20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок «Вода. Властивості води»

Про матеріал

Тема уроку: «Вода. Властивість води ».

Тип уроку: урок-дослідження об'єкта і поняття, відкриття нових знань.

Дослідження - цілеспрямоване спостереження за об'єктом (водою)

Мета уроку:

- створити умови для формування вміння бачити, порівнювати, узагальнювати і робити висновки;

- створити умови для формування у дітей уявлення про те, що чиста вода необхідна для життя, через дослідження її властивостей;

-дати уявлення про застосування води в житті людини

- розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу шляхом залучення додаткового матеріалу, створення проблемою ситуацій;

- розвивати мислення, уяву, сприйняття, мова.

-виховувати інтерес до навколишнього світу;

- виховувати бажання вчитися і робити відкриття;

-виховувати вміння слухати інших.

Перегляд файлу

Тема 1: «Вода. Властивості води»


Тема уроку: «Вода.  Властивість води ».

 Тип уроку: урок-дослідження об'єкта і поняття, відкриття нових знань.

 Дослідження - цілеспрямоване спостереження за об'єктом (водою)

 

 Мета уроку:

- створити умови для формування вміння бачити, порівнювати, узагальнювати і робити висновки;

 - створити умови для формування у дітей уявлення про те, що чиста вода необхідна для життя, через дослідження її властивостей;

 -дати уявлення про застосування води в житті людини

- розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу шляхом залучення додаткового матеріалу, створення проблемою ситуацій;

 - розвивати мислення, уяву, сприйняття, мова.

  -виховувати інтерес до навколишнього світу;

 - виховувати бажання вчитися і робити відкриття;

 -виховувати вміння слухати інших.

.

Конспект уроку

 

 (Клас заздалегідь поділений на 4 групи).

 - Здрастуйте діти, сьогоднішній урок хочу почати з девізу: «Знаєш - кажи,

 не знаєш - слухай! »

 - Як ви розумієте ці слова?

 - Послухайте загадку:

 «А, ну, скоріше зніміть капелюх!

 Я дочка космічного тата!

 Я всюди суща і легка, -

 Я лід, я піт, я - хмари,

 Я іній, чай, бульйон, туман,

 Річка, струмок і океан.

 Коли я злюся - я закипаю,

 Коли мороз - я застигаю ».

 - Визначте, про яку речовину йдеться мова ?  Як ви думаєте, яка ж тема нашого уроку?

 - Сьогодні на уроці вас чекає безліч відкриттів.

(Відповіді дітей).

 - Це вода.

- Так.  Сьогодні ми будемо говорити про воду.

 2. Актуалізація знань .

 

 - Сьогодні наш клас перетвориться в наукову лабораторію.  Хто знає, що таке лабораторія?  Звернемося до словника

 - У цій лабораторії працюють серйозні дослідники.  Дослідник - це людина, яка вивчає різні предмети і речовини.  Хочете бути дослідниками?

 - Як ви думаєте, що ми сьогодні на уроці будемо досліджувати?

 - Правильно.  Сьогодні ми проведемо дослідження води і її властивостей, щоб розширити свої знання про воду.

 У кожної групи на столі лежить тлумачний словник.

 Пошук інформації  (Робота зі словником)

 -  Лабораторія - місце, в якому проводяться наукові досліди.

- Так.

- Ми будемо досліджувати воду.

3.Постановка проблеми.

 

- Як у будь-яку наукову лабораторію,до нас на експертизу віддали

різні речовини. (Показую посудину з прозорою рідиною.)

- Як ви думаєте, що це?

- Схоже на воду. Можна точно зараз сказати, що ця речовина – вода?

Які властивості допомагають нам визначити: вода це чи ні?

- А хто – небудь з вас зустрічав у житті речовини, схожі на воду?

- Дехто з вас навіть проводили експерименти з водою в домашніх умовах

Припущення дітей.( Вода прозора, не має запаху, не має смаку).

Діти діляться життєвим досвідом.

ФИЗКУЛЬТХВИЛИКА

Дуже всім потрібна вода,- роби раз, роби два.

Звірі з струмка попили,- вліво, вправо вклонилися.

Разом на носочки встали, хмарину лапками дістали,

Дощик раптом полив з ранку, за роботу нам пора.

 

 

4.Відкриття нових знань.

 

-Ви розділені на групи, давайте пригадаємо правила роботи в групі:

1. Поважай свого товариша.

2. Умій вислухати кожного.

3. Не згоден – пропонуй!

- Як і вінших лабораторіях так і в  цій лабораторії працюють різні фахівці,  ми розподілимо ролі: лаборанти (допомагають у проведенні досвіду), писарі (ті, хто записують результат роботи), організатор (який стежить за часом), хімік (стежить за проведенням досвіду).

 Виберіть, хто яку роль буде виконувати у вашій роботі і візьміть відповідний бейдж.

 - Тепер, коли ролі розподілені, намітимо план наших дій.

 На дошку вивішується план роботи.

 План роботи:

 1. Прочитати інструкцію і провести досвід.

 2. Поспостерігати за водою і її властивостями.

 3. Зробити висновки.

 -Наша лабораторія розділена на відділи, кожен відділ отримав своє завдання.  Час, відведений на проведення дослідів - 5 хвилин.  Після виконання завдання, кожна група виступить зі своєю доповіддю про виконану роботу.  На захист 2 хвилини. 

-  Удачі, у вас все вийде.

 

 5.Реалізація проекту.

 Практична частина.

 Мета: визначити нові властивості води.

 

 Робота в групах.

 

 1 група працює над першим експериментом - «море своїми руками».

 Устаткування-0,5 літрова пластикова пляшка з кришкою, 150 мл води, 250 мл рослинного масла, харчовий барвник, блискітки, мірний стакан, рушник для рук, вологі серветки.

 Інструкція по проведенню досліду.

 1. Налийте в пляшку води.

 2. Додайте трохи харчового барвника.  Закрийте пляшку кришкою.

 3. Збовтайте.  Відкрийте.

 4. Додайте щіпку блискіток.

 5. Додайте соняшникову олію.  Закрийте кришкою.  Покладіть пляшку горизонтально.  Можна її нахиляти з боку в бік, щоб вийшов ефект хвилі.

 - Що спостерігаєте?  Спробуйте пояснити, що відбувається.

 Учитель на дошку вивішує нову властивість води - важче масла.

 - Діти, при вивченні фізики в старших класах, цю властивість розглянете докладніше і познайомитеся з щільністю речовин.

 

Діти читають інструкцію, виконують дослід, роблять висновок. Міркування.

( Барвник змішався тільки з водою, тому що вода є розчинником.  Масло виявилося на поверхні води.  Це сталося, тому що вода важче масла.

 Висновок: вода розчинник, важче масла.)

 

 2 група працює над другим експериментом «чарівниця - вода».

 Устаткування-3 пластикові ємності, столова ложка, маркер, 1,5 л теплої води (в кожну ємність по 0,5 л води), 3 сирих яйця, сіль, мірний стакан, рушник для рук, вологі серветки.

 Інструкція по проведенню досліду.

1. Налийте однакову кількість води в усі ємкості.

 2. В першу ємкість більше не додавайте нічого.

 3. У другу ємкість додайте 2 столові ложки солі.

 4. У третю ємкість додайте 5 столових ложок солі.

 5. Пронумеруйте маркером ємкості.

 4. Перемішайте рідини до повного розчинення солі.

 5. Опустіть в кожну ємкість з водою по одному сирому яйцю.

 

Діти читають інструкцію, виконують дослід, роблять висновок. Міркування.

 У ємкості з прісною водою яйце опускається на дно, в ємкості з 2-ма ложками солі яйце плаває між дном і поверхнею води.  А в с 5-ю ложками солі яйце спливає на поверхню

 Висновок: вода - розчинник, щільність солоної води вище щільності прісної води.

 

 

 3 група працює над третім експериментом - «веселка в стакані».

 Устаткування - склянки 4 штуки, столова ложка, піпетка, маркер, 10 столових ложок цукру, 12 столових ложок теплої води, харчові барвники: синій, зелений, жовтий, червоний, рушник для рук, вологі серветки.

 Інструкція по проведенню досліду.

 1. Пронумеруйте маркером склянки за кількістю ложок цукру.

 2. Насипте в стакани цукор:

 

1 стакан - 1 ст.  ложка,

 2 стакан - 2 ст.  ложки,

 3 стакан - 3 ст.  ложки,

 4 стакан - 4 ст.  ложки.

 3. Додайте в кожну ємкість по 3 столові ложки води і ретельно розмішайте до повного розчинення цукру.  Виходить цукровий сироп різної концентрації.

 4. Додайте в кожну склянку по 3 столові ложки води.  Перемішайте.

 5. Додайте по 3-4 краплі барвника:

 У 1-й стакан - червоного, в 2-ий стакан - жовтого, в 3-ій стакан - зеленого, в 4-ий стакан - синього.  Знову в кожній склянці перемішайте рідину.

 6. Настає відповідальний момент.  Ложкою повільно влийте в стакан з синьою рідиною зелений розчин так, щоб рідина стекла по стінці склянки (Не розмішувати), далі також влийте жовту рідину, потім червону.

 

Діти читають інструкцію, виконують дослід, роблять висновок. Міркування.

 (Додаючи рідину  різного кольору, ми отримали різнокольорові шари.

 Висновок: вода-розчинник, чим більше цукру в воді, тим нижче знаходиться цей колір.)

 

 4 група працює над експериментом «дивовижна рідина».

 Устаткування: 5 склянок з водою, 3 барвника: синій, червоний, жовтий, паперовий рушник, вологі серветки.

 Інструкція по проведенню досліду.

 1. Візьміть 3 склянки з водою і додайте в них барвник.  Розмішайте.

 2. Поставте склянки в наступному порядку: стакан червоного кольору, стакан з простою водою, склянка жовтого кольору, стакан з простою водою, склянка синього кольору.

 3. Візьміть 4 великих шматка паперового рушника.

 4. Кожен шматочок скрутіть в трубочку.

 5. Покладіть згорнуті паперові рушники так, щоб один кінець був у кольоровій склянці, а інший кінець в склянці з простою водою.

 6. Спостерігайте, що відбувається зі склянками з простою водою.

 - Так, діти, це ще одна нова властивість, якою володіє вода - змочує поверхню (вивішується на дошку).

 - Але не всі поверхні може змочувати вода, наприклад, поверхні, покриті воском, або скляні.

 

Діти читають інструкцію, виконують досвід, роблять висновок. Міркування.

 (Паперовий рушник вбирає в себе рідину, тим самим дозволяючи воді подорожувати зі склянки в склянку.

 Висновок: вода може змочувати поверхні.)

 

 

 

 

  6.Первичное закріплення.

 

 - Ну а, тепер давайте підведемо підсумки наших досліджень.  Я запрошую по черзі кожну групу, презентувати результат вашої дослідницької роботи.  У кожної групи по 2 хвилини.

 Питання до кожної групи в кінці захисту:

 - Оцініть свою роботу. 

 -Чи впоралися ви з завданням?

 - Чи відчували ви труднощі в ході роботи?

 - Діти , сьогодні, ми не тільки згадали, що знали раніше, а й дізналися багато нового про воду.  Я хочу показати вам ще один експеримент.

 Для нього нам знадобляться судини різної форми.  Вливаємо воду в кожну посудину.  Що ми помічаємо, що відбувається з водою?  Яку форму приймає вода? 

 Висновок :Вода приймає форму суда, в який її вливають.

 Учитель вивішує нову властивість на дошку.

 Кожна група по черзі виходить, розповідає про свій експеримент, голошує висновок.

 

 7.  Екологічна казка.

 - Діти, сьогодні ми багато дізналися про воду.  Вода є неживою природою.  Вона джерело життя.  І велике її значення в житті не тільки людини, а й інших живих організмів.  Тому ми намагаємося заощаджувати воду, і не забруднювати її.  І не випадково 2017 рік  було оголошено - роком екології, охорони навколишнього середовища.  Представляю вашій увазі казку про «нафтову рибку».(казку можна проінсценізувати)

 (Сценарій казки див. Додаток 1)

 

 

 Діти показують казку.

 

 8. Рефлексія навчальної діяльності.

 

 - Який момент уроку вам найбільше запам'ятався?

 - Де нам можуть стати в нагоді нові знання?

 - Ми виконали план уроку?

 - За що себе можете похвалити?

 Висловлювання дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Казка про «нафтову рибку».

 

 Жили-були дід та баба біля самого синього моря.  Закинув дід в море невід і витягнув . Втім, всі знають цю казку.  У стародавні часи зловив дід золоту рибку.  А якби закинув свій невід сьогодні?  Прийшов би невід назад не з «одною тіною морською», а ще й з іржавими банками, битими пляшками, рваними пластиковими пакетами і іншим сміттям.

 Закинув би невід у другий раз виловив би рваний черевик і зношену, «лису» шину.  Втретє, як годиться, попалася б старому рибка.  Та не проста, і відомо справа, золота.  І, відомо справа, заговорила б вона людським голосом.  Але ось диво, не стала б вона просити: мовляв, відпусти мене, старче, в море.  А навпаки, стала б молити.

 - Тільки не відпускай мене, старче, в море.  Краще кинь в акваріум з чистою водою - відслужу тобі за це будь-яку службу.  Не хочу,стати рибкою «нафтової», а хочу залишитися рибкою золотою !.

 Сумна казка.  Але на щастя, і бувальщина не радісна.  Раніше повернувшись з далеких мандрівок, моряки, бувало розповідали про далекі мандри та про заморські дивина.  Тепер же, як змовившись, твердять одне.

- Зникають, братик, моря-океани!  Кораблів на водних шляхах - як автомобілів на шосе.  І з кожного найменшого суднишка в хвилі кидають сміття.  Ось і перетворюються блакитні морські простори в брудне звалище!  А коли море стає брудним від отруйної для всього живого нафти - зовсім погано!

 - Помив танкер-нафтовозів свої величезні баки-танки, брудну воду - в море!

 - Зазнав танкер в дорозі аварію - вся нафта виливається в море!

 Ось лихо так біда!!!! Від цієї отрути гинуть риби, дельфіни: хворіють, а іноді теж гинуть чайки, і інші морські птахи.

 На багато миль навколо вода покривається жирною плівкою, яка, немов кришка, не дає проникнути в глиб моря кисню.

 У отруєної води золоту рибку не спіймаєш!

 Чисте майбутнє - в чистому справжньому!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку