Тема. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів.
Мета: ознайомити учнів із основними поняттями “сенсорні системи” та “аналізатор”; дати характеристику сенсорним системам та будові аналізаторів; розвивати самоосвітню та комунікативну компетентності; сприяти розвитку пізнавальної активності і самостійності учнів шляхом створення проблемних ситуацій.
У розумі немає нічого,
що спочатку не пройшло через органи чуттів.
І.М.Сєченов
Хід уроку
І.Організаційний етап
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Звернімося до поезії,тому що поезія спонукає наші почуття,дуже тонко помічає все навколо. Коли людина має всі органи чуттів, то вона сприймає життя в усій його красі:
Какого вкуса чувства наши-
И скорбь, и лютая тоска?
И впрямь горька страданий чаша?
Любовь и впрямь, как мёд,сладка?
Горчинка легкая в стакане
И грусти явственно слышна.
Живая соль на свежей ране,
Когда обида солона.
Среди страстей,среди борений
Я различить тотчас берусь
И резко-кислый вкус презренья,
И кисловатый скуки вкус.
Под вечер сладкая услада,
И на просвет почти черно
Вино дождя и листопада,
Печали терпкое вино.
Все так. И пусть. И горечь тоже.
Приемлю мёд. Приемлю соль.
От одного меня,о Боже,
По милосердию уволь.
Когда ни вьюги и не лета,
Когда ни ночи и ни дня,
Когда ни вкуса и ни цвета,
Когда ни льда и ни огня!
Я вважаю, ви помітили й погодитеся зі мною,що поет Солоухін дуже чітко сказав про наші органи чуттів. Які нещасні люди, в котрих не функціонує хоча б один орган чуття!
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
План
ІV.Створення проблемної ситуації
У 1911р. із Лувра була вкрадена картина Леонардо да Вінчі “Джоконда”.Її знайшли і повернули до музею лише через 2 роки. Адміністрація музею підрахувала,що за ті 2 роки,які картина була відсутня,залу,де вона раніше перебувала, відвідало більше людей, ніж за 12 попередніх років,коли картина висіла на місці.Як ви вважаєте,чому?
V. Закріплення вивченого матеріалу
“Мозкова атака”
VІ. Рефлексія уроку
Доповнити речення “Чи знаєш ти,що”
VІІ. Підсумки уроку