Урок "Визначаю закінчення в словах"

Про матеріал
Пропоную до уваги колег розробку уроку з української мови "Визначаю закінчення в словах" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

3 клас

Українська мова

Тема: Визначаю закінчення в словах.

Мета:

– Знайомити із закінченням, як змінною частиною   слова, розвивати роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова, формувати вміння визначати закінчення в словах за допомогою зміни їх форми.

Формування ключових компетентностей:

– уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма; виконувати завдання за зразком; співпрацювати в парі та групі; виконувати розумові операції та практичні дії.

– комунікативної: розвивати мовленнєві вміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримуватись пауз.

– соціальної: продуктивно співпрацювати з однокласниками.

– інформаційної: удосконалювати вміння запам’ятовувати нову інформацію.

Матеріал до уроку: підручник, відео про місто Чернівці, казка «Родичі», розповідь дівчинки Родзинки, картки для утворення слів, картка «Песик робот», кубик Блума.

Очікувані результати: учні, на основі спостережень, розуміють значення закінчення в слові; встановлюють зв’язок між словами в словосполученнях, в реченнях, розуміють важливість знань про закінчення; виявляють інтерес до пізнавального матеріалу про різні міста України.

Тип уроку: урок розвитку критичного мислення.

 

1. Організація класу до уроку

1.Психологічна настанова

Ось дзвінок вже пролунав,

Він сигнал нам всі подав.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

-Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя. Посміхніться. Я дуже хочу, щоб такий настрій був у вас протягом уроку.

2. Актуалізація опорних знань

1.Повторення знань про корінь слова

– Що таке корінь слова?

– Як ще називають споріднені слова?

– А які слова не є спорідненими?

2.Читання казки «Родичі»

Йшли якось стежкою гусак, гуска й гусенята. А назустріч їм повзла гусінь.

– Ви хто такі?- запитала гусінь.

– Я гусак, це гуска, а то наші гусенята,- ввічливо відповів гусак.

– А ти хто?

– А я ваша тітка,-повалилася гусінь.

Гуси ображено загелготіли.

 

Чи зрозуміли ви, чому образились гуси?

3. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо визначати закінчення в словах.

На уроці ми дізнаємось: (кубик Блума)

– Що таке закінчення?

– Як позначають закінчення?

– Як визначити закінчення?

– Яку роль виконує закінчення?

– Які слова ще потрібні для зв’язку слів у реченні?

– Яка це частина слова?

4. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.Робота з підручником

– с. 43

Вправа 1. Прочитати примовку. Виписати виділені слова

   Мишка, мишки, мишці.

Провести дослідження:

– порівняти виписані слова

– пояснити, що в них змінилось

– обвести змінну частину рамочкою.

Запам’ятати – ця частина слова називається закінченням.

Прочитати правило про закінчення.

2.Робота в парах

Вправа 2. Виписати виділені слова. Позначити в них закінчення.

Вправа 3. Прочитати текст про будинки близнята в Чернівцях. Переглянути відео про будинки. Усно в виділених словах назвати закінчення.

Вправа 4. Прочитати весь текст.

– Що ще здивувало в Чернівцях?

– Списати виділену частину тексту, змінивши слова що в дужках.

3.Фізкультхвилинка.

4.Робота в групах.

(На картках) З поданих коренів і закінчень утворити і записати слова.

Дерев (о, у, і, а, ом).

Квітк (а, у, і, ою, ова).

Слон(у, ом, а, і, ові).

5. Повторити правило про закінчення.

5. Підсумок уроку

1. Завдання з дошки (усно) «Додай закінчення»

 *Читаю(що?) книжк… .

*Дерево(яке?) висок… .

*Побачив(кого?) мам… .

*Живуть(де?) в сел… .

*Сидить (на чому?) на трав… .

2.Для чого служать закінчення в словах?

6. Домашнє завдання

с. 45 Вправа 7. Записати сполучення слів, розкривши дужки. Позначити закінчення.

1

 

docx
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку