Тип матеріалу:
Предмет:
Навчальний рівень:
План – конспект уроку географії для учнів 6 кл вчителя географії, вищої категорії Запорізького колегіуму «Елінт» Гери О. М.
Внутрішні процеси Землі - вулканізм.
Мета:
Освітня: систематизувати та поглибити знання про рух літосферних плит та їх наслідки;формувати практичні вміння учнів розрізняти за зовнішніми ознаками гірські породи, навичок розпізнавання землетрусів та дій під час землетрусів, вдосконалення навичок роботи з картами та схемами атласу,.
Розвиваюча :розвивати логічне мислення, робити висновки та на основі вивченого матеріалу складати опорні схеми.
Виховна: виховувати любов до природи, навколишнього середовища, почуття відповідальності та організованості під час важливої справи.
Обладнання: атласи, підручник, макет вулкану, колекція гірських порід, картина «Останній день Помпеї», відеофільм « Землетруси»
Тип уроку: комбінований.
Форми та методи роботи: демонстрація, гра, бесіди, обговорення, робота в групах
Хід уроку.
Самостійна робота за термінами:
- землетрус, гіпоцентр, сейсмологи
- епіцентр,сейсмічні хвилі, сейсмологи.
Що таке шкала Ріхтера???
Мотивація навчальної діяльності.
Ото сна гора проснулась,
Забурлила, закипела.
И из шапки вверх взметнулось
Много дыма, сажи, пепла.
Лаву льёт, как мёд, густую.
Как назвать гору такую?
(Вулкан)
Колись, за сивої давнини, на березі Ніаполітанської затоки в Італії стояло веселе й ошатне місто Помпеї. На його вулицях завжди було жваво. До цього курортного міста приїздили відпочивати знатні римляни. Життя в Помпеї було спокійне, і нічого непророкувало катастрофи….. з деякого часу з вершини великого Пагорба, поблизу міста почав вириватися димок, а іноді чувся гул. Ніхто із мешканців міста не знав, що ПАГОРБ – це згаслий вулкан, який зараз має назву Везувій.
Одного дня дим із Везувію почав валити сильніше, ніж звичайно. Однак жителі майже не звертали уваги на це уваги – вони поспішали завершити свої справи, щоб устигнути на гладіаторські ігри. Видовище вже розпочалося, коли раптом настала пітьма, задушливі гази наповзли на місто, високо в небо з Пагорба підкинулося полум’я. на місто почав падати все густіший попіл. Ошалілі люди бігли не озираючись, намагаючись сховатись, щоб урятувати своє життя. Вони ховались в підвалах, щоб перечекати лихо. Нікому не вдалося врятуватися, адже все місто було поховане під багатометровим шаром попелу. Про місто згодом забули….
Але ось одного разу, багато років тому, в полі почали рити колодязь і наштовхнулись на мармурову статую. Почалися розкопки, і загибле місто знову побачило сонячне світло. Сьогодні Помпеї – місто – музей, а Везувій та інші вулкани вивчають учені – вулканологи. Вони безстрашно піднімаються до самого кратера діючого вулкана і навіть на особливих плотах мандрують розжареною лавою. Вулкани, як і землетруси, пов’язані з проявами внутрішніх сил Землі.
Демонстрація картини « Останній день Помпей»
Вулканізм – процес переміщення магми до поверхні Землі.
Демонстрація макету « Виверження вулкану»
Звідки походить назва «вулкан»?
Бог вогню та ковальського ремесла – Вулкана.
У Тіренськом морі в групі Ліпарських островів є о. Вулькано. Більшу частину острова займає гора. Давні римляни вважали цей острів входив до підземного царства, де живуть душі померлих людей, а також володінням бога вогню і ковальського ремесла – Вулкана. За імям цього бога вогнедишні гори згодом стали називатись вулканами. На земній кулі = 2000 діючих вулканів. Найвідоміший з них – вулкан Везувій, який знищив міста Помпей, Геркуланум, Стабію.
Наслідки від виверження вулкану – гейзери та гарячі джерела.
Демонстрація фільму « виверження вулкану» та малюнків на Камчатці.
https://www.youtube.com/watch?v=W0YkDg5rGPI
Бесіда за запитаннями по схемі «Будова вулкану». Назвати частини вулкану за цифрами 1-7
Домашнє завдання.
1. Прочитати параграф підручника
2. Підготувати додатковий матеріал про вулкани та землетруси світу.
3. Принести контури всіх материків
Цікава інформація.
Джерела інформації:
4. Бойко, Міхелі Географія 6 клас 2014