1
Урок №
Тема. Вулканізм та вулкани. Гарячі джерела, гейзери.
Тип уроку: комбінований
Мета уроку: -формувати в учнів уявлення про походження вулканів і
гейзерів, ознайомити з їх будовою; виявити основні області розповсюдження вулканів і гейзерів;
-розвивати пам’ять, вміння аналізувати, робити висновки, виділяти головне;
-виховати почуття відповідальності та дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
Завдання уроку:
Основні поняття: магматизм, вулкан, кратер, жерло, лава, магма, ,гейзери , вулканічний пил, гарячі джерела.
Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, ноутбук, слайди, відеоматеріали.
Структура уроку:
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Привітання, налаштування, картка оцінювання.
А девізом нашого уроку нехай будуть слова Михайла Казимирчука:
Напружуй нерв, напружуй мозок,
Сприймай, збагни і зрозумій…
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Сьогодні я хочу запросити вас здійснити подорож у глибини літосфери. Але для нашої подорожі нам потрібно зібрати багаж знань, тому урок розпочнемо із географічної розминки.
1. Експрес -тести
Питання
1.Літосфера –це:
А)повітряна оболонка;
Б) тверда оболонка;
В) водна оболонка;
Г) жива оболонка.
2. Найчастіше землетруси бувають на кордонах:
А)літосферних плит;
Б) держав;
В) областей;
Г) районів.
3. Унаслідок зіткнення літосферних плит утворюються:
А)низовини;
Б) плоскогір’я;
В) гори;
Г) височини.
4. Установіть відповідність між частинами внутрішньої будови Землі:
1. Ядро А) складається з мінералів та гірських порід;
2. Земна кора Б) найбільший внутрішній шар планети;
3. Мантія В) складається з внутрішнього та зовнішнього;
Г) жива оболонка.
5. Вибрати з переліку три характеристики щодо землетрусів:
1. Руйнування.
2.Земна кора.
3.Мантія.
4.Розривна хвиля.
5.Ядро.
6.Гірська порода.
7. Підземні поштовхи
2. Словникова робота. Пропоную повторити основні поняття, без яких ми не зможемо рухатися далі.
Варіант 1 Варіант 2
Запитання.
Взаємоперевірка:
Варіант1: 3,5,6,1,2,4
Варіант2: 4,2,1,6,5,3
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
(слайд 4).
Загадка
Вже не спить гора, що спала
Забурчала, закипіла,
З неї попелу чимало
Диму й сажі полетіло,
Лава з неї медом лльється.
Що то за гора? Як зветься? (Вулкан)
2.Повідомлення теми уроку .
Я очікую плідної роботи та активності. Пропоную працювати за таким планом.
IV. Вивчення нового матеріалу.
План.
Виверження вулканів — це катастрофічне явище природи. Разом із лавою вивергаються хмари вулканічного попелу, водяної пари, гарячі гази.. Під розжареним попелом та лавою гинуть люди, рослини, тварини, руйнуються міста. Вулкани виникають на стику літосферних плит. Усього у світі нараховується біля 10 тис. вулканів. Більшість із них сховані на дні океанів. Чому так? (Тому що океанічна кора тонша за материкову, її легше прорвати). На якому материку немає жодного вулкану і чому?
4. На які групи можна поділити вулкани?
5.Робота з атласом з картою «Літосферні плити».
Висловлення думок учнів з приводу позитивних і негативних наслідків вулканізму.
Вулкани – утворюють нові землі та острови. Забезпечують людей мінералами, будівельними матеріалами, є джерелами гідротермальної енергії, універсальні чайники і паровими котлами природи.
1.Робота в групах.
- За даними координатами знайдіть найвідоміші вулкани світу:
Еребус
Ключевська Сопка
Етна
Кіліманджаро
Фудзіяма
Везувій
Кракатау
Висновок.
Хто володіє знаннями – той озброєний.
VI. Домашнє завдання. ( В. М. Бойко, С. В. Міхелі Загальна географія. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Х.: «СИЦИЯ», 2014
VII. Підсумок уроку.
Оцінювання учнів. Заключне слово вчителя.
Ось і закінчується наш урок, а, значить, пролетіли ще 45 хвилин життя. Ми вивчали нову тему, а, значить у скарбничку знань додавали нові поняття, розвивали набуті уміння, пробуджували уяву та потяг до знань, а головне – ми спілкувалися.
VIII. Рефлексія.
Мені урок приніс велике задоволення. А вам? Любі діти, шановні присутні, на завершення я хочу побажати, щоб поняття «Вулкан» асоціювалось у вас лише з вулканом позитивних емоцій, а вируючий плин життя наповнювався лавою радості. У душі палала магма тепла, а кратер серця вивергав щедрість і доброту.