Закріплення й усвідомлення раніше засвоєного матеріалу і формування нових навичок та вмінь. Розвиток навичок мислення високого рівня (знання, розуміння, використання), уяви, пам'яті, комунікативних здібностей, оцінювання та самооцінювання, естетичного смаку.
УРОК № 2 клас ДАТА
Тема уроку: Знайомтесь – клавіатура.
Мета уроку:
Обладнання і наочність: малюнки, клавіатурний тренажер Кіт риболов, підручники, зошити з друкованою основою.
Хід уроку
Перевірка готовності дітей до уроку, психологічний настрій на роботу.
Увага, друзі,
Ось пролунав дзвінок,
Сідайте всі зручніше-
Почнемо наш урок!
Інтелектуальна розминка:
Щоб на комп’ютері працювати –
Треба все про нього знати.
Зараз нами пригадається
З чого він складається
Розгадуємо загадки.
Підказка на дошці Слова
1. Сканер
2. Системний блок
3. Монітор
4. Мишка
5. Клавіатура
1. Він нічого не друкує,
І не пише, й не малює.
Може він малюнки вмить
У комп’ютер розмістить.
Сканер
2. В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він, знає толк,
А зовуть ...
Системний блок
3. Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає!
Монітор
4. Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є .......
Мишка
5. Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – .......
Клавіатура
Відкрийте зошит на сторінці 17, обмінятесь зошитами, перевірте завдання 2, 5
(вербальне оцінювання)
Щоб правильно і швидко вводити інформацію в комп’ютер, необхідно навчитися користуватися приладом який в нас зашифрований на екрані. Давайте його розгадаємо. розрізняти клавіші на клавіатурі та знати їх призначення. Отже, тема пов'язана з цифрами і буквами. А називається вона "Знайомтесь - клавіатура". (Тема записана на дошці).
Розповідь вчителя: з переглядом презентації
Клавіатура дуже важлива складова частина комп’ютера. Вам вже відомо, що вона використовується для введення у комп'ютер інформації.
Клавіатура - пристрій для введення інформації. На її поверхні розташовані клавіші. Вони різні і написи на них різні. На клавішах вгорі можна побачити цифри, нижче розмістилися три ряди клавіш з буквами українського та англійського алфавіту. На одній клавіші дві букви. Щоб набрати українське слово слід встановити режим української мови.
Робота з підручником
Розгляньте клавіатуру, зображену на малюнку ст..36 підручника.
На ній розташовані клавіші. Вони різні, й написи на них різні.
Найбільша клавіша на клавіатурі називається ПРОБІЛ
Читаємо в підручнику – ст..37
Читаємо в підручнику – ст..37
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимо так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати
Перед тим, як ми розпочнемо працювати з комп’ютером, повторимо правила з охорони праці.
Вправа «Мікрофон»
– Доповніть речення:
Сядьте за комп’ютери.
Як допомогти коту-риболову витягнути рибку
КІТ-РИБОЛОВ
Клавіатурний тренажер. Програма призначена для першого знайомства з клавіатурою, принципами її роботи. Учень допомагає коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підказує учню, де саме знаходиться потрібна клавіша.
Зверніть увагу учнів на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи, які клавіші натискає учень. Дайте дітям можливість просто “погратись” з клавіатурою — натискати літери, дивлячись лише на екран, спробувати знаходити пальцями задумані літери, не дивлячись на реальну клавіатуру.
Починаючи гру, поясніть учням сам принцип підказок, які дає екранна клавіатура. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру (або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, коли натиснути Shift. Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним — її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift, яку учень помилково тримає натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.
Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші Shift зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавішу натиснути. Аналогічним чином клавіатура реагує на перемикання режиму CapsLock та на зміну розкладки.
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички….
Ні зайчика, ні лисички…
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво… і направо…
Це не вправа, а забава!
Роб. Зош. ст. 18 вправа1
Навчаємось крок за кроком
фронтальне опитування учнів.
Запитання і завдання ст..39 підручника
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались,
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
А застарання ми отримаємо смайлики. Вони в нас різні і веселі і сумні.
Урок 9 , роб зош.СТ.18-19
1