Урок "Властивості нуля"

Про матеріал
Це конспект інтегрованого уроку з математики та "Я досліджую світ", який містить орієнтовно-компетентністні завдання. Через гру діти знайомляться з числом і цифрою 0, отримують задоволеня від уроку.
Перегляд файлу

Тема урока: Властивості  нуля

Мета уроку:

  • формувати вміння отримувати число  0  та  використовувати його для позначення відсутності предметів;
  • формувати вміння  складати та розв’язувати приклади на додавання та віднімання з числом 0;
  • закріплення знань послідовності натурального ряду чисел від  1 до 10, складу чисел від двух  до десяти, розвиток умінь правильно розв’язувати приклади в межах 10;
  • продовжувати підготовку до розв’язування задач;
  • розвивати математичне мовлення та логічне мислення;
  • виховувати охайність;
  • берегти здоров’я, попереджаючи перевантаження.

Обладнання:

  • ілюстрація фрагментів казки «Червона Шапочка»;
  • зображення Червоної Шапочки, вовка;
  • складальне полотно;
  • рахунковий матеріал;
  • аудіо запис  «Пісенька Червоної Шапочки», «Автомобілі».

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

І. Привітання

  • Діти, уявіть собі, що на нас сонечко ллє  теплі промінці , під ними ми стаємо добрішими, сумнішими, уважнішими. А тепер мисленно пошліть свої промінчики мамі, татові, всім своїм друзям. Побажайте їм любові, добра.
  • Шановні діти! Сьогодні ми з вами опинимося в казці, де грають дружно, рахують уміло. Всі ви знаєте казку про Червону Шапочку. Це розумна, здатна, допитлива дівчинка. Зараз ми  вирушимо разом з нею відвідати бабусю, яка живе на узліссі. За казкою з Червоною Шапочкою ми в далеку дорогу підемо. Пройдемо ми між берізок і цифри назвемо.

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань

  1. Послідовність чисел

Гра "Веселий рахунок". Учні називають цифри, що сховалися на берізках і між ними в порядку зростання. Запишіть рахунок від 1 до 10 і назад в зошит.

Малюнки дерев

  1. Командна праця (хлопці виходять до дошки, порадившись розподіляють між собою завдання за ступенем складності) 4 хлопчика розв’язують приклади, 3 хлопчика заселяють будинки (склад чисел 9, 10, 8), 1 хлопець коментує математичний диктант.

1 хлопчик    4+3-2                           10-3+2                        

2 хлопчик    9-4+2                           10-2-6                         

3 хлопчик    2+6-4                           3+7-2

4 хлопчик    8-3+2                           7-4+2

 

 

 

 

 

  1. Матеметичний диктант  

7 плюс1. 8 зменшити на 2. 5 збільшити на 3. Перший доданок 6, другий доданок 3. Знайти суму. До 4 додати 3.

Перевіряємо плесканням в долоні.

  1. У казці Вовк вирішив піти до бабусі додому в село. Домовилися, що Вовк піде по одній дорозі, а Червона Шапочка - по інший. Хлопці будуть розглядати дорогу Вовка, дівчатка – Червоної Шапочки.

1 доріжка. Прочитай вирази по різному і розв’яжи:   9+1        7-3   

Напиши склад чисел 7,6,5.

2 доріжка. Порівняй   7+2…10      6-2…3      3+3…6        2+3…5

  •                   Чому вирази записані по різних доріжках? Як вони називаються? (Нерівності, рівності)
  1. Усний рахунок
  • Яке число йде за рахунком за числом 8? Перед числом 5? Перед числом 10?
  • Яке число зустрічається раніше  8 чи 10? 3 чи 5?
  • Назвіть сусідів числа 7,4,6.
  • Яке число більше за 5 на 1? Яке число менше за 7 на 1?
  • Буратіно поклав у курточку 5 монет. У курточці дві кишені  – ліва і права. Скільки монет може бути в кожній кишені?
  1. Робота в парі. Порадьтесь і скажіть, будь ласка, який знак – більше чи менше – треба поставити у нерівностях:  5+2…8      6+4…7

Висновок. Молодці! Правильно відповідали! Червона Шапочка не знала, що зупинятися в лісі та розмовляти з незнайомим Вовком  дуже небезпечно. Я Вас прошу, по дорозі в школу і зі школи додому з незнайомими людьми не розмовляйте, намагайтеся не звертати на них увагу. Не називайте незнайомим людям свою домашню адресу.

  1. Підготовка до розв’язання задач.

Мишка в полі працювала,

Зернечко пшеничне залюбки збирала.

Шість зернин вона знайшла,

Потім – ще чотири.

Поки в нірку їх несла –

Три зернини загубила.

Хто тепер з вас відповість,

Скільки мишка зерен з’їсть?   

                Сім веселих хлопчиків

                В озері купались.

                Двох покликали матусі,

                Скільки хлопчиків зосталось.

На обід суниць шукали руденькі лисички.

Он з травички визирають 3 червоні личка.

Під листочком причаїлись 4 сунички.

Скільки суничок сховалось від лисичок?   

- Продовжимо наш шлях. Вовк пішов далі своєю дорогою, Червона Шапочка своєю. Що зустріла Червона Шапочка на шляху? (Пеньок)

- Що хочеться зробити , якщо побачиш пеньок? (присісти) Герой якої казки сидів на пеньочку та їв пиріжки? Давайте теж відпочинемо.

ІІІ. Фізхвилинка   Під музику з мультфільма «Червона Шапочка» учні танцюють.

ІV. Постановка проблеми

  •                   Ось ми дібрались до кінця казки. Що це таке?(будиночок, в якому живе бабуся). Подивіться, двері будинка закриті на замок. Давайте їх відкриємо. У вас на партах такі ж самі замки. Замки закодовані, щоб їх відкрити, треба зробити три клацання. Робимо одне клацання. Скільки залишилося?(2)   Складаємо приклад 3-1=2.  Робимо ще одне клацання. Скільки залишилося? Складаємо приклад 2-1=1 Залишилося ще один раз клацнути, робимо це (один раз клацнути – це відірвати одну частину замка). Скільки залишилося? Ні скільки. На що перетворився наш замок? Та це ж цифра 0. Давайте запишемо приклад 1-1=0

В дитсадку спитали діти:

«Нуль – це як? Навіщо він?»

Аби цифру зрозуміти,

Я вам дещо розповім:

«Нуль – коли цукерки з’їли,

 Птаство в вирій відлетіло.

В зоопарку нуль ведмедів?

Сторож клітки не догледів».

V. Новий матеріал

1. Цікава інформація  Вперше нуль придумали в Індії

2. Порівняння чисел Як ви гадаєте, яке місце займе нуль в натуральному ряді чисел? Чому? 0 менше одиниці

VІ. Фізхвилинка для очей (тренажер для очей, звучить пісня «Автомобілі». Машини їздять по дорозі, очима треба встигнути за машиною)

          Поки ми їхали по лісових дорогах на автомобілі, розполохали всіх звірів. Вовк теж злякався та побіг у  зарості. Якщо ви коли-небудь будете відпочивати в лісі з батьками, намагайтеся не шуміти.

3. Властивості нуля  Дослід    У вас в  стакані 5 олівців. Як отримати 0 олівців? Покажіть. Складіть і запишіть приклад  5-5=0.

           По дорозі Червона Шапочка збирала букет квітів для улюбленої бабусі. Скільки квітів ви бачите на галявині? (7) Червона Шапочка зірвала всі квіти. Скільки залишилося? Складіть і запишіть приклад.  7-7=0

  • Який висновок можна зробити?

Висновок  Отже, якщо з числа відняти це ж число, то вийде нуль.

           На галявині є пеньок. Скільки зайців на ньому? (0) На нього стрибнув один зайчик. Скільки стало? (1) Складіть і запишіть приклад   0+1=1

 

           Скільки грибів навколо пенька? (0) Після дощику виросло 6 грибочків. Скільки стало? (6) Складіть і запишіть приклад     0+6=6

 

           Скільки їжаків на галявині? (0) Раптом з-за кущів вибігли три колючих їжака.Скільки стало? (3) Складіть і запишіть приклад   0+3=3

  • Який висновок можна зробити?

Висновок   Якщо до нуля додати будь-яке число, то отримаємо теж саме число.

VІІ. Закріплення   Розв’язати приклади з підручника самостійно.

VІІІ. Підсумок уроку   Що нового дізналися на уроці?

Ми добре попрацювали, урок до кінця йде. Он на ганку, бачите, бабуля внучку чекає?

Бабуся подякувала онуку за те, що вона подбала про неї, принесла гостинців їй, а нас вона дякує за те, що допомогли внучці благополучно дійти до бабусі.

  •       Дякую за урок. На дошці хмарка та сонечко. Кому на уроці було цікаво, хто дізнався щось нове, прикріпіть промінчик до сонечка. А кому було нудно, прикріпіть до хмаринки  крапельку.

Діти виконують   «Пісеньку Червоної Шапочки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня 2021
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку