Урок "Вогонь ворог чи друг ?"

Про матеріал
Матеріал уроку покликаний ознайомити з корисною і шкідливою дією вогню та формувати в учнів початкової школи навички правильного і обережного поводження з вогнем.
Перегляд файлу

Тема: Вогонь наш друг чи ворог?

Мета:  Ознайомити учнів з корисною і шкідливою дією вогню; основними правилами поведінки в екстремальних ситуаціях ;  формувати навички правильного і обережного поводження з вогнем;  виховувати прагнення зберегти своє здоров’я та життя.

Обладнання: сюжетні малюнки на протипожежну тематику; іграшковий телефон; малюнок лісу; маски для вистави; запис мультфільму.

 

                                                                Хід уроку

I. Організація класу.

II. Оголошення теми і мети уроку.

-  Сьогодні на уроці ми поговоримо  про вогонь, його корисну і шкідливу дію.

Вогонь -  серйозна стихія і ігри з ним небезпечні. Тому ми будемо вивчати правила поведінки з вогнем. Пам`ятайте, що ваше життя і життя оточуючих буде залежати від того, наскільки ви засвоїте ці правила.

  Дуже часто ви чуєте: стережися вогню, будь з вогнем обережний, пожежа-страшне лихо, під час пожежі загинули люди. Діти, можливо, варто взагалі відмовитись від вогню? Не впускати його в наше життя?

      -  Вогонь потрібен всюди: на фабриках, заводах, житлових будинках. За допомогою вогню плавлять метал, запускають ракети в космос, готують смачну їжу. В таких випадках вогонь для людини стає другом і помічником.

Та якщо до вогню ставитися без поваги, дражнити його, поводитись з ним необачно, він може перетворитися на злого ворога.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

 

Робота  із сюжетними  малюнками

-Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга у ворога? Давайте позначимо вогником небезпечні місця . (Позначаємо вогником)

 

Причини виникнення пожеж

 

·         Просушування одягу над відкритим вогнем.

·         Відкриті дверцята пічки, з якої може випасти жаринка.

·         Запалені свічки на новорічній ялинці.

·         Несправна електропроводка.

·         Залишені без нагляду працюючи електроприлади.

 

Та часто пожежі бувають і через пустощі дітей. Про це і буде наша історія.

 

Театралізована вистава

Дійові особи:

Ведучий, Вовченя, Іжачок, Лисичка.

Ведучий.

Не за горами високими,

не за морями глибокими,

а біля лісу, на лузі

зустрілися двоє друзів:

Вовченя-хвалько та Іжачок - трудівничок.

Діти, уважно послухаємо, про що вони сперечаються.

(Заходять Вовченя і їжачок).

Вовченя. Їжачок, та встигнеш ти ще ті уроки зробити, краще побігли до Лебединого озера, покупаємося, позагоряємо...

Їжачок. А таблицю множення на завтра хто буде вчити?

Вовченя. Та що там її вчити. Шість на шість — тридцять шість, сім на сім — сорок сім.

Їжачок. Завжди ти, Вовчику, поспішаєш. А тому і помиляєшся. Сім помножити на сім буде сорок дев'ять. Але ж треба на завтра ще й оповідання прочитати з цікавою назвою: «Вогонь — наш друг чи ворог?».

Вовченя. Ех ти, Їжачок!  Навіщо нам читати. По дорозі до озера розпитаємо про це дорослих звірів і будемо знати: ворог чи друг.

Їжачок. Ну, побігли.

(Зустрічають Лисичку, яка несе гриби).

Їжачок. Лисичко,  а вогонь наш друг чи ворог?

Лисичка (задумливо). Друг. Ось зараз я прийду додому, підсмажу гриби. Натоплю піч і буду собі у теплі дивитися телевізор.

Вовченя. Побігли, Їжачку! Бачиш, як просто.

Їжачок. Спитаймо ще у Білочки, їй з дерева все видно.

(Забігають за куліси).

 (За сценою крик: «Рятуйтеся! Пожежа!». Вбігає Вовченя)

Вовченя (захекавшись). Горить будиночок Білочки. Їжачок допомагає маленьким білченятам, а мені наказав викликати пожежних по телефону, а-а-а я ще не прочитав на завтра оповідання і не знаю, який номер потрібно набрати.

Ведучий. Діти, допоможемо Вовченяткові! Який номер треба набрати?

Діти. 101.

Вовченя. Спасибі. (Набирає номер на іграшковому телефоні). Алло, пожежні! Негайно приїздіть сюди. Пожежа! Горимо!  

Ведучий (до дітей). А чи все правильно зробило Вовченятко?

Діти. Ні. Воно не назвало адреси.

Ведучий. Правильно, діти. (Набирає по телефону 101). Алло! Говорить ведучий. Пожежа у лісі. Вулиця Соснова, номер вісім. Горить білоччин будиночок біля озера Лебединого.

Ведучий. (до Їжачка і Вовченяти). Молодці, друзі! Ви врятували життя маленьким білченятам. Мами їхньої не було вдома, а вони почали гратися з сірниками і не помітили, як загорівся будинок. Злякалися. Забилися у куток. Так могли і загинути. Та Їжачок-молодець. Урятував їх.

Ведучий.До речі, діти, а чи все, що горить, можна гасити водою? (Не можна гасити водою електроприлади, ввімкнуті у електромережу, бензин, гас).

Вовченя. Тепер уже неодмінно прочитаю оповідання про пожежу та вивчу правила дотримання пожежної безпеки. (Підходить до дуба). їжачок, дивися, який старий дуб росте.

Їжачок. Ой, та мені про нього ж мама розповідала. (Підходять, роздивляються).

Колись цей Старий Дуб постраждав від вогнища, яке хтось з відпочиваючих забув загасити, загинула вся його родина. Так і не вдалося врятувати молодих та струнких синів дубочків.

Вовченя. Їжачку! А що там у дуплі? (Дивляться). Ой, книжка. Сторінки обгорілі. (Роздивляються книжку). А ось що у ній написано: «Прочитай ці правила і запам’ятай ».

Їжачок. Читай швидше.

Вовченя. А тут деякі слова стерлися.

Ведучий. Нічого,  діти нам допоможуть. (Звертається до дітей). Допоможемо прочитати, малята?

Діти. Так, допоможемо.

Ведучий. Читай, Вовченятко. А те, що не розбереш, діти нам допоможуть. Вовченя (читає).

 

І малятам, і звірятам

Дуже добре треба знати,

Сірники не для забави.

З ними страшно ... (пустувати).

Розігрілась праска дуже,

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

А з розетки ... (вимикай).

Знати має учень кожний:

Щоб похід був до ладу,

Жартувать з вогнем не можна —

Ліс потрапить у ... (біду).

Вивчіть правила пожежні:

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем ... (не можна).

Дітям добре треба знати

Правила протипожежні,

І з вогнем не пустувати,

Бути обережним. 

  • Дякуємо вам, лісові мешканці, що прийшли до нас у гості. Тепер наші діти запам'ятають, що вогонь — наш друг, а у необережних руках він стає грізним ворогом.

 

 

 

 

Повторення правил протипожежної безпеки  у фізкультхвилинці

        Не вмикай на кухні газ – РАЗ,

Не клади в запіч дрова – ДВА,

В лісі сірники не три – ТРИ,

Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,

Не лягай при свічці спать – П"ЯТЬ,

Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,

Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,

У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ,

Сірником не забавляйтеся знічев'я – ДЕВ"ЯТЬ,

Пам'ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.

       

-  Пам’ятайте ці правила і ніколи їх не порушуйте. Не дозволяйте, щоб вогонь з помічника перетворився на ворога. Трапляється, що ситуація виходить з-під контролю і виникає пожежа. Як же боронитися від вогню в таких випадках?

 

Складання пам’ятки ”Як вберегтися від вогню ” (групова робота)

1.      Не панікуйте

2.      Якщо пожежа невелика, спробуй залити вогонь водою, або накинути на нього ковдру

3.      Якщо горить включений електроприлад, спробуйте висмикнути шнур з розетки. І пам’ятай, що включений електроприлад не можна гасити водою, а накрийте його ковдрою.

4.      Кличте на допомогу дорослих

5.      Якщо вогонь виходе з-під контролю, вибігайте з приміщення, за руку виводьте інших дітей. Щільно закрийте за собою двері

6.      Якщо в кімнаті дуже багато диму, вибирайтеся з неї повзком, закрийте ніс і рот рушником. Головне-не ховайтесь під ліжком, в шафі.

7.      Викликайте пожежну команду за номером “101”.

                                          

Вивчення тексту-виклику пожежної служби

 “У нас пожежа. Що горить? Адреса: вулиця, дім, квартира, поверх”

Можна повідомити про наявність дітей і стареньких людей в домі. 

                      

Виступ  інспектора  пожежної охорони.

Перегляд  та обговорення мультфільму.   

ІV.  Підсумок уроку. Рефлексія.

-Назвіть основні причини виникнення пожеж?

-Чим можна загасити вогонь?

-Чи можна заливати палаючі включенні електроприлади водою?

-Назвіть номер пожежної служби?

           Доповніть речення:

-          Я ніколи не буду…

-          Я завжди буду пам’ятати…

-          Якщо виникла пожежа, я…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Гузенко Лілія
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку