Тема. Визначення загальної кількості сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Порівняння трицифрових чисел.
Мета.
Дидактична. Ознайомити учнів з визначенням загальної кількості сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі. Вправляти учнів у розкладанні числа на розрядні доданки.
Розвивальна. Розвивати абстрактне мислення учнів, увагу, комбінаторне мислення.
Виховна. Виховувати спостережливість, допитливість.
Засоби навчання. Головні герої: Стів, Кріпер з гри Майнкрафт зображення будиночка, підручник, цеглинки лего, записи на дошці для опитування.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
-Перевіримо, чи готові до уроку?
Гра « Так чи ні»
Клас готовий працювати?(так)
Додавати й віднімати?(так)
На розряди розкладати?(так)
Вчасно руку піднімати?(так)
Вміло в групах працювати? (так)
Вирази й задачі розв’язати? (так)
Самоналаштування.
ІІ Оголошення теми уроку
Тема уроку. Сьогодні ми будемо вчитися визначати загальну кількість сотень, десятків і одиниць у трицифровому числі.
-Діти, але сьогодні до нас в гості на урок прийшов герой якого ви всі знаєте це Стів з гри Майнкрафт.
- Діти, хто з вас грав у гру Майнкрафт?
- Але в Стіва сталася проблема, до нього підкрався Кріпер і взірвав його дім.
- А так як у грі Майнкрафт ми щось будуємо, то сьогодні ми збудуємо Стіву новий будинок.
-Допоможемо йому?
- Будинок наш буде складатися із різних частин, але кожну частинку нам потрібно заробити.
- Отож, приступаємо до роботи.
ІІІ Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Повторення домашнього завдання.
Усний рахунок
«Вправа Лего»
-Далі будемо будувати за допомогою цеглинок Лего. Я показую на вираз, а ви піднімаєте цеглинку яка є відповіддю.
5*7+35=70 3*7+30=51
48:6+8=16 4*8+18=50
4*4+14=30 4*4*1=16
45:5+21=30 7*7-9=40
60-6*5=30
Задача (усно)
Першого дня Петрик з’їв 6 слив, а другого у 2 рази менше. Скільки всього слив з’їв Петрик за два дні?
(+цеглинка)
Гра « Хто швидше»
-Учні об’єднуються у 2 команди та виконують завдання на дошці.
-Вам потрібно піднятися по сходинках, обчислюючи приклади.
-Яка команда справиться швидше та і отримає цеглинку. (+ цеглинка)
-Записуємо число, класна робота
- Пригадайте правило запису цифр.
-А зараз каліграфічно правильно запишіть такі числа: 123, 435, 755, 394, 565
- Скільки одиниць в цьому числі, десятків, сотень? (коментують по черзі)
(+ цеглинка)
462=400+60+2
420=400+20
405=400+5
399=300+90+9 (+цеглинка)
4. Гра «Шифрувальник» Робота в парах
-А зараз ми дізнаємося на якій вулиці знаходиться наш будинок.
37+24 = Е 24+24= М
64-10 = Р 54+18= Е
58-19 = П 28+13= И
79-12 = О 29-19= Г
ПЕРЕМОГИ
(+цеглинка)
Фізкультхвилинка з Лего
IV Вивчення нового матеріалу.
Пояснення нового матеріалу.
Робота з підручником.
За вправою 500.
Учитель проводить бесіду за малюнком вправи 500. У процесі бесіди учні повідомляють, що в зображеному на малюнку числі всього одиниць стільки, скільки всього паличок. У цьому числі 2 сотні паличок, 3 десятки і 4 окремі палички.
Обчислюють: 2 сотні — це 200 одиниць, 3 десятки — це 30 одиниць та ще 4 одиниці, а всього — 234 одиниці. Після цього учні переходять до визначення загальної кількості десятків у числі. Вони повідомляють, що в кожній сотні є 10 десятків. У числі 234 є 2 сотні — це 20 десятків та ще окремо 3 десятки. Тому в числі 234 всього 23 десятки. Далі визначають загальну кількість сотень. Встановлюють, що в числі 234 окремо 2 сотні, тому воно містить усього 2 сотні, бо 3 десятки і 4 одиниці не містять сотень.
Закріплення нового матеріалу.
Фронтальна робота над вправою 501.
Наприкінці роботи над вправою вчитель повідомляє: щоб визначити, скільки всього десятків у числі, достатньо закрити у ньому розряд одиниць. Число, яке залишається відкритим, буде вказувати, скільки в даному числі всього десятків.
Щоб визначити, скільки всього сотень у числі, можна закрити в цьому числі розряди одиниць і десятків. Число, яке залишиться відкритим, буде вказувати, скільки в даному числі всього сотень.
V. Розвиток математичних знань і вмінь.
Робота з підручником
1. Коментоване виконання вправи 503.
Зразок коментування. 600 + 50. У сумі одержимо число, в якому буде 6 сотень, 5 десятків і 0 одиниць, тобто число 650.
Під час перевірки учні сигналізують свої записи кубиками лего про свою згоду чи незгоду з почутою відповіддю, зелена цеглина- згода, червона-ні.
Учні читають задачу. Один з учнів записує її коротко на дошці. За коротким записом учні самостійно записують розв’язання. Під час перевірки учні повідомляють, про що дізналися першою дією; другою дією.
Учитель пропонує записати розв’язання задачі виразом на дошці.
(+ цеглинка)
4. Самостійна робота. Обчисліть приклади. Взаємоперевірка за партами. (картки)
399+1 500-1
700-1 299+1
380-1 700-1
400+1 600+1
-Як утворюється наступне число?
-Як утворюється попереднє число?
VI. Підсумок уроку
Кубик Блума
Самооцінювання
«Градус успіху»