутника
(після цього, як діти справилися здійснюється показ слайда)
-
На відстані 30 км від міста Херсона розташована пустеля Олешківські піски. Це 2-ий за розміром піщаний масив у Європі. Пісок може нагріватися до 70 градусів за Цельсієм. У пустелі є бархани, безліч оазисів, бувають піщані бурі. Щоб потрапити туди, потрібно написати математичний диктант.
-
Математичний диктант.
-
Чому дорівнює периметр трикутника зі сторонами 2 см, 3 см і 5
см?
-
Чому дорівнює периметр чотирикутника, якщо довжина кожної із сторін 5 м?
-
Чому дорівнює периметр прямокутника зі сторонами 4 см і 3 см?
-
Чому дорівнює периметр чотирикутника зі сторонами 2 см, 3см, 4 см і 5см?
-
Яка довжина ламаної, якщо довжина 1 – ї ланки – 4 см, 2 – ї -3 см і 3 – ї – 5см?
Перевірка. Показ слайду Олешківських пісків
|
Додаток 10
Завдання на картці №1
Презентація https://drive.google.com/file/d/1Xr9hF39y9aLq5KRDr7n6UGrrVlob5f_d/view?usp=sharing
Слайд №1
Слайд №2
Таблиця
Слайд №3
Слайд №4
|
2.
|
Усвідомлення знань
|
-
Контроль, корекція і закріплення знань
-
На Поділлі знаходиться найдавніша гіпсова печера, яка зветься «Оптимістична». Її довжина 240,5 км на глибині 20 м під землею. Чимало охочих є людей, які мріють відвідати це дивне місце. Наше завдання – обчислити вирази.
-
Обчислення виразів.
РУХАНКА Райдуга
-
На Одещині знаходиться найбільше озеро Ялпуг, а на Волині – найглибше і мальовниче озеро – Світязь. На якому озері вам довелося відпочивати?
-
Розв’язування задачі.
Перевірка.
-
На Рівненщині росте дуб – старожил. Його вік – 1350 років, обхват стовбура – 8,4 м (потрібно 5 дорослих чоловіків, щоб обхопити його). Він є німим свідком багатьох історичних подій.
-
Побудова прямокутника, обчислення його периметра.
|
Слайд №5
Завдання №2
https://youtu.be/t7FLa2FF2AI
Слайд №6
Завдання №3
Слайд №7
Завдання №4
|
3.
|
Рефлексія
|
-
До яких цінностей відносяться об’єкти, які ви переглянули? У чому полягає їх цінність? Як люди мають ставитись до цих цінностей?
-
Чому кажуть: »Краще один раз побачити, ніж сто разів почути?»
-
Хай цей урок стане початком дослідження цікавих і унікальних природних пам’яток та тих, що створені людиною на протязі століть.
|
|
4.
|
Домашнє завдання
|
Знайти інформацію, що цікавого є на Україні.
|
|
Додаток 10.
-
Розумова розминка. Задача.
З міста А в місто Б ведуть дві дороги, а з міста Б в місто В теж 2 дороги. Скількома різними маршрутами можна пройти з міста А до міста В через місто Б?
-
Обчислити приклади.
40 + 30 – 7= 11 – 5 + 2=
60 – 20 + 4= 14 – 7+ 0=
-
Прочитай і розв’яжи задачу.
Під час екскурсії Оленка купила 5 листівок, а Іринка – 7 листівок. Тетянка купила – на 4 листівки менше, ніж Оленка та Іринка разом. Скільки листівок купила Тетянка?
-
Побудуйте прямокутник зі сторонами 5 см і 2 см. Знайдіть його периметр.