Урок"Вивчаємо рідний край. Черкаська область 8 клас"

Про матеріал
Даний матеріал необхідний під час вивчення природи та природно - сировинної бази Черкаської області
Перегляд файлу

Урок:Природні умови і ресурси Черкаської області

Мета:визначити особливості географічного положення Черкаської області;розвивати знання про природно - ресурсний потенціал регіону; закріпити вміння і навички працювати з картою і розв’язувати задачі; розвивати аналітичне мислення і творчий підхід до засвоєння матеріалу.

Обладнання:тематичні карти Черкаської області, опорні схеми, довідкова література.

Хід уроку

1 Організаційний момент.

Учитель налаштовує на співпрацю, доброзичливість до ровесників, підтримку один одного у вирішенні проблемних питань. Бажає успішної роботи.

2 Актуалізація опорних знань.

Прийом «Інтелектуальний марафон»

Учитель пропонує учням дати визначення основних опорних понять з теми у алфавітному порядку.

3. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Учитель повідомляє тему і мету уроку, пропонує епіграф до уроку:

«Допоки місцева географія залишається точкою відліку в розвитку природничого довкілля доти вона буде поштовхом до пізнання невідомого…»

Дж.Дюї

Прийом «Проблемне питання»

Учні намагаються пояснити думку автора .

Учні об’єднуютьсяв групи.

До складу творчих груп входять:

  1. Лідер, який координує роботу групи;
  2. Секретар, який веде табель оцінювання членів групи і готовий висловити свою думку;
  3. Доповідачі, які чітко висловлюють думку групи : географи( 1 група) психологи ( 2 група), математики(3 група);
  4. Посередник, який стежить за часом .

 

4 Основна частина уроку (інтерактивна)

«Коли природу трактувати як цілісність тільки тоді маємо право говорити про природні зв’язки як взаєморозуміння в поєднанні з людським життям»

Дж.Дюї

Мандрівка на вершину знань відбувається сходинками, де члени творчих груп виконують завдання.

1 Сходинка «Географічне положення  межі розміри Черкаської області»

«Людина повинна завжди пам’ятати звідкіля вона пішла в життя»

О.Довженко

Прийом «Долина знань»

Я знаю…(географічне положення Черкаської області)

Я можу…(повязати з душею людини )(Дві душі – людина і прирда! Добре якщо працюють злагоджено, а частіше ламають одне одну.)

Я вмію…(визначати протяжність із заходу на схід)

2 Сходинка «Рельєф тектонічна будова та корисні копалини Черкаської області

«Шістьох я служок мав

Усе від них про світ я знав.

І ось як я їх всіх зову:

Хто? Що ? Як ? Коли? Чому?»

Р.Кіплінг

Прийом « Шкала думок»

Назвати форми рельєфу Черкаської області.

1.Що лежить в їх основі?

2.Як вони утворилсь?Коли? Чому?

3.Проаналізуйте зразки корисних копалин нашої області

3. Сходинка « Кліматичні умови Черкаської області»

Вправа «Логічний ланцюжок»

Широта-температура –тиск –опади-вітри

Дискусія

Чи сприяють кліматичні умови нашого краю життєдіяльності людей?

4 Сходинка «Поверхневі та підземні води»

Прийом «Сніжна грудка»

Ключові слова: Дніпро, Сула, Гнилий Тікич, Рось, Кременчуцьке водосховище, Канівське водосховище ,підземні води, болото.

5. Сходинка «Грунти рослинний світ  та тваринний світ.»

«Ми навчились літати в повітрі як птахи. Ми вже навчились плавати під водою як риби . Нам залишилось навчитись жити на Землі як люди

Бернард Шоу

Робота з картами

Проаналізуйте за тематичними картами Черкаської області грунти, рослинний покрив  та тваринний світ . Поясніть взаємозв’язок між ними.

Практикум

Встановіть необхідну площу зелених насаджень, щоб забезпечити населення Черкаської області  киснем, якщо в процесі фотосинтезу за рік 1 га. забирає  1.2 т вуглекислого газу( засвоєння 1 т. вуглекислого газу супроводжується виділенням 2.7 т кисню.) Норма кисню для 1 людини на добу- 900 гр.

5 Узагальнення

Прийом « Роблю висновки»

6. Підсумок уроку

Бесіда

Учитель пропонує визначити кожному учневі стан душі.

  1. Що сподобалось на уроці?
  2. Що не сподобалося?
  3. Чи задоволені ви собою?

 

Оцінювання роботи груп

7 Домашнє завдання

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку