Освітня галузь. Природнича.
Тема уроку. Вода. Властивості води.
Мета уроку. Розширити уявлення учнів про властивості води, вчити спостерігати та проводити досліди, робити висновки, розвивати уяву, вміння послідовно та зрозуміло висловлювати свої думки, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок.
Хід уроку.
I. Організація класу.
1. Привітання.
2. Робота з календарем природи.
Вправа «Погода»
3. Гра «Прочитай та запам'ятай». Прийом «Асоціація».
Річка, дощ, джерело, сніжинка, океан, хмара, бурулька, Капітошка, фонтан, водоспад, прислів'я.
- Чому слово Капітошка написане з великої літери?
ІІ. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Мотивація начальної діяльності.
На уроці ми маємо плідно працювати. Ваше завдання уважно слухати, спостерігати, досліджувати, робити висновки, давати лише правильні відповіді. Ще ми повинні створити інтелект карту «Вода».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
Діти, як ви думаєте, на планеті Земля багато чи мало води? Чи всі згодні?
Давайте поглянемо на глобус. До речі, а що таке глобус?
Якого кольору найбільше? Що позначено цим кольором?
Так, приблизно 70% поверхні Землі покриті водою. Вона представлена океанами, морями, річками, джерелами. Уявно це можна позначити так. Аркуш паперу – це вся поверхня землі. Ми ділимо її на 4 частини, 3 частини – це вода. Багато ? Але лише 3% цієї води – прісна.
(Запис інформації в інтелект карту).
2.Робота за підручником.
Ст. 96 «Вода в природі»
Діти, погляньте на малюнки, що розміщені в підручнику і скажіть, де вода трапляється в природі? (Робота з інтелект картою).
Ст. 97 «Стан води в природі». (Читання тексту).
В яких станах може перебувати вода? (Робота з інтелект картою).
Вправа-гра «Коло слів».
Діти об'єднуються в 4 групи, отримують картку «Стан води в природі», обирають кольоровий олівець. В групі обирають учня, який буде записувати слова в картку. За сигналом діти заповнюють її, а за іншим сигналом передають по колу наступній групі, натомість отримують картку «сусідньої» групи. Перемагає та група, яка написала найбільше слів.
Ст. 97 « Властивості води».
Які властивості води зображено на малюнках? (Робота з інтелект картою).
3. Фізкультхвилинка.
4. Перегляд відео «Вода – розчинник». Прийом «Передбачення».
Діти, як ви думаєте, що таке суміш? Що таке розчинник? Розчинні речовини? Нерозчинні речовини? При якій температурі замерзає вода? Яка температура кипіння води?
Давайте перевіримо наше припущення переглянувши відео.
5. Перевірка сприйняття відео- матеріалу.
Чи підтвердилися наші припущення?
Які саме? При якій температурі замерзає вода? Яка температура кипіння води? Що таке суміш? Що ми називаємо природним розчинником?
(Робота з інтелект картою).
6. Дослідницька діяльність.
Які речовини, що зустрічаються в нашому повсякденному житті є розчинними, а які нерозчинні?
Учні об'єднуються в 2 групи.
Дослід №1.
Завдання: налийте в склянку води, додайте 1 ложечку цукру/1 ложечку солі.
Добре перемішайте. Що відбулося з речовиною? Речовина зникла чи осіла на дно склянки? Зробіть висновок.
(Робота з інтелект картою).
Дослід №2.
Завдання: налийте в склянку води, додайте 1 ложечку піску/1 ложечку борошна. Добре перемішайте. Що відбулося з речовиною? Речовина зникла чи осіла на дно склянки? Зробіть висновок.
(Робота з інтелект картою).
Дослід №3.
Завдання: налийте в склянку води, додайте декілька крапель олії. Добре перемішайте. Що відбулося з речовиною? Речовина зникла чи осіла на дно склянки? Зробіть висновок.
(Робота з інтелект картою).
IV. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота за таблицею «Розчинні та нерозчинні речовини»
2.Вправа-гра з лего.
Який стан води під час дощу?
а) рідкий
б) твердий
в) газоподібний
До твердого стану води належить..
а) бурулька
б) дощ
в) роса
До газоподібного стану води належить..
а) пара
б) сніг
в) роса
Які властивості води у рідкому стані?
а) білого кольору з запахом;
б) холодна, з приємним смаком;
в) текуча, прозора, без запаху, смаку та безбарвна.
Які властивості води розчинника?
а) всі речовини є розчиними у воді;
б) речовини можуть бути розчинними та нерозчинними;
в) речовин не є розчинними у воді.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Підсумкова бесіда. Технологія «Незакінчене речення».
2. Технологія «Хмара слів».
Діти, пригадайте гру «Прочитай та запам'ятай». Яке слово було зайвим?(Прислів'я) А тема уроку? (Вода). Чи можемо ми пов'язати ці два слова? (Так, скласти прислів'я про воду).
(Діти за допомогою «Хмари слів» складають прислів'я «Де вода, там і верба», «Пролиту воду назад не збереш» , «Без води і не туди і не сюди», «Без води й борщу не звариш»).