Урок "Води суходолу. Практична робота № 6".

Про матеріал
Конспект уроку складено на основі підручника "Географія. 11 клас. Рівень стандарту" Т. Гільберг, І.Савчук, В. Савенко., та енциклопедії тестових завдань О. В. Шматько, В.Ф Вовк.
Перегляд файлу

                                                                                                              

 

Урок № 16.  Практична робота № 6. «Складання та аналіз схеми системи течій у Світовому океані, порівняння впливу холодної та теплої океанічних течій на клімат одного з материків».  Води суходолу, чинники їх нерівномірного розподілу.

 

Навчальна мета: узагальнити знання про Світовий океан, систематизувати розуміння впливу світового океану на інші складові географічної оболонки, розвивати вміння аналізувати, визначати закономірності взаємодії всіх оболонок.

Розвивальна мета: розвивати картографічну, громадянську компетентності, логічне й аналітичне мислення, вміння аналізувати й прогнозувати наслідки від використання ресурсів Світового океану.

Виховна мета: екологічне виховання учнів, виховання бережливого ставлення до ресурсів планети.

Хід уроку

І. Організаційний момент

  Д/з: опрацювати пар.16, закінчити практичну роботу № 6.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

    Постійно діючі процеси в океані, атмосфері й на поверхні континентів – рух повітряних і водних мас, волого обіг – тісно пов’язані один з одним й утворюють систему,яка перебуває в певній рухомій рівновазі. Світовий океан не тільки зігріває суходіл, але фактично й є єдиний резервуар, який забезпечує суходіл водою.

    1. Поясніть цей вислів.

    2. Наведіть основні частини Світового океану, покажіть їх на карті.

    3. На які ресурси багатий Світовий океан?

        Світовий океан як ресурс – це:

  • Біологічні ресурси. Аквакультури Світового океану
  • 93% тепла планети
  • 80% вулканічної діяльності планети
  • 60% мегаполісів розміщено на його берегах
  • 30% видобування сирої  нафти
  • 80% перевезень у міжнародній торгівлі
  • Висновок: Світовий океан багатий на біологічні, мінеральні, енергетичні, рекреаційні ресурси.

                  Так, мертвий ОКЕАН – мертва Земля. (Кому першому належить цей вислів? –

                                                                                                                                                Жак Ів Кусто).

      

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

                           Запитання 1 – 6 по 0,5б (всього  - 3 бали)

       Запитання 1 – 3 закінчить речення:

 

  1. Найбільший і найглибший океан Землі – ….
  2. Глибини океанів в наш час вимірюють за допомогою –….
  3. В океанах виділяються частини, які частково від нього відокремлені островами, півостровами  або підводними підняттями, –...

      Запитання 4 – 6 з однією правильною відповіддю.

 

4. Укажіть поняття, яке відповідає визначенню: « Безперервне переміщення води (в атмосфері, гідросфері, земній корі), яке супроводжується фазовим перетворенням води і має циклічний характер».

    А. антициклон                                      В. Циркуляція атмосфери

    Б. світовий кругообіг води                  Г. циклон

                  5.  Укажіть правильну схему малого кругообігу води.

             

                    А. атмосфера – океан

                    Б. атмосфера – суходіл

                    В. океан – атмосфера – суходіл – океан

                    Г. океан – атмосфера – океан

                 6. Солоність вод океану вимірюється:

 

                   А. у грамах                                                    В. у градусах

                   Б. у проміле                                                   Г. у грамах на метр квадратний.

                  7. Виберіть три правильні відповіді (3 бали)

 

                     Укажіть твердження, які правильно характеризують рух води у Світовому океані.

  1. основні рухи води в океані – вітрові хвилі, припливи і відпливи, морські течії, цунамі
  2. вітрові хвилі – коливання води, зумовлені вітром
  3. морські течії пов’язані із циркуляцією атмосфери
  4. висота хвиль не залежить від глибини океану
  5. найчастіше цунамі спостерігаються в Атлантичному океані
  6. течії, які рухаються від високих широт до екватора, - теплі
  7. найвищі припливи спостерігаються біля берегів Африки

ІV. Вивчення нового матеріалу.

       Що належить до вод суходолу?

       Назвіть види та джерела, а також екологічні наслідки забруднення поверхневих і підземних вод.

   На суходолі воду можна знайти майже скрізь: під землею, високо в горах, у пустелях, на рівнинах. Не всі води  суходолу прісні, є солоні, мінеральні й навіть кислотні. У річка міститься менше 0,01% всіх прісних вод. Однак річки завдяки рухомості своїх вод відіграють головну роль у кругообігу води на земній кулі й водному балансі суходолу.

  Згадуємо поняття: режим річки, падіння та похил річки, густота річкової мережі, витрати річки.

   Річки різняться за довжиною, глибиною, швидкістю течії, поділяються на рівнинні, гірські, рівнинно-гірські.  Більша частина річок – це середні та малі. Великих річок завдовжки понад 1000 км – лише більше 50 у світі.

  Учні називають та показують найбільші річки світу.

Глобальні  проблеми людства – проблема Світового океану, проблема питної води.

   У доповіді ООН щодо проблеми нестачі питної води (2015р) йдеться: «Уже більше 5 років 2 млрд людей на планеті страждають від її нестачі. Прогнозоване використання води на душу населення зменшиться втричі через 20 років. Запропонуйте свої варіанти розв’язання цієї проблеми.

V. Практикум.

   Практична робота № 6 «Складання й аналіз схеми системи течій у Світовому океані; порівняння впливу холодної та теплої течій на клімат одного з материків».

 1. Нанесіть на к/карту теплі й холодні течії Світового океану.

 2. Проаналізуйте за картами атласу вплив холодної Перуанської течії на західне узбережжя Південної Америки та теплої Східно-Австралійської течії – на східне узбережжя Австралії.

3. Сформулюйте висновки на їхній вплив на клімат материків.

 

VІ. Підсумки уроку.

   Учитель звертає увагу на основні положення, поняття з теми.

   Які особливості атмосферної циркуляції вливають на циркуляцію течій в Північній та Південній півкулях. Чим зумовлені відмінності?

 

docx
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
4796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку