Година здоров'я "Здоров'я і харчування. Якісне харчування"

Про матеріал
Година здоров'я може бути проведена у 2-3 класах. Цікаві завдання виховного заходу сприяють ознайомленню дітей із значенням якісного харчування для здоров'я, вмінню розрізняти корисну і шкідливу їжу, формують культурно-гігієнічні навички.
Перегляд файлу

                                 Година здоров'я

Тема. Здоров’я і харчування. Якісне харчування.

Мета. Довести до свідомості дітей значення якісного харчування для здоров'я, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, розвивати культурно-гігієнічні навички під час прийому їжі, формувати ціннісне ставлення  особистості до самого себе.

Обладнання: малюнки, ілюстрації, казкові герої, мультимедійна презентація, корзина із фруктами та овочами, дерево здоров'я, Книга здоров'я, маски

                                                Хід заняття

1.Учитель.

     Годину здоров'я починаймо,

     Зручненько всі сідаймо.

     Бо щоб здоровим бути

     Потрібно про здоров'я

     Багато знань здобути.

2.Діти читають з екрану телевізора девіз години здоров'я.

       Якщо хочеш бути здоровим,

       Правило запам'ятай:

       Сам про  своє здоров'я дбай,-

       На лікарів цю турботу не перекладай.

       Лікарі лікують хворих,

       Здоров'я вони не творять.

       Людина повинна сама

       Дисциплінована бути і вольова.

Учитель.

Сьогодні на занятті ми поговоримо про їжу ,дізнаємось з чого вона складається і яким повинно бути наше харчування.

3.(На дошці прикріплене дерево здоров'я: яблунька з яблучками. На зворотній частині кожного яблучка записане слово )

Зараз ви зірвете яблучка і розкажете, що зміцнює ваше здоров'я.

   (діти по черзі виходять до дошки і зривають яблучка, читають слова, залишаються з яблучками біля дошки))

1.Радість

2.Доброта.

3.Щедрість

4.Хороші справи

5.Фізкультура

6.Дружба з милом та водою

7.Загартування

8.Правильне харчування

9.Режим дня

4.Всі разом промовляють: «Наші поради»

Щоб здоровим бути –

           Завжди пам'ятай:

          Не сумуй, не сердься,

          А ходи й співай.

Рівномірно м'язи

          Й мозок навантаж.

          Сам роби все – не чекай

          Що зробить «паж»

Добрим будь, допоможи як змога є.

Не вагайся, коли треба дать своє.

Якщо зробиш так – спаде тягар з душі.

         Все роби з любов'ю, не гріши.

А чи труд втомив тебе чи путь ,-

            Про фізичні вправи не забудь.

Відпочинок повний буде лиш тоді,

            Коли тіло вимите у воді.

Походи, побігай босоніж,

            Смажене і жирне менше їж.

Більше овочів та фруктів споживай.

            Вдосталь спи, але ранесенько вставай.

5.(Стукіт у двері. Заходить Фея Здоров'я)

-Дорогі діти, я хочу подарувати вам Книгу здоров’я, яка має назву «Хто до ста років хоче жити, той харчуватись повинен правильно уміти». А ваше завдання – заповнити розділи цієї книги.

Слайд1. І розділ книги «Наша їжа»

Постановка проблемного питання.

-Як ви думаєте, для чого людині щодня вживати їжу?

( З їжею ми отримуємо поживні речовини, які необхідні для росту і розвитку. А ще їжа дає нам тепло і енергію)

-А що ж таке наша їжа?

Виходить група дітей «Білки»

Наша їжа – це білки. Ми білки, містимось у м'ясі, рибі, сирі, бобах, горіхах, яйцях. Ми – будівельний матеріал для вашого організму. Завдяки білкам людина росте.

Виходить група дітей «Вуглеводи»

Наша їжа – це вуглеводи. Нас ви знайдете у крупах, хлібові, овочах, цукрі, медові. Ми – основні виробники енергії. Ми забезпечуємо роботу ваших м'язів.

Виходить група дітей «Жири»

Ми – жири. Ми містимось у маслі, олії, горіхах, жирі, маргарині.  Ми є продовольчими складами і запасами пального. Ми зігріваємо ваш організм.

Виходить група дітей «Вітаміни»

-Добрий день! Впізнали нас?

Ми – корисні для людини, ваші друзі – вітаміни.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато у моркві, маслі, сирі, печінці, зеленій цибулі, риб'ячому жирі.

Вітамін В. Я – вітамін В, дуже потрібен для розумової і фізичної праці. Шукайте мене у житньому хлібові, гречаній крупі, горосі, квасолі.

Вітамін С. Я – вітамін С, запобігаю застуді, сприяю росту. Багата на мене капуста, цибуля, шипшина, лимони, чорна смородина.

Вітамін Д. Я – вітамін Д, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу у молоці, печінці, житньому хлібові, риб'ячому жирі.

Вітаміни разом:  Хто дружить із нами буде,

                                Всі незгоди позабуде,

                                Виросте міцним, здоровим,

                                Переможе всі хвороби.

Учитель. Якщо не вистачає вітамінів – людина важко хворіє. В організм вітаміни потрапляють разом з їжею. Отже, треба знати у яких продуктах є необхідні вітаміни. А ще вітаміни у нашому житті є інструментом, завдяки якому людина росте, набирає енергії. Без вітамінів ні жири, ні білки нічого не варті.

Фея. Я принесла вам чарівну корзинку, а уній корисна порада. Щоб не хворіти на грип, треба їсти цибулю, часник, лимони, яблука, капусту. Вони багаті на вітамін С, який запобігає застуді, робить ваш організм стійким до хвороб.

Слайд 2. Розділ книги «Групи їжі»

Учитель. Наша їжа поділяється на 4 групи.

( Діти розглядають кожну групу, називають продукти, які до них належать, дають назви групам їжі).

-Чи любите ви чіпси, сухарики, пепсіколу, торти? Наша їжа поділяється на корисну і шкідливу.

Перегляд презентації «Корисна та шкідлива їжа»

Руханка «Корисні та шкідливі страви і продукти»

6.Гра «Викинь у смітник шкідливу їжу, а на стіл постав корисну».

Слайд 3. ІІІ розділ книги «Українські страви»

В Україні завжди любили страви з рослин: різні каші, борщі, деруни.

7. Робота у групах. Давайте і ми приготуємо українські страви.( діти наповнюють каструльки відповідними овочами чи фруктами)

Звіт груп.

І. Як закипіла в каструльці водичка, вкинули ягоди: малину й суничку, чорну смородину, вишню Цукру насипали – не буде він лишнім.

ІІ. Ось наш борщик!

Картоплина, бурячок і цибулина,

Найвідбірніша свинина,

Петрушка, кріп та сіль до смаку.

Цей борщ вартує на відзнаку!

8.А ще які страви готують в Україні ви дізнаєтесь із пісні «Гоп, мої гречаники».

(пісню виконують дівчатка)

9.Вправа «Мікрофон» «Моя улюблена страва»

Слайд  4. Розділ книги «Правила культури  та гігієни»

Виходять «Мікроби»

-Що притихли? Не чекали? Чи нас просто не впізнали?

Ми – ваші друзі: шкідливі бактерії та мікроби. Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

(Діти називають правила гігієни)

Учитель. Щоб бути здоровим чи досить знати правила вибору їжу і гігієни харчування? (Їх потрібно ще й дотримуватись)

Пам'ятайте! Нема більшого багатства, як ваше здоров'я. Це – найцінніший скарб, якого неможна ані купити, ані позичити, ані виміняти. Давньогрецький філософ Сократ сказав: «Ми живемо не для того щоб їсти, але їмо для того, щоб жити»

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку