Урок "Вітер: причини виникнення, характеристики та значення в природі та житті людини"

Про матеріал
Мета: - визначати напрямки та характеристики вітру; - оцінювати силу і швидкість вітру за віршами Т.Г.Шевченка користуючись малюнками підручника. - аналізувати, пояснювати причини формування вітру; - користуватися науково-географічною термінологією; - складати схеми, діаграми; - читати кліматичні карти, аналізувати їх і використовувати як джерело інформації.
Перегляд файлу

 

Тема: Вітер: причини виникнення, характеристики та значення в природі і житті

людини.

Мета:

навчальна:

формувати предметні компетентності:

просторову:

- орієнтуватися в географічному просторі;

- визначати напрямки та характеристики вітру;

інформаційну:

- працювати з джерелами географічної інформації;

  • критично аналізувати й оцінювати географічні інформаційні джерела;
  • користуватися довідковою літературою, Інтернетом для самостійної підготовки.

мовленнєву:

- будувати усні та письмові висловлювання щодо географічних фактів, подій і явищ;

- оцінювати силу і швидкість вітру за віршами Т.Г.Шевченка користуючись малюнками підручника.

логічну:

  •   аналізувати, пояснювати причини формування вітру;
  •   користуватися науково-географічною термінологією;
  •   - складати схеми, діаграми;
  •   - систематизувати і узагальнювати отриману інформацію.

картознавчу:

- читати кліматичні карти, аналізувати їх і використовувати як джерело інформації.

розвивальна:

розвивати ключові компетентності:

інформаційно-пізнавальну:

- удосконалювати прийоми роботи з різними джерелами інформації (навчальної, довідкової, Інтернету тощо), виділяти найважливіше.

комунікативну:

  •   висловлювати власну думку,  аргументовано її доводити.

самоосвіти та саморозвитку:

- самостійно здобувати знання, демонструвати достатню сформованість загально навчальних умінь та мати стійкі пізнавальні потреби та мотивацію.

виховна:

  •   виховувати прагнення до активної життєвої позиції;
  •   патріотичне виховання почуття любові до своєї Вітчизни.

 

 

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Місце уроку в системі уроків цього розділу:

6 клас. Розділ III. Оболонки Землі, тема – 2. Атмосфера, урок 5.

Методи та прийоми:

1). Пояснювально-ілюстративні (інформаційно-рецептивні): бесіда, розповідь, бліц-опитування.

2). Репродуктивні: робота з підручником, картами, зошитами, порівняння.

3). Проблемно-пошукові: повідомлення учнів з додаткових джерел, географічний практикум.

Міжпредметні зв’язки:

-  інформатика (програми Word 2013);

-  математика (рішення задач);

-  українська література.

Наочність та обладнання:  підручники, зошити, атласи.

Випереджаючі завдання:

1. Підготувати додатковий матеріал «Шутки вітру».

 

«Єдиний шлях, що веде до знань –

  це діяльність».

(Б. Шоу)

Хід уроку

  1. Орієнтація, мотивація діяльності.

Привітання, побажання хорошого настрою.

Вступне слово вчителя. Учитель перевіряє наявність учнівського обладнання.

Психологічне налаштування на роботу.

  1. Цілепокладання.
  1. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального осмислення зв’язків і

співвідношень в об’єктах вивчення.

Бліц-опитування.

  •                    Що таке атмосферний тиск? Як він змінюється з висотою?
  •                    Чому змінюється атмосферний тиск протягом доби в одному й тому ж місці?
  •                    Як впливає зміна температури повітря на тиск?
  •                    Яким прибором вимірюється тиск?
  1. Мотивація навчальної й пізнавальної діяльності.

Ми вже знаємо що таке атмосферний тиск і як він залежить від нагрівання

 суходолу і водойм. А сьогодні ми познайомимось з природним явищем яке пов’язане з атмосферним тиском.

3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

4. Визначення очікуваних результатів.

Вчитель: Що ви очікуєте від уроку? Які знання, уміння й навички ви сподіваєтеся отримати на уроці?

Очікувані результати:

-  з поняттям «вітер».

- Виявити причини його утворення та характеристики. 

- Навчитися визначати правильно напрям вітру.

- Складати і аналізувати схеми-діаграми.

- Визначити значення переміщення повітря.

III. Цілереалізація.

  1. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального осмислення

зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

Вчитель: 

 Повітря ми не бачимо, але повсякчас відчуваємо його рух. Іноді легкий, ласкавий, приємний, а іноді дуже сильний - аж підштовхує. Найсильніші вітри над поверхнею Землі в Антарктиді. Їх швидкість досягає 90 м/сек. А в Україні – 50 м/сек в Криму  на горі Ай-Петрі. Я сподіваюсь  вам цікаво знати що таке вітер, як він утворюється, яке він має значення.

 

1)  Утворення вітру

(бесіда, малювання схеми, утворення бризу)

 

Висновок: Вітер – це горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького.

 

Завдання:

Визначити напрямок вітру в наведених прикладах та виявити в якому випадку вітер найсильніший.

1) 760 мм  775 мм

2) 695 мм  687 мм

3) 762 мм  760 мм

 

2)  Характеристики вітру

Завдання: Основні характеристики : напрям, швидкість, сила.

Визначити основні характеристики вітру й зробити висновок.

(Самостійна робота з підручником с.135)

 

Висновок: Основні характеристики : напрям, швидкість, сила.

  1. Напрям визначається за сторонами горизонту.
  2. Швидкість залежить від різниці тиску.
  3. Сила вимірюється за 12-бальною шкалою.

(Використовують прибори: флюгер і анемометр.)

 

3) Фізкультхвилинка. «Флюгер»

 

 Порівняння (робота в групах)

Користуючись малюнками підручника (с.135) визначити силу і швидкість вітру.

Оцініть в балах силу вітру описаного у віршах Т.Г.Шевченка (с. 137):

1 група – урагану;

2 група – штормового вітру;

3 група – штіля.

4) Складання схеми-діаграми «Роза вітрів».

(Вчитель на дошці, учні в зошиті)

 Постійні вітри на Землі

 (Пасати, західні, стокові, мусони, бризи)

 Значення руху повітря

 

4. Узагальнення й систематизація знань.

Бесіда:

- Що таке вітер?

- Яка причина виникнення вітру?

- Від чого залежить сила вітру?

 

5. Повідомлення домашнього завдання.

1.Всім опрацювати §34 с.134 – 137.

2.Завдання №6 с.137.

3. III-IV рівень «Шукайте в Інтернеті» с. 137

 

IV. Рефлексивно-оцінюючий.

1.Підведення підсумків уроку.

Учитель. Діти, який загальний висновок можемо зробити по закінченню вивчення сьогоднішньої теми.

- Вітер – це горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького.

- Причини утворення вітру – різний атмосферний тиск на поверхні Землі (чим більша різниця тим сильніший вітер).

- Вітер має характеристики: напрям, швидкість і силу.

- Схема-діаграма «Роза вітрів» відображає напрям вітру протягом місяця.

 

2.Рефлексія.

Інтерактивна вправа «Рефлексія»

- Чи здійснилися ваші очікування?

- Який вид роботи вам сподобався?

- Що було складно?

- Що було цікаво?

- Що не сподобалось?

3.Оцінювання й цінування (з коментуванням роботи учнів).

 Діти,  сьогодні на уроці ви проявили наполегливість, працелюбність, зібраність, показали свої навички роботи з текстом підручника, уміння самостійно опрацьовувати літературу й складати схеми.

 

doc
Додано
30 травня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку