Дата:_______
Урок №
Клас 7
ТЕМА УРОКУ: Води суходолу Північної Америки
МЕТА УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ: «Північна Америка. Фізична карта», атлас, підручник, контурні карти, зошит для практичних робіт.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть розпізнавати про води суходолу материка; характеризувати особливості річок; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.
НОМЕНКЛАТУРА: річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо, водоспад: Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиґан, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне).
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Організація уваги і роботи учнів.
Інструктаж з приводу організації робочого місця учня.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів
На території Північної Америки наявні всі типи вод суходолу: багаторічна мерзлота, болота, льодовики та підземні води – це обумовлено різноманітністю природних умов материка. А найбільший об’єм вод суходолу міститься у повноводних річках та озерах Північної Америки. Я хочу, щоб ви запам’ятали: усі річки Землі – чудовий дар природи. Їх треба берегти, про них треба турбуватися, бо без цих живих джерел дорогоцінної вологи неможливе життя на нашій планеті.
Проблемне питання:
Існує творення, що «водна мережа материка – це дзеркало його клімату та рельєфу». Чи згодні ви з ним? Сьогодні на уроці, вивчаючи внутрішні води материка, ви маєте нагоду підтвердити або спростувати це твердження!
II. КОНТРОЛЬ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Усне фронтальне опитування
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Географічний диктант:
Розповідь вчителя та робота з картою
Завдання учням:
Обговорення питання: яке живлення переважає в американських річках.
Розповідь учнів та заповнення таблиці «Річки Північної Америки».
План характеристики |
Басейн Атлантичного океану |
Басейн Північного Льодовитого океану |
Басейн Тихого океану |
1.Найбільші річки |
|
|
|
2.Географічне положення |
|
|
|
3.Характер течії |
|
|
|
4.Тип живлення |
|
|
|
5.Реим річки |
|
|
|
Виконання практичної роботи. Позначення на карті назв основних географічних об’єктів Північної Америки.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Фронтальне опитування:
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Оцінювання роботи учнів упродовж уроку.
VI. КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Опрацювати § 38 підручника. Дати усні відповіді на запитання 1,2,3.