Урок "Води суходолу Північної Америки"

Про матеріал
Розробка уроку з теми: "Води суходолду Північної Америки" за підручником геогафія 7 клас автори Бойко В.М., Міхелі С.В., видавництво Перун 2020
Перегляд файлу

Тема: Води суходолу Північної Америки

 

 Мета: 1. Формування ключових  компетентностей:

  •             уміння вчитися –  уміння планувати й організовувати власну навчальну діяльність; здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності; застосовувати комунікативні стратегії;
  •             загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури, опановувати  моделі  толерантної  поведінки; 
  •             соціальна – здатність до співробітництва у групі, мобільність, уміння адаптуватись та виконувати різні функції у колективі;
  •             здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером;
  •             громадянської  компетентності – уміння працювати в парі, групі, виконувати доручену роль; твердо, але толерантно відстоювати свої погляди в дискусії, приймати спільне рішення;
  •             інформаційно-комунікаційна – уміння користуватися різними джерелами інформації.

2. Формування предметних  компетентностей:

  •             познайомити учнів з найбільшими річковими системами  Північної Америки, їх живленням та режимом, характером течії річок;
  •             охарактеризувати найбільші озера материка, акцентувавши увагу на походження їх улоговин;
  •             формувати  у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи, вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами);
  •             навчити сприймати природу як цілісну систему, виховувати готовність долучатися до захисту навколишнього середовища;
  •             розвивати пізнавальну активність дітей, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;

Очікувані результати:

Після закінчення уроку учень

  •   знає

-       внутрішні води материка;

  •   пояснює

-       закономірності розміщення внутрішніх вод;

  •   знаходить і показує на картах різного масштабу:

-       річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо;

-       водоспад: Ніагарський;

-       озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне;

  •   оцінює

-         вплив господарської діяльності людини на внутрішні води материка.

 

Обладнання:

 комп'ютер, зошити для практичних робіт, стікери, фізична карта "Північна Америка", завдання-інструкції для роботи на станціях, дерево передбачень, додатки

 

Інформаційний ресурс: презентація " Води суходолу Північної Америки"

Тип  уроку:  урок  вивчення  нового  матеріалу

 

ХІД УРОКУ

І. 1. Вступна частина – 2 хв.

Як ваш настрій? Давайте спробуємо визначити його за допомогою цих дієслів:

 хвилююся

радію

чекаю

сподіваюся

тривожуся.

 Ну, що ж бажаю вам успіху, гарного настрою, легкого засвоєння теми, щоб атмосфера на сьогоднішньому уроці була такою ж теплою, як це сонечко.

Ми розпочинаємо наш УРОК, а на уроці ми…

 УВАЖНІ

РОЗУМНІ

ОРГАНЗОВАНІ

КМІТЛИВІ.

                                                                        Девіз   уроку

                                                                       Зібратися разом- це початок,

                                                                       Триматися разом- це прогрес,

                                                                        Працювати разом- це успіх.

                                                                                                      Генрі Форд

 

                                                                  

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів – 10 хв.

Сьогодні на уроці ми відправляємось у подорож. А що люди збирають у подорож – валізу.

Спробуємо і ми зібрати нашу валізу  і покласти -  знання, вміння, практичні навички.

Який материк ми вивчаємо?

1. Прийом Картографічна лабораторія»

Завдання показати географічні об'єкти на карті.

І. Ми стомилися і перша зупинка - Кліматична

 2.«Закінчи речення»

1.Найменша кількість сонячної енергії припадає на…(північ матарика).

2. Найбільша  кількість сонячної енергії надходить у…(південні райони материка).

3.Над материком панують…(арктичні, помірні, тропічні повітряні маси).

4.У помірних широтах найчастіше виникають небезпечні погодні явища…(смерчі, торнадо).

5.Кордильєри затримують проникнення вологих повітряних мас з…(Тихого океану).

6.Найбільша кількість опадів випадає на північно-західних схилах Кордильєр завдяки впливу…(Аляскинської течії).

7.В арктичному поясі цілорічно панують сухі та холодні…(арктичні повітряні маси).

8.Унаслідок значної протяжності помірного поясу із заходу на схід його поділяють на…(чотири кліматичні області).

3. «Подумай і скажи»

1)Які кліматотвірні чинники найбільше впливають на клімат Пн.Америки?

2) Про які затоки йде мова «розпечена сковорідка» і «мішок з льодом» та чому їх так називають?

4. «Підказка» Пропоную ознаки одного з кліматичних  поясів, а учні, повинні назвати який це кліматичній пояс і показати на карті:

    1) Арктичний кліматичний пояс

  •  Суворі зими
  •  Холодне літо
  •  Полярна ніч
  •  Річна кількість опадів – до 250мм

2) Субарктичний пояс

  •   Холодна зима -30°С, літо прохолодне +10°С
  •  Річна кількість опадів – до 350мм
  • Повітряні маси змінюються за сезонами – взимку арктичні, а влітку помірні
  • Північ материка

 

2) Помірний кліматичний пояс – континентальна кліматична область.

  •  У центрі материка
  •  Річна кількість опадів – 200-600мм
  •  Середня температура літа  +20°С
  •  Зима холодна -25°С
  •  Увесь холодний сезон лежить сніг
  •  Чотири сезони, панують помірні повітряні маси

3) Субтропічний кліматичний пояс – середземноморська область.

  • На півдні материка
  •  Зима волога та тепла(+8°С)
  •  Літо сухе та спекотне(+25°С)
  •  Узимку надходять помірні повітряні маси, а літом -тропічні

4)Тропічний пояс – континентальна область.

  •  На півдні материка
  •  Опадів 100мм
  • Середня температура (+24°С),
  •  Клімат «вічного літа»

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів

«Вернісаж»  Картинки річок, озер, льодовиків, боліт – Як видумаєте дивлячись на ці фото, яка у нас сьогодні буде тема уроку? Давайте її визначимо та запишемо.

Учитель: так, на цьому уроці ми познайомимося з дивовижним світом річок і озер Північної Америки.  Отже, ми щойно здійснили з вами кліматичну зупинку і наблизилися до зупинки “Води суходолу«Води суходолу Північної Америки»”. Ми продовжуємо нашу подорож по материку Північна Америка.

Але яка практична мета вивчення цієї теми, які наші завдання спробуємо спрогнозувати наші очікування .

 Метод "Дерево передбачень"

  Що ви чекаєте від уроку? Що б хотіли дізнатися чи навчитися? Запишіть коротко свої очікування на стікерах і прикріпіть до дерева передбачень.

 

Оголошення завдань уроку.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

У Північній Америці наявні всі типи вод суходолу.

Згадайте, які об’єкти входять до вод суходолу?

(Річки, озера, болота, підземні води, льодовики, штучні водойми)

Які ж особливості річок і озер Північної Америки? Чи є на материку болота, льодовики і штучні водойми ми з вами дізнаємося, продовжимо нашу подорож географічною грою.

1. Гра «Доміно» Вам роздано визначення та терміни. Спробуйте згадати терміни з курсу 6 класу та з'єднати правильні відповіді.

 

1.Постійний природний водний потік, що протікає у виробленому ним заглибленні  (річка).

2. Місце де річка бере початок (витік).

3. Місце де річка впадає в море, океан або іншу річку (гирло).

4. Річка з усіма її притоками (річкова система)

5. Територія з якої річка збирає свої води ( басейн річки).

6. Назвіть типи живлення  річок (дощове, підземне, снігове, льодовикове, змішане).

7. Заглиблення у земній корі заповнене водою, яке не має сполучення з морем (озеро).

8. Назвіть якого походження бувають  озера (тектонічні, заплавні, залишкові, льодовикові, вулканічні, лиманні, карстові…).

9. Падіння річки з високого уступу (водоспад).

10. Заглиблення, по якому тече річка (русло)

11. Зміна рівня води в річці протягом року (режим річки)

12. Найнижчий рівень води в річці (межень)

 

1.3   Прийом "Дивуй"

  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь чому, «воду Міссісіпі пити не можна, бо вона занадто густа, але й орати не можна, бо вона надто рідка». Які особливості річок і озер Північної Америки, яке їх економічне значення? Яка річка сполучає озера Ері й Онтаріо? Чим відома річка Колорадо?  Чому Ніагарський водоспад щодня відвідують сотні туристів і щоб побачити славнозвісне чудо світу, повинні пройти ряд "процедур".

  2. Основна частина уроку

 На уроці ми з вами побуваємо на різних зупинках. На кожній вам необхідно виконати певну роботу. Працюючи, потрібно пам'ятати про час: він швидко закінчується.

І зупинка Картографічна

Робота з картами атласу відкрийте атласи на с.                  та

 за картами атласу назвіть річки, які належать до басейнів Тихого, Північного Льодовитого й Атлантичного океанів. Результати занесіть у таблицю.

 

Басейни океанів

Тихого

Атлантичного

Північного Льодовитого

Юкон, Колорадо

Місісіпі, Місурі, Огайо

Маккензі

ІІ Метод" Робота в малих групах "

Зупинка  "Гідрологічна" Нашій подорожі перешкоджає течія річки.

Завдання. Ми об'єдналися у малі групи і спробуємо бути гідрологами.

Кожній групі потрібно охарактеризувати річку та заповнити маршрутні листи з планом характеристики. Відкрийте підручники на с.158-159 та опрацюйте текст підручника, карту  і додаткову інформацію та спробуйте заповнити таблицю, а також всі річки позначте  у практикумі на с.    Час - 5 хв на підготовку.

Річки Місісіпі, Макензі, Юкон.

Характеристика річки

1. Назва річки

 

2. До басейну океану належить?

 

3. Характер течії (рівнинна чи гірська) та довжина річки

 

4. Де бере початок?

 

5. Куди впадає?

 

6. Напрямок течії

 

7. Основні притоки

 

8. Режим річки (рівень води в річці, коли бувають повені)

 

9. Живлення

 

Виступи груп. Показати річку на карті та описати за планом. Вибрати доповідача.

 

На півночі материка багато великих озер, які виникли у великих розломах земної кори, поглиблені давнім льодовиком.

Зупинка Географічний практикум. Завдання практичної  роботи показати та позначити на контурних картах найбільші озера. За підручником с.159 назвіть найбільше озеро (Верхнє) та найменше озеро (Онтаріо).

Завдання

1. Нанесіть на контурну карту  об’єкти: річки (Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо), водоспад Ніагарський, озера (Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо)), Велике Солоне.

 

Озеро Ері через річку Ніагара має зв'язок з Онтаріо. На річці Ніагара є славнозвісний Ніагарський водоспад.

Перегляньте відео та дайте відповідь на запитання:

1. Де розташований? (На кордоні США та Канади)

2. Висота та походження назви. (51м, Гуркіт води)

3. Який рекорд можна присвоїти водоспаду? (найпотужніший у Пн.Америці)

4. Чому подорожуючи на водоспад потрібно мати змінний одяг?

V. Закріплення нового матеріалу

Гра “Упізнай озеро, річку”

1. Найбільша річка Північної Америки (Міссісіпі).

2. Притока річки Міссісіпі, вода в якій набагато брудніша, ніж у головній річці. Її часто називають “товста бруднуля” (Міссурі).

3. Найповноводніща притока річка Міссісіпі (Огайо).

4. Найбільша річка басейну північного Льодовитого океану (Маккензі).

5. Річка, яка створила один з найбільших у світі – Великий Каньйон. (Колорадо).

6. Найбільша річка басейну Північного Льодовитого океану (Маккензі).

7. На якій річці розташований найпотужніший водоспад (Ніагара).

8. Найбільше озеро в системі Великих озер (Верхнє).

9. Найменше озеро в системі Великих озер (Онтаріо).

10. Озера, що сполученні між собою річкою Ніагарою (Онтаріо і Ері).

11. Озера на півночі материка, що з’єднанні між собою річками (Атабаска Велике Невільниче, велике Ведмеже, ).

3. Підсумкова частина уроку

 3.1 Повернімось до нашого дерева очікувань.  Чиї очікування  збулися? Хто не отримав відповіді на своє запитання?

3.2  Метод "Мікрофон"

 Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок вислову з рефлексивного екрану на дошці:

Сьогодні я дізнався...

Я зрозумів, що...

Тепер я можу...

Я спробую...

Мене здивувало...

Урок дав мені для життя...

Було цікаво...

           Було важко...

           Я відчув що...

           Я зміг...

           Я розповім...

3.3 Опрацювати параграф 38 підручника, с. 158-160

Підготувати повідомлення про рослинний і тваринний світ Північної Америки.

Ніагарський водоспад: https://www.youtube.com/watch?v=-r6y9JANFu0&list=PPSV

 

Місісіпі https://www.google.com/search?q=%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B0+%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%96%D1%81%D1%96%D0%BF%D1%96+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE&sca_esv=52c806ab62ec5c59&sxsrf=ACQVn09VqGj0wodLBWlwN0Yn9unN3v-34g%3A1708535823767&ei=DzDWZd2sLti8xc8P0Lqq4AI&udm=&ved=0ahUKEwid8PH297yEAxVYXvEDHVCdCiwQ4dUDCBA&uact=5&oq=%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B0+%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%96%D1%81%D1%96%D0%BF%D1%96+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiJtGA0ZbRh9C60LAg0LzRltGB0ZbRgdGW0L_RliDQstGW0LTQtdC-SOcsUN4GWM0ncAF4AZABAJgBcKAB-wSqAQMxLjW4AQPIAQD4AQGYAgGgAgvCAgoQABhHGNYEGLADmAMAiAYBkAYIkgcBMQ&sclient=gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:3bec781c,vid:NQRyNAiL6Ts,st:0

Додатки:

Додаток 1

Внутрішні води Північної Америки

Річки

Міссісіпі — річка в США, одна з найбільших у світі. Про Міссісіпі складено пісні, згадками про річку наповнений фольклор. Мовою інді­анців племені алконкинів «Місі Сіпі» означає «Велика річка», «Батько вод». Середні витрати води в гирлі 19 тис. м³/с.  Часті сильні повені. Споруджені греблі, дамби і водосховища.

Назва «Велика» цілком справедливо дана цій річці. Міссісіпі збирає і несе в Мексиканську затоку воду майже з третини території США. Протяжність 3950 км, від початку Міссурі - 6420 км. Площа басейну 3268 тис. км². Основні притоки: Міссурі, Арканзас, Ред-Рівер, Іллінойс, Оґайо, Міннесота.

Від Кейро до Нового Орлеану річка на карті зображена у звивинах. Під час весняного буяння річка несподівано може зробити обхід якої-небудь перепони, і довжина її за одну ніч зросте. Однак частіше відбу­вається випрямлення дуги. З цієї причини довжина Міссісіпі завжди є приблизною.

Завдяки чітко прокладеному курсу північ — південь річку іноді нази­вають «рухомим меридіаном». Усі кліматичні пояси США відомі Міссісіпі. Вона знає болотистий північний ліс, будівельні сосни середніх широт, степи, знову ліс і тече нарешті в непрохідних трясовинах південних боліт.

Важлива транспортна магістраль, довжина близько 3 тис. км, сполуче­на каналами з Великим озерами. Вздовж Міссісіпі — незліченна кількість міст. Три міста — Міннеаполіс, Сент-Луїс і Новий Орлеан — вирізня­ються. Це великі, цікаві міста.

Міссурі — річка в США, права притока Міссісіпі. Довжина 4740 км, площа басейну 1370 тис. км². Витік річки та більша її частина верхньої течії — у Скелястих горах, далі вона пересікає плато Міссурі і Центральні рівнини. Середні витрати води близько 2250 м³/с. Для річки характерна ви­сока весняна повінь (рівень води в гирлі може досягати до 12 м) і низька літня межень. Для боротьби з катастрофічними повенями створена сис­тема великих водосховищ. Судноплавна від м. Су-Сіті. Основні прито­ки: Єллоустон, Платт, Канзас. На Міссурі — міста Омаха, Канзас-Сіті.

Юкон — річка, яка протікає в Канаді і США (штат Аляска). Дов­жина річки 3700 км, площа басейну 855 тис. км². Впадає Юкон в Берін­ґове море. Головна притока Танана. Середні витрати води - 6,5 тис. м³/с. Судноплавна річка на 3200 км. Річка Юкон відома своїй назві "золотою лихоманкою” початку ХХ століття, або Клондайком, за іменем її притоки.

Юкон в перекладі „велика ріка” Головний витік - р. Льюіс,  в Кордильєрах. Впадає в затоку Нортон Берингова моря.  Більше половини своєї течії має рівнинний характер; ширина долини сягає 30 км. Основне живлення - снігове. Морські припливи розповсюджуються вверх по річці на 160 км. Судноплавна з травня по вересень.

 

 

Маккензі — річка Канади, простягається між Гудзоновою затокою і хребтами Кордільєр, преріями на півдні і арктичним узбережжям на пів­ночі. Це одна з найбільших річок Землі. Довжина близько 1770 км (з притокою р. Піс-Рівер — 4241 км), площа басейну 1804 тис. км². Витікаючи з Великого Невільничого озера, річка діс­тає, нарешті, назву Маккензі. Долина Маккензі досягає кількох кілометрів завширшки, дуже забо­лочена. Вона вкрита ялиновими лісами, осоково-різнотравними луками, багата на стариці. Місцями, прорізуючи плато і гори, річка утворює долини прориву глибиною у сотні метрів. У цих вузьких місцях восени виникають льодяні затори і повені, небезпечні для берегових поселень. Середні витрати води - 11 тис. м³/с. Довжина судноплавних шляхів всієї річкової системи Маккензі 2200 км.

До появи літаків ця річка була єдиним засобом сполучення на пів­нічному заході Канади. Та й нині вона часом є головним транспортним шляхом, адже досі басейн Маккензі — одна з найменш освоєних люди­ною територій материка. Навігація можлива тут у середньому близько 3,5 місяці на рік: нижче Великого Невільничого озера річка звільняється від криги в середині травня, а вже у вересні—жовтні знову замерзає.

 

 

У Скелястих горах Канади бере початок Атабаска. Ця бурхлива гірська річка стрімко мчить на Великі рівнини і там тече до великого озера Атабаска. У своїй нижній течії річка доступна навіть для невеликих суден. Виняток становить лише те місце, де річка, перетинаючи крейдові пісковики, утворює серію порогів Ґранд-Рапідс. Загальне падіння річки тут протягом 135 км становить 110 м.

З озера Атабаска річка виходить уже під назвою Невільнича. Майже одразу ж по виході з озера вона приймає в себе річку Піс. Тільки ще один раз судноплавству на річці чинять перешкоди пороги біля Форт-Сміта (73 м падіння на 40 км). За цими порогами річка вже не має перешкод протягом більш як 1700 км, аж до Північного Льодовитого океану.

Прокладаючи шлях на північ, річка Невільнича впадає у Вели­ке Невільниче озеро — одне з найбільших озер Північної Америки (28,4 тис. км²).

Ніагарський водоспад знаходиться на території штату Нью-Йорк на річці Ніагара, яка витікає з великого озера Ері та знаходиться на кордоні США та Канади. Висота водоспаду складає близько 50м. Спокійний, рівний і дуже сильний шум водоспаду чути аж за 20 км навкруги. Індіанці племені ірокезів назвали водоспад Нікакаре - "Великий шум". Європейці побачили Ніагарський водоспад в 17 ст., а 180 років тому тут було збудовано перший готель. Взагалі у цьому місці існує три водоспади: відома Підкова, Американський водоспад та Фата нареченої (двоє останніх є значно меншими, ніж Підкова, тому не так часто згадуються, хоча є не менш захоплюючими). Завдяки стовідсотковій вологості тут постійно спостерігається велетенська веселка, котра мігрує між водоспадами.

Після годинної насолоди туристи підіймаються нагору, а бажаючі мають змогу роздивитися Підкову з корабля, який підпливає до гіганта майже впритул. Комфортність та сухість не гарантуються, на відміну від незабутнього відчуття первісної величі водної стихії . Багато людей може потрапити через великий міст на інший берег - канадський, звідки Підкову видно набагато краще, але не всіх туристів туди допускають. Тому є ще один варіант розгляду водоспадів - з повітряної кулі.

Якщо дивитися на річку з міста, то здається, ніби асфальт є продовженням бурхливого потоку завдяки грі кольорів. Але справжня гра кольорів починається із заходом сонця, коли вода освітлюється різноманітними прожекторами, тоді нею можна милуватися через спеціальні телескопи, кинувши у них 25 центів. Крім самого водоспаду, існує безліч розваг у самому містечку Ніагара: кафе, казино, кінотеатри, атракціони, музеї... Туристів запрошують сувенірні магазини, деякі з них виконують роль музеїв: поряд із сувенірами виставлені експонати, пов'язані з підкоренням водоспаду (знаряддя, на яких відчайдушні гралися з життям, стрибаючи у бурхливий потік Підкови, та імена цих людей). Щоправда, віднедавна владою заборонено будь-які подібні акції після однієї з екскурсій для дітей з психічними відхиленнями. Дитина не витримала притягуючої сили води та стрибнула униз. Із водоспадом пов'язані ризиковані номери американського ілюзіоніста Д. Коперфільда, батьки якого були вихідцями з Одеси.

Потік води настільки сильний, що його використовують для створення електроенергії. Саме тут у 1881 році було збудовано першу в США велику ГЕС.

 

 

Додаток 2

Озера Північної Америки

Великі озера — система озер у США і Канаді. Назву Великих озер легко запам’ятати: Верхнє озеро, Гурон, Мічіґан, Ері і Онтаріо. Це все назви індійських племен, що жили у цих місцях до приходу європейців. Назва озера Гурон походить від назви однойменного індіанського племені, озера Ері — від назви індіанського племені еріє; «Мічіґан» у перекладі з мови індіанського племені означає «велике озеро»; «Онтаріо» в перекладі з індіанської означає «гарне озеро». Природа зібрала в одне місце стільки великих озер. Усі вони пов’язані між собою. Потрапляючи в одне озеро, можна об’їхати усі озера. Площа озер 245,2 тис. км², об’єм води 22,7 тис. км³ — найбільше скупчення прісної води на Землі. Стік по р. Св. Лав­рентія (з оз. Онтаріо) в Атлантичний океан. Для цих озер характерне інтенсивне судноплавство, рибальство. Шлюзові канали створили водний шлях для морських суден завдовжки близько 3000 км. Великі озера спо­лучені судноплавними каналами з р. Гудзон і з басейном Міссісіпі. Озеро Верхнє за розмірами поступається тільки Каспійському, а менше із Вели­ких озер — Онтаріо — більше за Ладозьке, яке є найбільшим у Європі. Велике Невільниче озеро розташоване на північному заході Канади. За походженням воно льодовиково-тектонічне, про що свід­чить складний малюнок його дуже розчленованих берегів. Площа його 28,6 тис. км², глибина до 150 м. Впадають в озеро річки Невільнича, Хей, витікає р. Маккензі. Озеро судноплавне.

Велике Ведмеже озеро — озеро на північному заході Канади. Площа 30,2 тис. км², глибина до 137 м. Стік по р. Велика Ведмедяча. Для озера характерне судноплавство, рибальство.

Велике Солоне озеро — реліктове безстічне солоне озеро на заході США, у Великому Басейні. Це озеро — лише незначний залишок великого водного басейну, який існував тут у льодовиковий період. Площа озера дуже коливається — від 2 тис. км² до 6 тис. км², залежно від кількості опадів, що тут випадають. Середня глибина 4,5–7,5 м. Води озера міс­тять понад 25 % чистих солей. Така концентрація перевищує солоність усіх відомих природних вод, за винятком Мертвого моря. Навколо озера в результаті великого випаровування відкладаються солончакові кори  висотою  до 1 м. Ці солончакові кори складаються з білих кристалів головним чином хлористого кальцію, а також глауберової солі, гіпсу, сульфатів кальцію, магнію, калію та ін. Підраховано, що в басейні озера сконцентровано понад 6 млрд т. солей. В озері ведуть видобуток кухонної і глауберової солей.

 

 

Додаток 3

План характеристики річки

1. Назва річки

2. До басейну якого океану належить

3. Місце витоку

4. Куди впадає

5. Напрямок течії

6. Основні притоки

7. Режим та живлення

8. Господарське використання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Озера  Північної Америки

 

Назва

Площа

Тис. км2

Найбільша глибина, м

Верхнє

84130

393

Гурон

59700

208

Мічиган

5810

281

Велике Ведмеже

31329

137

Ері

25667

64

Вінніпег

24390

18

Онтаріо

19554

236

Манагуа

8430

70

Велике Солоне

4144

14

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку