28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок "Вишивка - неверующий оберіг"

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва для учнів 7 класів. Під час уроку учні пригадують види декоративно-прикладного мистецтва. Практична робота полягає у створенні паперової сорочки та оздоблення її орнаментальними смужками, виготовлення паперової вишиванки.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему

«Вишивка – невмирущий оберіг»

для учнів 7 класу

Тема уроку: Вишивка – невмирущий оберіг

Мета уроку: актуалізувати знання про вишивку як вид декоративно-прикладного мистецтва; навчити створювати паперову сорочечку; сприяти формуванню в кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в державі; формувати активну громадянську позицію, почуття любові до рідного краю, до мистецтва, заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави; пригадати види декоративно-прикладного мистецтва та більше дізнатися про вишивку; розвивати практичні уміння і навички, розширювати пізнавальні інтереси школярів; виховувати повагу та  гордість за Батьківщину, рідний край, виховувати любов та повагу до мистецької спадщини, відчуття краси, любов до рідної землі.

Обладнання:

для вчителя:  комп’ютер, проектор, екран, зразки вишивки (рушник, сорочка, закладка вишита, картина, вишиті прикраси), смужки кольорового паперу, плакат «Види ДПМ», папір для узору, смужки орнаментів, папір А4, клей, ножиці, скринька із запитаннями, символіка орнаментів;

для учнів: олівець, аркуш паперу А4, клей, ножиці.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, трудове навчання, історія, українознавство, музика.             

Хід  уроку

1. Організаційний момент (слайд 1-2) (Відео про мистецтво Вижниччини)

Вижниччина особливої краси земля. Сама природа – Карпатські гори, стрімкі потоки річки Черемош, неймовірна краса лісів сприяє творчості і натхненню. Тому і недивно, що такий мальовничий куточок Буковини, славиться різними видами народного мистецтва. Адже скрізь відомі барвисті килими, різьблені тарелі, вироби з кераміки, металу, створені талановитими майстрами.

2. Актуалізація опорних знань. 

  У нас на дошці чистий папір, який символізує полотно і протягом уроку, даючи відповіді на запитання, ми прикрасимо його кольоровими смужками, а що у нас вийде дізнаємось в кінці уроку.                                                                      

 Гра  «Види декоративно-прикладного мистецтва» (слайд 3)  

За допомогою гри  "Чарівна скринька" ми пригадаємо види декоративно-прикладного мистецтва. Вийміть, будь ласка, із скриньки аркуші паперу, прочитайте запитання та дайте відповідь. Правильна відповідь оживить одну пелюстку квітки. (учні по черзі виймають зі скриньки, скручені аркуші паперу, на яких написані запитання, зачитують їх та відгадують).                                          

Отже, за допомогою чарівної скриньки у нас з’явилася  квітка, в центрі якої заховався ще один вид декоративно-прикладного мистецтва, про який сьогодні і піде мова.             

Вид мистецтва, у якому орнамент виконується вручну голкою чи  за допомогою машини на тканинах, шкірі – лляними, вовняними, шовковими нитками? (Вишивка).             

3. Оголошення теми та мети заняття.     

Тема нашого уроку "Вишивка – невмирущий оберіг». Сьогодні на уроці  ми більше дізнаємось про таку звичну для нас вишивку, пригадаємо види орнаментів, їх символіку, виготовимо з паперу сорочечку, яку прикрасимо орнаментальними смугами.

4. Пояснення нового матеріалу (слайд 4)

ВИШИВКА – найпоширеніший вид декоративно-прикладного мистецтва.

Вишивка це не тільки прикрашання одягу та тканини. Вишивка – це оберіг від усього поганого, що оточувало наших предків. Кожен колір має певне значення, кожна фігура, символ – свою потужну ауру, позитивну енергетику. Ромби, хрести, трикутники, безкінечники, – переплітаючись, створюють неповторну картину світобачення наших предків.

Вишивку можна зустріти всюди: це вишиті рушники, серветки, картини, прикраси, одяг взуття, ну і звичайно ж наша близька до душі – вишиваночка. Недарма кажуть Вишиванка – це не просто одяг, це частина душі, національний символ, наша гордість.               

Для оздоблення виробів вишивкою використовують різноманітні орнаменти.

Давайте пригадаймо, які види орнаментів ви знаєте? (геометричний, рослинний, зооморфний) (слайд 5)

5. Практична робота (слайд 6)     

На сьогоднішньому уроці ми виготовимо паперові сорочечки, які потім прикрасимо чудовими різнокольоровими орнаментами. 

Для роботи нам потрібні такі матеріали:

  • аркуш паперу формат А4;
  • графічний олівець;
  • смужки з орнаментами;
  • ножиці;
  • клей.

Завдання виконується згідно схеми, дотримуючись правил техніки безпеки.

І. Виготовлення паперової сорочечки.

Вчитель демонструє поетапне виконання паперової сорочечки.

ІІ. Інформаційна хвилинка (Відео про сорочки)

ІІІ. Прикрашання сорочечки орнаментальними смугами.

Учні працюють самостійно, використовуючи орнаментальні смуги, ножиці та клей. Безпечна поведінка з ножицями. (Музичний супровід «Вишиванка»)

4. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок. Рефлексія.

Ми сьогодні повторили види декоративно прикладного мистецтва, більше дізналися про вишивку, виготовили паперову сорочечку та прикрасили її традиційними українськими орнаментами.

Підведення підсумку         

Гра "Ниточка до ниточки" (слайд 7)

Та ви бачите, що наше полотнище не все заповнене кольорами. Тому пропоную вам поділитися своїми враженнями від уроку та доповнити наш узор.

Почати можна з таких слів:

Я навчився сьогодні...

Я дізнався, що...

Тепер я вмію...

Мені було цікаво...

Тепер я можу...

Розквітла вишиванка кольорами,

Орнаментами душу зігріва.

У цій сорочці все – і погляд мами,

І батькові наставницькі слова,

І пісня українська колискова,

Світанки фантастичні на полях...

Я вишиванку одягаю знову,

І серце в грудях – наче вільний птах.

Творіть, фантазуйте, вигадуйте, шукайте, вчіться, працюйте. Може тоді наш світ стане добрішим і кращим. Любіть свій рідний край, свою Україну. Цінуймо наше українське народне мистецтво та збагачуймо нашу духовну скарбницю.

Дякую всім за увагу та чудову роботу.

1

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку