22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок вивчення нового матеріалу "Магматизм"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу містить в собі малюнки, карти, схеми, цікаву інформацію про вулкани
Перегляд файлу

Тип матеріалу: 

Конспект уроку

Предмет: 

Географія

Навчальний рівень: 

Школа

6  клас

 

План – конспект уроку географії для учнів  6  кл вчителя географії, вищої категорії Запорізького колегіуму «Елінт»  Гери О. М.

 

Внутрішні процеси Землі - вулканізм.

Мета:  

Освітня:  систематизувати та поглибити знання про рух літосферних плит та їх наслідки;формувати практичні вміння  учнів розрізняти за зовнішніми ознаками гірські породи, навичок розпізнавання землетрусів та дій під час  землетрусів,  вдосконалення навичок роботи з картами та схемами атласу,.

Розвиваюча :розвивати логічне мислення, робити висновки та на основі вивченого матеріалу складати опорні схеми.

Виховна: виховувати любов до природи, навколишнього середовища,  почуття відповідальності та організованості під час важливої справи.

Обладнання: атласи, підручник,  макет вулкану,  колекція гірських порід, картина «Останній день Помпеї»,  відеофільм « Землетруси»

Тип уроку: комбінований.

Форми та методи роботи: демонстрація, гра, бесіди, обговорення, робота в групах

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Самостійна робота за термінами:

- землетрус, гіпоцентр, сейсмологи

- епіцентр,сейсмічні хвилі, сейсмологи.

Що таке шкала Ріхтера???

Мотивація навчальної діяльності.


Ото сна гора проснулась,
Забурлила, закипела.
И из шапки вверх взметнулось
Много дыма, сажи, пепла.
Лаву льёт, как мёд, густую.
Как назвать гору такую?

(Вулкан)

Колись, за сивої давнини, на березі Ніаполітанської затоки в Італії стояло веселе й ошатне місто Помпеї. На його вулицях завжди було жваво. До цього курортного міста приїздили відпочивати знатні римляни. Життя в Помпеї було спокійне, і нічого непророкувало катастрофи….. з деякого часу з вершини великого Пагорба, поблизу міста почав вириватися димок, а іноді чувся гул. Ніхто із мешканців міста не знав, що ПАГОРБ – це згаслий вулкан, який зараз має назву Везувій.

Одного дня дим із Везувію почав валити сильніше, ніж звичайно. Однак жителі майже не звертали уваги на це уваги – вони поспішали завершити свої справи, щоб устигнути на гладіаторські ігри. Видовище вже розпочалося, коли раптом настала пітьма, задушливі гази наповзли на місто, високо в небо з Пагорба підкинулося полум’я. на місто почав падати все густіший попіл. Ошалілі люди бігли не озираючись, намагаючись сховатись, щоб урятувати своє життя. Вони ховались в підвалах, щоб перечекати лихо. Нікому не вдалося врятуватися, адже все місто було поховане під багатометровим шаром попелу. Про місто згодом забули….

Але ось одного разу, багато років тому, в полі почали рити колодязь і наштовхнулись на мармурову статую. Почалися розкопки, і загибле місто знову побачило сонячне світло. Сьогодні Помпеї – місто – музей, а Везувій та інші вулкани вивчають учені – вулканологи. Вони безстрашно піднімаються до самого кратера діючого вулкана і навіть на особливих плотах мандрують розжареною лавою. Вулкани, як і землетруси, пов’язані з проявами внутрішніх сил Землі.

Демонстрація картини « Останній  день Помпей»

  1. Вивчення нового матеріалу.
  2. Які враження від картини?
  3. Які наслідки від цієї події?
  4. Як треба себе вести в екстремальних випадках?
  • У глибинних шарах Землі утворюється магма, відбувається процес магматизму та вулканізму?

Вулканізм – процес переміщення магми до поверхні Землі.

 

Демонстрація макету « Виверження вулкану»

Вулкан

Звідки походить назва «вулкан»?

Бог вогню та ковальського ремесла – Вулкана.

 

  • Робота з атласом  - виявлення вулканічного поясу в Тихому океані.
  • fig3_9.gif
  •  
  • Різниця між зовнішнім та внутрішнім магматизмом.

У Тіренськом морі в групі Ліпарських островів  є о. Вулькано. Більшу частину острова займає гора. Давні римляни вважали цей острів входив до підземного царства, де живуть душі померлих людей, а також володінням бога вогню і ковальського ремесла – Вулкана. За імям цього бога вогнедишні гори згодом стали називатись вулканами. На земній кулі = 2000 діючих вулканів. Найвідоміший з них – вулкан Везувій, який знищив міста Помпей, Геркуланум, Стабію.

  • Робота в групах

 

Наслідки від виверження вулкану – гейзери та гарячі джерела.

 

Демонстрація фільму « виверження вулкану» та малюнків на Камчатці.

https://www.youtube.com/watch?v=W0YkDg5rGPI

  1. Закріплення нових знань і умінь учнів.

Бесіда за запитаннями по схемі «Будова вулкану». Назвати частини вулкану за цифрами 1-7

 

  1. Підсумок уроку.

Домашнє завдання.

1. Прочитати параграф підручника

2. Підготувати додатковий матеріал про вулкани та землетруси світу.

3. Принести  контури всіх материків

 

Цікава інформація.

  1. На землі існує близько 950діючих вулканів.
  2. Найдавніші Ісалько, Стромболі, Кілауе. Ісалько у Сальвадорі в Центральній Америці вже понад 200 років діє майже безперервно. Виверження відбуваються через 10 хвилин.

Джерела інформації:

1. http://www.numama.ru/zagadki-dlja-malenkih-detei/zagadki-pro-javlenija-prirody/zagadki-pro-vulkan.html

2.https://www.google.com/search?q=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D0%B2%D1%83%D0%BB%D0%BA%D0%B0%D0%BD&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOxrWCtNngAhVMmYsKHdYnDjQQ_AUIDigB&biw=1164&bih=597

3.https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2%D1%83%D0%BB%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%83&biw=1164&bih=597&tbm=vid&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjuz9G9ttngAhULAxAIHRvCDzUQ_AUICygC

4. Бойко, Міхелі   Географія  6 клас  2014

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку