Математика 1 клас
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 3
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 3; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 3; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 3; продовжити формувати поняття про трикутник як многокутник, в якого три вершини й три сторони; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство, навчання грамоти.
Зміст уроку:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Казкотерапія.
ІІ. Етап цілепокладання
Отже, сьогодні ми з вами будемо вивчати цифру 3 та її склад.
ІІІ. Етап цілереалізації
Формування поняття про число 3. Позначення числа 3 цифрою.
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 3. На що вона схожа?
Казка про цифри.
В будинку № 3 жили Одиничка, яка любила вирощувати квіти та двієчка, яка дружила з Капітошком і поливала квіти для Одинички, коли та забували це зробити.
Поетична хвилинка
Три – щаслива цифра дуже.
Але трохи вона тужить:
- Буква «Зе» на мене схожа –
Переплутати нас можуть!
Цифра три – то чарівниця,
Невеличка й круглолиця.
Яку казку не візьмеш,
Цифру три завжди знайдеш.
Раз гачок і два гачок,
А між ними - язичок.
Цифра нас зачарувала.
Трійка, ми тебе впізнали.
На дошці — квіти різного кольору і розміру.
— У які групи можна об’єднати квіти?
Дівчатка об’єднують квіти за кольором.
Хлопчики об’єднують квіти за розміром.
Валеохвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=c3fxUviMHi0
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 3. Визначимо елементи, з яких складається цифра 3.
Пропишіть цифру 3 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Визначення місця числа 3 у натуральному ряді. Способи одержання числа 3.
Полічіть до трьох у прямому порядку та від 3 у зворотному порядку. Число 3 йде безпосередньо за числом 2. Яке число попереднє до числа 3? Як одержати число 3 із попереднього до нього числа 2? Назвіть наступне число до числа 3. Здогадайтеся, як одержати число 3 із наступного до нього числа 4.
Музична пауза.
Давайте послухаємо пісеньку про три білих коня.
https://www.youtube.com/watch?v=nKWlaDLK5Lo
Робота з рахувальним матеріалом.
Робота з геометричним матеріалом. Робота з поняття «трикутник»
Метод «6 цеглин»
Завдання:
З 6 цеглинок виготовіть трикутник.
Запитання:
Це Трикутник.
https://www.youtube.com/watch?v=PXoFBnbtAJg
https://novashkola.ua/1-klas/matematika-1-klas/urok-06/
Отже, що ми дізналися про трикутник?
Творча хвилинка
Давайте спробуємо намалювати Трикуття.
Метод «Доміно»
Намалюйте крапки в нижніх частинах так само, як вони намальовані у верхніх.
Можна виготовити пусті доміно і щоб діти проклеювали на них за малюнком горошинки пластиліну, і у верхніх за зразком і аналогічно у нижніх.
Цікаві завдання
Розфарбуйте три гриби жовтим кольором, а решту червоним.
Знайдіть та розфарбуйте цифру
Робота за підручником.
Творча хвилинка.
Запам’ятайте, який колір має кожна цифра і розфарбуйте малюнок.
1 – рожевий, 2 – червоний, 3 – коричневий.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Інтернет ресурси.
Список використаної літератури.
1