Урок "Води суходолу Північної Америки"

Про матеріал
Мета: ознайомитися із загальними рисами вод суходолу Північної Америки, головними річковими системами; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки мі кліматом та розподілом вод суходолу; вдосконалювати вміння і навички характеристики річки.
Перегляд файлу

Дата:_______

Урок №

Клас 7

ТЕМА УРОКУ: Води суходолу Північної Америки

МЕТА УРОКУ:

  • освітня: ознайомитися із загальними рисами вод суходолу Північної Америки, головними річковими системами; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки мі кліматом та розподілом вод суходолу; вдосконалювати вміння і навички характеристики річки;
  • розвиваюча: формувати вміння аналізувати та зіставляти, поглиблювати й розширювати картографічні вміння учнів;
  • виховна: формування бережливого ставлення до водних ресурсів та унікальних географічних об’єктів.

ОБЛАДНАННЯ: «Північна Америка. Фізична карта», атлас, підручник, контурні карти, зошит для практичних робіт.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть розпізнавати про води суходолу материка; характеризувати особливості річок; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.

НОМЕНКЛАТУРА: річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо, водоспад: Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиґан, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне).

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Організація уваги і роботи учнів.

Інструктаж з приводу організації робочого місця учня.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів

На території Північної Америки наявні всі типи вод суходолу: багаторічна мерзлота, болота, льодовики та підземні води – це обумовлено різноманітністю природних умов материка. А найбільший об’єм вод суходолу міститься у повноводних річках та озерах Північної Америки. Я хочу, щоб ви запам’ятали: усі річки Землі – чудовий дар природи. Їх треба берегти, про них треба турбуватися, бо без цих живих джерел дорогоцінної вологи неможливе життя на нашій планеті. 

Проблемне питання: 

Існує творення, що «водна мережа материка – це дзеркало його клімату та рельєфу». Чи згодні ви з ним? Сьогодні на уроці, вивчаючи внутрішні води материка, ви маєте нагоду підтвердити або спростувати це твердження!                  

II. КОНТРОЛЬ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Поточна перевірка знань і вмінь.

Усне фронтальне опитування

  • Північна Америка розташована у таких кліматичних поясах…
  • Найбільше опадів випадає…
  • Найменше опадів випадає…
  • Чому на Тихоокеанському узбережжі Кордильєр та на островах Карибського моря випадає багато опадів?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Географічний диктант:

  • Природний водний потік, о протікає в зниженнях рельєфу (річка);
  • Місце, де річка бере свій початок Є(витік);
  • Місце, де річка впадає в океан, море, чи іншу річку (гирло);
  • Надмірно зволожена ділянка суходолу (болото);
  • Щорічне підвищення рівня води в річці (повінь).
  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
  2. Сприймання , усвідомлення та осмислення нового матеріалу.

Розповідь вчителя та робота з картою

  • Загальна характеристика внутрішніх вод материка;
  • Забезпеченість континенту водними ресурсами.

Завдання учням:

  • Назвіть найбільші річки Північної Америки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо (завдання виконується під керівництвом вчителя).
  • Покажіть один одному найбільші річки та їхні притоки на карті атласу (робота в парах).
  • Знайдіть на карті й покажіть найбільші водоспади.
  • Знайдіть і покажіть один одному найбільші озера Африки.

Обговорення питання: яке живлення переважає в американських річках.

Розповідь учнів та заповнення таблиці «Річки Північної  Америки».

План характеристики

Басейн Атлантичного океану

Басейн Північного Льодовитого океану

Басейн Тихого океану

1.Найбільші річки

 

 

 

2.Географічне положення

 

 

 

3.Характер течії

 

 

 

4.Тип живлення

 

 

 

5.Реим річки

 

 

 

 

Виконання практичної роботи. Позначення на карті назв основних географічних об’єктів Північної Америки.

  • Інструктаж щодо роботи з контурною картою.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Фронтальне опитування:

  • Покажіть на карті найбільші річки Північної Америки.
  • Яке живлення переважає у річках Північної Америки.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Оцінювання роботи учнів упродовж уроку.

VI. КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опрацювати § 38 підручника. Дати усні відповіді на запитання 1,2,3.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Баран Людмила
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку