Урок математики 2 клас 1 .
Тема. Досліджуємо прямокутник.
Мета: формувати поняття прямокутника, вчити розпізнавати прямокутники за істотними ознаками; дослідити прямокутник щодо рівності протилежних сторін; вчити будувати прямокутник у зошиті у клітинку, формувати обчислювальні навички виховувати пізнавальній інтерес до математики.
Обладнання.
ХОД УРОКУ
I. Організація уроку.
Усміхниться один одному, гостям, подумки побажайте собі успіхів на уроці. Для того , щоб впоратися з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
- Я сьогодні трохи хвилююся . Тому я дуже хочу обговорити з вами важливі питання, відповісти на які здавалося б легко, але на справді -складно.
Тема нашого місяцю « Хочу – можу - потрібно»
- Що ви хочете зробити на уроці ? Можете зробити чи ні ? А потрібно нам це чи ні ми скажемо в кінці уроку.
II. Розумова хвилинка.
1.Усний рахунок за допомогою цеглинок LEGO
Cкладаємо башту. 2.
2.Робота з рахунковими книжками. ( відповідь показують)
Запишіть число , у якому 7 дес. і 4 од.
Учень відповідає , діти показують цеглинки: згодні
незгодні
Далі діти записують сусідів числа, розкладають на розрядні доданки, називають кількість десятків і одиниць.
III. Повідомлення теми уроку.
Ви вже знайомі з багатьма геометричними фігурами. Серед яких виокремлюються многокутники. Серед них можемо виділити чотирикутники. Але серед усього різноманіття чотирикутників особливе місце посідають чотирикутники певного виду – прямокутники. Тому сьогодні ми будемо працювати саме з ними.
IV. Актуалізація опорних знань. 3.
Усне опитування.
Встановить істинність або хибність висловлювань за допомогою цеглинок:
Істинна
Хибна
- Зараз я пропоную вам об'єднатися у групи. Кожна група побудує прямокутник ( 1 гр. – маленькі цеглинки LEGO, 2 гр.– великі цеглинки LEGO, 3 гр. – смужки картону, 4гр. – олівці, 5 гр - палички)
Після того, як побудували, треба довести , що це прямокутник.
( чотири кути, чотири сторони, протилежні сторони рівні).
Введення означення фігури: чотирикутник, у якого всі кути прямі, протилежні сторони однакові називається прямокутником.
Робота з підручником. Підручник С. Скворцової 4
С. 75. № 2., 3
Робота в зошиті. Накреслити прямокутник.
Доведіть, що це прямокутник .
Дослід. Вирізуємо прямокутник з паперу у клітинку. Складаємо навпіл.
Робимо висновок про сторони прямокутника.
Як довести, що кути прямі.? ( прикласти косинець).
Знайти в класі предмети, які мають прямокутник.
Висновки:
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Дізналися ви сьогодні щось нове? ( «хочу и можу» ми виконали) А зараз я хочу дізнатися, для чого нам це потрібно?
Рефлексія. Смайлики