Урок "Складання таблиць додавання й віднімання числа 2. Розв’язання задач, прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка."

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку "Я досліджую світ", математика, технології до тематичного тижня "Таємниці космосу". Тема дня "Які вони - інопланетяни?"
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок «Я досліджую світ», навчання грамоти, технології

Тема дня. Які вони – інопланетяни?(до тематичного тижня «Таємниці космосу»)

Тема уроку: Складання  таблиць  додавання й віднімання числа 2. Розв’язання  задач,  прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка.

Інтегруються предмети: «Я досліджую світ», математика, технології

Мета:  познайомити  учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2; вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми й остачі; вчити додавати.  віднімати числа, користуючись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні прикладів на дві дії; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до Всесвіту.

Обладнання:  предметні малюнки, таблиця «Віднімання та додавання числа 2»,роздатковий матеріал,  проектор.

Хід уроку

І. Огранізаційний момент

Сонечко піднімається все вище і вище,

У класі у нас все тихіше й тихіше.

Подорож у космос ми продовжуємо,

За парти свої рівненько сідаємо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку –На якому транспорті будемо продовжувати уявну мандрівку космосом? Диво птиця, хвіст горить, до зірок вона летить(Ракета)

  • Домалюйте праву частину ракети і назвіть відомі геометричні фігури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • За допомогою лінійки виміряйте довжину ракети.

ІІІ. Експеримент

  • А тепер проведемо запуск ракети.(режим доступу: https://jmil.com.ua/2015-2/kosmos )
  • Візьміть: скляну пляшку, корок (який легко входить у горло пляшки), кольоровий папір, клей, 3 ст. л. лимонного соку, 1 ч. л. харчової соди, шматок туалетного паперу, нитки. 1. Виріжте з кольорового паперу смужку і приклейте на корок. Це буде макет ракети. 2. Налийте в пляшку воду та лимонний сік, змішайте 3. Загорніть соду у шматочок туалетного паперу, так щоб згорток можна було просунути у пляшку та обмотайте його нитками. 4. Поставте пляшку на рівну поверхню, але подалі від лампи чи інших скляних предметів. 5. Опустіть згорток із содою у пляшку та закрийте корком, але не дуже щільно. Швидко відійдіть на безпечну відстань, бо ракета стрімко злетить вгору.

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

  • Для польоту в космос космонавти використовують спеціальне спорядження (скафандр). Для чого воно призначене?(В умовах відкритого космосу космонавта захищає скафандр, адже виходи у відкритий космос небезпечні з різних причин: глибокий вакуум, екстремальні температури від мінус 150 С до плюс 150 С, випромінювання Сонця, ймовірність зіткнення з частками космічного сміття або з мікрометеоритами.).

Завдання на сніжинках на закріплення додавання і віднімання 1.

  • Розфарбуйте скафандр космонавта, обчисливши математичні вирази.

скафандр

1 – фіолетовий 2 – жовтий 3 – синій 4 – сірий 5 – оранжевий 6 – червоний 7 – зелений

  • Коли додаємо 1 отримуємо наступне  число, а коли віднімаємо 1 –попереднє.
  • По дорозі зайчик біг.

Ніс 5 яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (5 — 1)

  • У коморі був концерт,

 Мишки виступали:

Троє грали на сопілці,

Дві пісні співали.

Скільки там було талантів —

Співаків і музикантів?

 (3 + 2 = 5.)

  • Три веселі киці

Грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг.

Скільки кошенят усіх? (З + 1)

  • Ось до класу на урок

Залетіло 5 сорок,

Дві пізніше прибуло,

Скільки всіх птахів було? (5+2=7)

 

  • Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста 5 зліпила

Котик з снігу тільки 2.

Скільки пиріжків з’їдять кошенята? (5 )

V. Вивчення нового матеріалу

  1.       Каліграфічна хвилинка( Від Бусика)
  • Запишіть числа в порядку зростання і ви прочитаєте зашифроване слово.

7  5  2  1  4    6  3

 т в  с  в  с  к  і  е

  • Так, це -  Всесвіт. Як інакше можна сказати.(Космос)
  • Бусик пропонує вам написати   каліграфічну  хвилинку – число 2.
  1.                   Складання таблиць додавання і віднімання числа 2 (разом з прибульцями Бусиком і Блумом)

Діти складають і записують таблицю додавання і віднімання числа 2 з допомогою наочності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка з інопланетянами    https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

  1.                   Робота з числовим відрізком (завдання від Бусика)

Головне правило: крок уперед — додати 1, крок назад — відняти 1.


 


3+2             6+2          6-2             5-2


VІ. Закріплення вивченого матеріалу (Завдання підготував друг Бусика Блум)

  1.                   Читання і розв’язання прикладів (завдання від Блума)

Учні обирають до якої планети полетить кожний інопланетянин, розв’язуючи подані приклади (на дошці малюнок «Планети Сонячної системи)

2-1+2=              4+2+2=                              ИНОПЛ3     ИНОПЛ2

6-2+1=            9-2-2=                    ИНОПЛ   ИНОПЛ1

 

Фізкультхвилинка для очей

Сплять  маленькі  совенята 

(Очі  заплющені).

Раз — розкрили  оченята,

Подивилися  навколо

(Кругові  рухи  очима),

Потім  вгору і додолу.

(Лише очима, головою не рухати.)

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво  оченята

Повертали  совенята.

Совенята  будуть  спати,

А ми будем працювати..

  1.                   Задача на кмітливість(завдання від Блума)

Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь посадили біля школи?

  • Поясніть, як ви міркували.

VІІ. Підсумок уроку

  • Чого сьогодні на уроці ви навчилися?
  • Завдання Бусика чи Блума вам найбільше сподобалися? Чому? Прикріпіть біля нього  смайлик.

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
18 березня 2021
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку