Урок "Вода - джерело життя"

Про матеріал

Урок-змагання. Зінтегровано метеріал з природознавства, мови та читання. Урок розроблено щоб сприяти формуванню уявлення про значення води в природі, про її цінність для людей, про шляхи забруднення і способи охорони від забруднення, про участь учнів в забруднені та охороні води; вміння висловлювати оцінні судження; щоб сприяти еститичному вихованню учнів, прагнення берегти та охороняти природу.

Перегляд файлу

   

Тема: Вода – джерело життя    (3клас)

Мета: Сприяти формуванню уявлення про значення води в природі, про її цінність для людей, про шляхи забруднення і способи охорони від забруднення, про участь учнів в забруднені та охороні води;  вміння висловлювати оцінні судження;

Сприяти вихованню естетичного сприймання природи, прагнення берегти її, охороняти, зокрема воду.

Тип уроку: урок-змагання «Брейн-Ринг».

Епіграф: Жива вода дає життя

               Всьому живому в світі.

               Якщо живе жива вода,

               Тоді земля у цвіті.

               Не треба вибухів війни,

               Живи, жива водице!

      Для праці хай ростуть сини,

               І жито колоситься!

Вчитель: Як Ви розумієте цей вислів? Отже прочитайте тему нашого уроку.

да  - ре ло дже   ття жи

Вчитель: Як Ви розумієте це? Сьогодні ми проведемо урок-змагання «Брейн-Ринг».

На канікулах кожна команда мала завдання: відшукати якомога більше цікавої інформації про воду. У нас є три команди. І першим нашим конкурсом є конкурс «Представлення команд».

Конкурс 1:  «Представлення команд».

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь.

Видумуй, пробуй і твори!

Фантазію та розум прояви!

 Екологи: Ми за те, щоб у кожній криниці

                           Була завжди чиста водиця!

 Математики: Скільки б не пройшло століть

                                  Вода на місці не стоїть,

                                  Мандрує скрізь по світі,

                                  Тому й Земля у цвіті!

 Мовники: Шумить вода, кричить вода:

                            В мені краплинка помира!

                            Якщо зупинимо цю мить,

                            На світі добре буде жить.

 Конкурс 2: «Цікаво знати».

 Кожна команда відшукувала цікаві матеріали про воду, відповідно до назви команди: екологи – про екологію, мовники – як поети і письменники описували воду, математики говоритимуть мовою цифр.

 (Відповіді дітей)

 Мовники:

З гір на долину,

Біжу, стрибаю, рину!

Місточки збиваю,

Всі гребельки збиваю,

Всі гатки, всі запруди,

Що загатили люди,

Бо весняна вода –

Як воля молода!

 

 Квітень з водою, травень з травою.

 

 Від березневих дощиків земля квітне.

 

 Схожі як дві краплі води.

 

 Вода з гір потекла, весну принесла.

 

 Земля найбагатша, вода найсильніша.

 

 Тиха вода береги рве.

 

 З малого джерела велика ріка буває.

 

 Де вода, там і верба.

 

 Вода пливе – час минає.

 

Що ж це за речовина?

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває.

Бува, як скло,

Крихка, тверда.

Це звичайнісінька вода.

 

 Математики:

  80% земної поверхні покрито водою.

 Медузи складаються на 95-98% з води.

 При спразі бізони відчувають воду за 5-7 кілометрів.

 

 Більше одного міліарна людей не мають доступу до чистої питної води.

 Щоб виростити 1 кг. овочів, потрібно 2 т. води.

 Кров людини на 83% складається із води.

 Екологи:

 Щороку у водойми потрапляє 16% хімічних речовин. Особливо небезпечні суміші хлору. Він забруднює морську воду, накопичується в тілах морських тварин, впливає на імунну систему, печінь та на їх розмноження.

 Прогнози вчених засвідчують, що 2/3людей на Землі до 2025 року будуть страждати від нестачі води.

 Хімічні речовини, які використовують в домашніх умовах (миючі засоби, пральний порошок, фарби, відбілювачі) вбивають мікроорганізми, які фільтрують воду.

 25 тис. людей на Землі, більшість з них дітей, вмирають кожен день в результаті вживання забрудненої питної води.

 Лише 3% води придатні для вживання.

 Люди забруднюють водойми, тому рослинний і тваринний світ водойм стає отруйним. Вживаючи морепродукти, людина отруює саму себе.

 Конкурс 3: «Так» чи «Ні».

  1. Більшу частину поверхні Землі займає вода.
  2. Вода знаходиться в океанах, морях, річках, озерах, але під землею і в повітрі її нема.
  3. У повітрі вода є в рідкому, твердому і газоподібному стані.
  4. У воді розчиняються всі речовини.
  5. Колір, запах і смак води залежить від розчинних в ній речовин.
  6. При нагрівання вода перетворюється на лід.
  7. При охолодженні вода замерзає.
  8. Водяна пара важча за повітря.
  9. Лід тоне у воді.

Конкурс 4: «Чи знаєш ти?»

  1. Назвати властивості води.
  2. В яких станах і коли перебуває вода?
  3. Коли швидше висихають калюжі і чому?
  4. Коли вода стає твердою?
  5. Як відбувається кругообіг води в природі?
  6. Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопровідні труби?
  7. За якої умови вода з рідкого стану переходить в газоподібний?
  8. Як називають воду у твердому стані?
  9. Чому в акваріумі добре видно рибок, рослини, пісок?
  10.                     Що таке розчин?

Конкурс 5: «Загадки».

  1.                    Крутиться, вертиться, берега держиться (річка).

 2. Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила (хмара).

 3. Коли мене нема – всі чекають, коли прийду – тікають (дощ).

 4. Ніжна зірка сніжно-біла

     На рукав згори злетіла.

     Поки ніс її сюди –

    Стала краплею води (сніжинка).

5. Стоїть корито води налито (ставок).

6. Біле, як сорочка, пухнасте, як квочка.

    Крил немає, а гарно літає.

    Що це за птиця, що сонця боїться? (сніг)

7. Зоря-зоряниця, молода дівиця,

    Гуляти ходила, сльозу зронила.

    Місяць бачив – не підняв,

    Сонце побачило – підняло (роса).

8. Розсипався горох на 70 доріг,

    Ніхто його не підбере (град).

  1.                    В яку бачку не можна налити води (в повну).
  1.               Де не можна просвердлити дірку? (у воді).

Конкурс 6: «Практична робота».

Кожна команда отримала по склянці з водою, в якій а) розчинено цукор, б) насипано пісок, в) налито олії. Розповісти про ці розчини.

Конкурс 7: «Творчий».

Кожна команда отримала картинки із зображенням молекул води з різних водойм. Їхнє завдання – розповісти з якої водойми кожна молекула і чому вони так думають.

 

 Вчитель: Вода буває різною: густою мов кисіль; згубною мов отрута; білою і розсипчастою як пральний порошок; соленою, срібною, що вбиває мікроби; магнітною, що може виводити каміння з нирок; схожою на гуму, яку можна різати ножицями; та такою, що не замерзає при -50°С, кипить при + 300°С.  Про такі цікаві властивості води Ви дізнаєтесь, коли будите вивчати хімію.

А саме головне вода повинна бути чистою. Що ж ми для цього можемо зробити?

(Відповіді дітей)

Далі вчитель пропонує дітям скласти гімн воді (дібрати влучні слова-характеристики):

 

Розлягалася вода неозора,

А найкраща вода (прозора).

На землі - калинове намисто,

А найкраща вода (чиста, іскриста).

Тут діброва шумить невмируща,

Найсмачніша вода (цілюща).

Ось і день промайнув. Ніч коротка,

А найкраща вода (солодка).

 

Підведення підсумків.

 

Вчитель:

 З природознавства кілька уроків –

У світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

Багато цікавого ми вже знаємо.

Що таке рослини, де живуть синиці.

Хочем ще дізнатися, де взялась вода в криниці.

 

Перегляд та обговорення наукового фільму «Жива вода»

 

 

 

 

doc
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
2463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку