Тема урока: Властивості нуля
Мета уроку:
Обладнання:
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
І. Привітання
ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань
Гра "Веселий рахунок". Учні називають цифри, що сховалися на берізках і між ними в порядку зростання. Запишіть рахунок від 1 до 10 і назад в зошит.
Малюнки дерев
1 хлопчик 4+3-2 10-3+2
2 хлопчик 9-4+2 10-2-6
3 хлопчик 2+6-4 3+7-2
4 хлопчик 8-3+2 7-4+2
7 плюс1. 8 зменшити на 2. 5 збільшити на 3. Перший доданок 6, другий доданок 3. Знайти суму. До 4 додати 3.
Перевіряємо плесканням в долоні.
1 доріжка. Прочитай вирази по різному і розв’яжи: 9+1 7-3
Напиши склад чисел 7,6,5.
2 доріжка. Порівняй 7+2…10 6-2…3 3+3…6 2+3…5
Висновок. Молодці! Правильно відповідали! Червона Шапочка не знала, що зупинятися в лісі та розмовляти з незнайомим Вовком дуже небезпечно. Я Вас прошу, по дорозі в школу і зі школи додому з незнайомими людьми не розмовляйте, намагайтеся не звертати на них увагу. Не називайте незнайомим людям свою домашню адресу.
Мишка в полі працювала,
Зернечко пшеничне залюбки збирала.
Шість зернин вона знайшла,
Потім – ще чотири.
Поки в нірку їх несла –
Три зернини загубила.
Хто тепер з вас відповість,
Скільки мишка зерен з’їсть?
Сім веселих хлопчиків
В озері купались.
Двох покликали матусі,
Скільки хлопчиків зосталось.
На обід суниць шукали руденькі лисички.
Он з травички визирають 3 червоні личка.
Під листочком причаїлись 4 сунички.
Скільки суничок сховалось від лисичок?
- Продовжимо наш шлях. Вовк пішов далі своєю дорогою, Червона Шапочка своєю. Що зустріла Червона Шапочка на шляху? (Пеньок)
- Що хочеться зробити , якщо побачиш пеньок? (присісти) Герой якої казки сидів на пеньочку та їв пиріжки? Давайте теж відпочинемо.
ІІІ. Фізхвилинка Під музику з мультфільма «Червона Шапочка» учні танцюють.
ІV. Постановка проблеми
В дитсадку спитали діти:
«Нуль – це як? Навіщо він?»
Аби цифру зрозуміти,
Я вам дещо розповім:
«Нуль – коли цукерки з’їли,
Птаство в вирій відлетіло.
В зоопарку нуль ведмедів?
Сторож клітки не догледів».
V. Новий матеріал
1. Цікава інформація Вперше нуль придумали в Індії
2. Порівняння чисел Як ви гадаєте, яке місце займе нуль в натуральному ряді чисел? Чому? 0 менше одиниці
VІ. Фізхвилинка для очей (тренажер для очей, звучить пісня «Автомобілі». Машини їздять по дорозі, очима треба встигнути за машиною)
Поки ми їхали по лісових дорогах на автомобілі, розполохали всіх звірів. Вовк теж злякався та побіг у зарості. Якщо ви коли-небудь будете відпочивати в лісі з батьками, намагайтеся не шуміти.
3. Властивості нуля Дослід У вас в стакані 5 олівців. Як отримати 0 олівців? Покажіть. Складіть і запишіть приклад 5-5=0.
По дорозі Червона Шапочка збирала букет квітів для улюбленої бабусі. Скільки квітів ви бачите на галявині? (7) Червона Шапочка зірвала всі квіти. Скільки залишилося? Складіть і запишіть приклад. 7-7=0
Висновок Отже, якщо з числа відняти це ж число, то вийде нуль.
На галявині є пеньок. Скільки зайців на ньому? (0) На нього стрибнув один зайчик. Скільки стало? (1) Складіть і запишіть приклад 0+1=1
Скільки грибів навколо пенька? (0) Після дощику виросло 6 грибочків. Скільки стало? (6) Складіть і запишіть приклад 0+6=6
Скільки їжаків на галявині? (0) Раптом з-за кущів вибігли три колючих їжака.Скільки стало? (3) Складіть і запишіть приклад 0+3=3
Висновок Якщо до нуля додати будь-яке число, то отримаємо теж саме число.
VІІ. Закріплення Розв’язати приклади з підручника самостійно.
VІІІ. Підсумок уроку Що нового дізналися на уроці?
Ми добре попрацювали, урок до кінця йде. Он на ганку, бачите, бабуля внучку чекає?
Бабуся подякувала онуку за те, що вона подбала про неї, принесла гостинців їй, а нас вона дякує за те, що допомогли внучці благополучно дійти до бабусі.
Діти виконують «Пісеньку Червоної Шапочки»