Урок "Вода та її властивості" 1 клас

Про матеріал
Докладний конспект відкритого уроку ЯДС 1 клас, що містить досліди та групову роботу
Перегляд файлу

Тема: Таємниці води. Урок-дослід.

Очікувані результати:  учні мають уявлення  про воду, про зміни станів води, вміють встановлювати  взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи;

виконують дослідницькі роботи для пізнання властивостей води; вміють висловлювати думки, аналізувати та робити висновки.

Обладнання:

матеріали для фронтальної роботи: презентація з теми, посуд для досліджень;

матеріали для групової роботи (на 5 груп ) роздруковані завдання для груп,  набори ілюстрацій, набори для досліджень (посуд, вода, домішки, крейда, пісок);

матеріали для індивідуальної роботи: краплинки настрою, краплинки самооцінювання.

Тип уроку: сприймання й засвоєння нових знань.

                                                 Перебіг уроку

І Організаційний момент

      Вправа «Дай 5»

-         Чи готові ваші вушка слухати, махніть голівкою?

-         Чи готові ваші оченята бачити, моргніть очками?

-         Чи готові ваші ротики відповідати, посміхніться?

-         Чи готові ваші ручки працювати, помахайте ручками?

-         Чи готові ваші голівки думати, погладьте себе по голівці?

Хто готовий до роботи, дай 5!

    

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя:

-         Сьогодні на нас чекає незвичайний урок. Пригадайте, цей тиждень ми з вами вивчаємо воду та все, що з нею пов’язане. Тому, до нас на урок завітала ось така краплинка- веселинка. А ще ми сьогодні проведемо урок-дослідження.

-         Чи чули ви слово «дослід»?

-         Що воно значить?

-         Хто такі дослідники?

А досліджувати ми будемо, працюючи в командах.

У нас є 5 команд. Погляньте на вашому спільному столику приклеєне зображення назви вашої команди.

1.Привітання команд.жєзбАЗ9шіьо7тжшжт

  2.Гра « Акваріум настрою»

-Наша краплинка дуже хоче двзнатися, який у вас сьогодні настрій. У мене є два акваріуми – сумний та веселий. У вас на партах є краплинки. Одні з них веселі, а інші – сумні. Оберіть краплинку свого настрою та киньте у відповідний акваріум.

 3. Гра « Я краплинка»

Уявіть себе краплинкою. Подумайте, що ви можете робити. Продовжіть твердження.

-         Я краплинка, я можу…

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Три стани води

- Пригадайте, до якої природи належить вода?

- В яких станах вона може перебувати?

На ваших столиках є жовті картки, переверніть їх, обговоріть в групі. Що зображено на малюнку, в якому стані перебуває водичка. Оберіть в своїй команді спікера та прозвітуйте.

ІV.Фізкультхвилинка

V. Сприймання нового матеріалу

Кожен із вас має свої особливості. Хтось має темне волосся. А хтось світле. Хтось високого зросту, а хтось низького. Хтось любить малювати, а хтось – танцювати. Все це робить вас особливими. Тобто, це все ваші особливості.  А які ж особливості має водичка? Яка вона? Які таємниці вона нам відкриє? Все це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

А для цього ми всі сьогодні будемо дослідниками  і виконувати цікаві та пізнавальні досліди. Для того, щоб працювати могли всі учасники групи, кожен із вас обере свій порядковий номер і буде виконувати певний дослід.

1.Гра «Дослідники».

Зараз ми з вами будемо проводити досліди і з’ясуємо, які властивості має вода.

Дослід 1 «Вода безбарвна» .

Матеріали: склянка води, тарілка з ложкою, з олівцями, лінійкою, трубочками для коктелів.

Діяльність:

Учасники №1 візьміть до себе склянку з водою та конвертик з номером «№1.Опустіть те, що є у вашому конвертику в склянку з водою. Чи видно всім крізь водичку ложку, а чи бачите ви олівці, соломинки чи лінійку?

А зараз погляньте, що у мене  в склянці? Так, молоко ? Чи відно всі ці речі крізь молоко? Який висновок можемо зробити?

Вода – прозора. https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image004.gif

Висновок: вода не має кольору, вода – прозора. (малюнок прикріплюється на дощку)

Дослід 2 .  « Вода текуча і немає форми»

Матеріали: склянка з водою та порожні посудини.

Учасники під номером №2 візьміть, будь ласка, камінчик, що лежить у вас на столиках. Що можна сказати про камінь? Який він? Якої форми? А тепер опустіть його в посудину №2. Чи змінився камінчик? Ні. Він зберіг сою форму. А терер вийміть камінчик і в цю посудину перелийте трішки води зі склянки. Чи перетикла вода? Так. Чи змінила вона форму? Вода- рідка речовина, або кажуть: вода- рідина. Вона набуває форми посудини, у якій знаходиться. Якби вода не була рідкою, вона не змогла б текти у річках, не текла б із крану.

Висновок: вода- рідина. (малюнок прикріплюється на дощку)

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image002.jpg

 

 

 

Дослід 2 « Чи має вода запах?»

Матеріали: склянка води, парфуми, мило, кава, апельсин, лимон.

Діяльність:

Учасники номер №3 візьміть баночку з номером 3. Понюхайте те, що є у цій посудині. Чи відчуваєте ви запах? Який він? А тепер понюхайте водичку.. Чи має вода запах? Вода не має запаху.

Висновок:вода не має запаху (малюнок прикріплюється на дощку)

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image005.jpg                               

Дослід 3 «Вода не має смаку».

Матеріали: склянка води, склянка соку та лимонаду.

Діяльність: Учасники №4  Візьміть в руки коричневу склянку та спробуйте на смак її вміст. Хто відчув кислий смак? Хто відчув солодкий смак? Чи здогадалися з  смаком, що у вашій склянці? А тепер спробуйте водичку в склянці №4. Що можна сказати? Чи є смак у води?

Висновок: вода  немає смаку. (малюнок прикріплюється на дощку) https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image006.gif

 

Дослід 5 «Вода – розчинник».

Матеріали: склянка води, баночки з содою, сіллю, цукром, крейдою, піском.

Діяльність:

Учасники№5 візьміть склянку з водою та баночку з номером 5. Всипте вміст своєї баночки в воду. Перемішайте ложечкою.  Що сталося із сіллю. А що з цукром, що з содою? А чи розчинився пісок і крейда? Ні.

Висновок: цукор, сіль, сода  розчиняється у воді. У воді розчиняються й інші речовини. Але є інші речовини, які розчинитися не можуть.

Висновок: вода розчинник (малюнок прикріплюється на дощку)

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image007.jpg

Оцініть свою роботу на листку самооцінки.

 

      VІ. Руханка « Австрійський дощ»

VІІІ. Закріплення вивченого  матеріалу.

1.Первинне сприйняття матеріалу у мовленні.

Спираючись на опору, повторіть , які властивості має вода?

 

   https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image004.gif                                  https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image005.jpg                        https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image006.gif

 

ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ

 

                                       
    https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image002.jpg                                        https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image007.jpghttps://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image008.gif

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Гра « Кольоровий дощик»

Оберіть краплинку, що відповідає вашій роботі на уроці.

Синя краплинка – я працював наполегливо і старанно.

Зелена краплинка  - були труднощі.

Червона – було важко.

2. Подарунок від краплинки.

- Ой, що це? Це падають сніжинки. Я підставлю відерце і назбираю трішки сніжинок для вас. А тепер за чудову роботу наша гостя краплинка подарує вам свої подружок – сніжинок.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 січня
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку