Урок "Визначення загальної кількості сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Порівняння трицифрових чисел"

Про матеріал
Урок математики на якому учні вчилися визначати загальну кількість сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Також учні вправлялися у розкладанні числа на розрядні доданки. Розвивати абстрактне мислення учнів, увагу, комбінаторне мислення допомагали головні герої з гри Майнкрафт Стів та Кріпер. У Стіва сталася біда, Кріпер взірвав його будинок. Завданням дітей було побудувати новий дім для Стіва. Діти розв'язували завдання і отримували за це будівельні матеріали, з яких будували нове житло для товариша.
Перегляд файлу

Тема. Визначення загальної кількості сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Порівняння трицифрових чисел.

 Мета.

Дидактична. Ознайомити учнів з визначенням загальної кількості сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Вправляти учнів у розкладанні числа на розрядні доданки.

Розвивальна. Розвивати абстрактне мислення учнів, увагу, комбінаторне мислення.

Виховна. Виховувати спостережливість, допитливість.

Засоби навчання.  Головні герої: Стів, Кріпер з гри Майнкрафт зображення будиночка, підручник, цеглинки лего, записи на дошці для опитування.

 

                                                        Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

-Перевіримо, чи готові до уроку?

Гра « Так чи ні»

Клас готовий працювати?(так)

Додавати й віднімати?(так)

На розряди розкладати?(так)

Вчасно руку піднімати?(так)

Вміло в групах працювати? (так)

Вирази й задачі розв’язати? (так)

Самоналаштування.

  • Я сьогодні буду гарно працювати на уроці математики.
  • Я сьогодні буду уважним.
  • Я бажаю собі і однокласникам плідно попрацювати.

ІІ Оголошення теми уроку

Тема уроку. Сьогодні ми  будемо вчитися визначати загальну кількість сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі.

-Діти, але сьогодні до нас в гості на урок прийшов герой якого ви всі знаєте це Стів з гри Майнкрафт.

- Діти, хто з вас грав у  гру Майнкрафт?

- Але в Стіва сталася проблема, до нього підкрався Кріпер і взірвав його дім.

- А так як у грі Майнкрафт ми щось будуємо, то сьогодні ми збудуємо Стіву новий будинок.

-Допоможемо йому?

- Будинок наш буде складатися із різних частин, але кожну частинку нам потрібно заробити.

- Отож, приступаємо до роботи.

ІІІ  Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

Повторення домашнього завдання.

  1. Математичний м’яч
  • Яке число йде за числом 240?
  • Яке число є попереднім до числа 500?
  • Скільки сотень в числі 724?
  • Скільки одиниць другого розряду в числі 324?
  • Скільки одиниць першого розряду в числі 569?
  • Назвіть найменше трицифрове число
  • Назвіть найбільше трицифрове число                 (+фундамент)

Усний рахунок

«Вправа Лего»

-Далі будемо будувати за допомогою цеглинок Лего. Я показую на вираз, а ви піднімаєте цеглинку яка є відповіддю.

 

5*7+35=70                  3*7+30=51

48:6+8=16                   4*8+18=50

4*4+14=30                  4*4*1=16

45:5+21=30                 7*7-9=40

60-6*5=30

Задача (усно)

Першого дня Петрик з’їв 6 слив, а другого у 2 рази менше. Скільки всього слив з’їв Петрик за два дні?

  1. 18 слив
  2. 9 слив
  3. 3 сливи
  4. 27 слив 

                                                         (+цеглинка)

Гра « Хто швидше»

-Учні об’єднуються у 2 команди та виконують завдання на дошці.

-Вам потрібно піднятися по сходинках, обчислюючи  приклади.

-Яка команда справиться швидше та і отримає цеглинку.  (+ цеглинка)

 

  1. Каліграфічна хвилинка

-Записуємо число,  класна робота

    -  Пригадайте правило запису цифр.

-А зараз каліграфічно правильно запишіть такі числа: 123, 435, 755, 394, 565

- Скільки одиниць в цьому числі, десятків, сотень?   (коментують по черзі)

                                                                              (+ цеглинка)

  1. Математичний диктант. (один учень біля дошки)
  1. Частку чисел 81 і 9 збільшити на 7
  2. Добуток чисел 5 і 5 зменшити на 10.
  3. Число 27 зменшити у 3 рази.
  4. Знайдіть чверть числа 16.
  5.  Знайдіть третину числа 27                             (+ цеглинка)                                                                                                                                        

 

  1.  Записати числа у сумі розрядних доданків ( числа записані на дошці, одинь учень біля дошки ,решта записують у зошит)

462=400+60+2

420=400+20

405=400+5

399=300+90+9                                                                        (+цеглинка)

 

4.  Гра «Шифрувальник» Робота в парах

-А зараз ми дізнаємося на якій вулиці знаходиться наш будинок.

37+24 =     Е       24+24=      М       

64-10 =      Р       54+18=      Е  

58-19 =      П       28+13=     И       

79-12 =      О       29-19=      Г

  1. 61 54  72  48  67 10  41   

         ПЕРЕМОГИ       

                                                        (+цеглинка)

Фізкультхвилинка з Лего

 

  IV Вивчення нового матеріалу.

Пояснення нового матеріалу.

Робота з підручником.

За вправою 500.

Учитель проводить бесіду за малюнком вправи 500. У процесі бесіди учні повідомляють, що в зображеному на малюнку числі всього одиниць стільки, скільки всього паличок. У цьому числі 2 сотні паличок, 3 десятки і 4 окремі палички.

 Обчислюють: 2 сотні — це 200 одиниць, 3 десятки — це 30 одиниць та ще 4 одиниці, а всього — 234 одиниці. Після цього учні переходять до визначення загальної кількості десятків у числі. Вони повідомляють, що в кожній сотні є 10 десятків. У числі 234 є 2 сотні — це 20 десятків та ще окремо 3 десятки. Тому в числі 234 всього 23 десятки. Далі визначають загальну кількість сотень. Встановлюють, що в числі 234 окремо 2 сотні, тому воно містить усього 2 сотні, бо 3 десятки і 4 одиниці не містять сотень.

 

Закріплення нового матеріалу.

Фронтальна робота над вправою 501.

Наприкінці роботи над вправою вчитель повідомляє: щоб визначити, скільки всього десятків у числі, достатньо закрити у ньому розряд одиниць. Число, яке залишається відкритим, буде вказувати, скільки в даному числі всього десятків.

Щоб визначити, скільки всього сотень у числі, можна закрити в цьому числі розряди одиниць і десятків. Число, яке залишиться відкритим, буде вказувати, скільки в даному числі всього сотень.

 

V. Розвиток математичних знань і вмінь.

Робота з підручником

1. Коментоване виконання вправи 503.

Зразок коментування. 600 + 50. У сумі одержимо число, в якому буде 6 сотень, 5 десятків і 0 одиниць, тобто число 650.

  1. Самостійна робота за вправою 505.

Під час перевірки учні сигналізують свої записи кубиками лего  про свою згоду чи незгоду з почутою відповіддю, зелена цеглина- згода, червона-ні.

  1. Задача 506

 Учні читають задачу. Один з учнів записує її коротко на дошці. За коротким записом учні самостійно записують розв’язання. Під час перевірки учні повідомляють, про що дізналися першою дією; другою дією.

              Учитель пропонує записати розв’язання задачі виразом на дошці.

                                                                                   (+ цеглинка)

  4. Самостійна робота. Обчисліть приклади. Взаємоперевірка за партами. (картки)

399+1      500-1

700-1       299+1   

380-1       700-1

400+1       600+1

-Як утворюється наступне число?

-Як утворюється попереднє число?

 

VI. Підсумок уроку 

Кубик Блума

  • Скільки одиниць першого розряду містить число 345?
  • Скільки одиниць другого розряду містить число 567?
  • Яке число  йде за числом 500?
  • Яке число передує числу 700?
  • Скільки сотень у числі 342?
  • Скільки усього десятків в числі 456?                     (+цеглинка)

 

  • Діти, погляньте який гарний будинок ми збудували для Стіва, він нам дуже за це вдячний.

Самооцінювання

«Градус успіху»

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
2584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку