Інтегрований урок «Я досліджую світ», навчання грамоти, технології
Тема дня. Які вони – інопланетяни?(до тематичного тижня «Таємниці космосу»)
Тема уроку: Складання таблиць додавання й віднімання числа 2. Розв’язання задач, прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка.
Інтегруються предмети: «Я досліджую світ», математика, технології
Мета: познайомити учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2; вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми й остачі; вчити додавати. віднімати числа, користуючись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні прикладів на дві дії; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до Всесвіту.
Обладнання: предметні малюнки, таблиця «Віднімання та додавання числа 2»,роздатковий матеріал, проектор.
Хід уроку
І. Огранізаційний момент
Сонечко піднімається все вище і вище,
У класі у нас все тихіше й тихіше.
Подорож у космос ми продовжуємо,
За парти свої рівненько сідаємо.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку –На якому транспорті будемо продовжувати уявну мандрівку космосом? Диво птиця, хвіст горить, до зірок вона летить(Ракета)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Експеримент
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Усний рахунок
Завдання на сніжинках на закріплення додавання і віднімання 1.
1 – фіолетовий 2 – жовтий 3 – синій 4 – сірий 5 – оранжевий 6 – червоний 7 – зелений
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 — 1)
Мишки виступали:
Троє грали на сопілці,
Дві пісні співали.
Скільки там було талантів —
Співаків і музикантів?
(3 + 2 = 5.)
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (З + 1)
Залетіло 5 сорок,
Дві пізніше прибуло,
Скільки всіх птахів було? (5+2=7)
Випікали пиріжки.
Киця з тіста 5 зліпила
Котик з снігу тільки 2.
Скільки пиріжків з’їдять кошенята? (5 )
V. Вивчення нового матеріалу
7 5 2 1 4 6 3
т в с в с к і е
Діти складають і записують таблицю додавання і віднімання числа 2 з допомогою наочності.
Фізкультхвилинка з інопланетянами https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc
Головне правило: крок уперед — додати 1, крок назад — відняти 1.
3+2 6+2 6-2 5-2
VІ. Закріплення вивченого матеріалу (Завдання підготував друг Бусика Блум)
Учні обирають до якої планети полетить кожний інопланетянин, розв’язуючи подані приклади (на дошці малюнок «Планети Сонячної системи)
2-1+2= 4+2+2=
6-2+1= 9-2-2=
Фізкультхвилинка для очей
Сплять маленькі совенята
(Очі заплющені).
Раз — розкрили оченята,
Подивилися навколо
(Кругові рухи очима),
Потім вгору і додолу.
(Лише очима, головою не рухати.)
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будем працювати..
Біля школи росло 5 яблунь. Посадили ще 1 грушу і 2 яблуні. Скільки яблунь посадили біля школи?
VІІ. Підсумок уроку