Урок "В.Винниченко. «Федько – халамидник». Федько як особистість."

Про матеріал
В.Винниченко. «Федько – халамидник». Федько як особистість. + презентація по цій темі
Перегляд файлу

Кабанюк Ольга Валеріївна,

НВК «Чернеченська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ»,

с.Чернече,

Балтський район,

Одеська область.         

 

                   Українська література 6 клас

Тема . В.Винниченко. «Федько – халамидник». Федько як

особистість.(Слайд №1)

 

Мета : узагальнити та систематизувати роботу над змістом оповідання для розкриття внутрішнього світу головного героя через виконання творчих завдань, висловити власні міркування про вдачу хлопця та його поведінку, яскраві  наочні образні уявлення, вирізнити Федька з – поміж інших героїв оповідання, розвивати навички висловлювання власної думки з приводу обговорення поведінки і вчинків головного героя, навички виразного читання усного мовлення, творчого мислення, пам’яті, виховувати кращі людські якості: порядність, чесність, готовність прийти на допомогу іншій людині, виховувати наполегливість у досягненні мети.

 

 

Обладнання: підручники, зошити з літератури, портрет письменника, збірка його творів, виставка учнівських малюнків – ілюстрацій, комп*ютер, мультимедійний проектор.

 

Тип уроку – узагальнення та систематизація  знань.

 

                                             Епіграф до уроку   (Слайд № 2)      

                     Хороша людина – та ,яка робить  благородні справи,

                     Навіть якщо при цьому ризикує всім

                                                                                                Плутарх

                                          Хід уроку

І Організаційна  частина уроку

  1. Оголошення теми, мети уроку

На минулих уроках ми з вами гортали біографічні сторінки В.Винниченка, аналізували оповідання «Федько – халамидник ». Сьогодні ми спробуємо дати відповідь на проблемне питання : Так усе ж таки,що керувало Федьком:  Неслухняність чи спосіб утвердження власного Я?

 

2. Пояснення епіграфа уроку

3. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку: технологія «Кольоровий настрій»

 

ІІ Актуалізація  опорних знань

-  Щоб ваші очікування здійснилися, дуже важливо на уроці добре попрацювати. Для цього ми виконаємо тестове завдання «Сторінками твору»(Слайд №3)

    1. Вкажіть, що було улюбленою розвагою дітей передмістя:

    а) пускати паперового змія,

    б) грати в футбол,

    в) грати в індіанців.

 

  1. Федько сидить у себе на воротях, як:

а) Змій Горинич,

б) Соловей – розбійник,

в) Робін Гуд.

 

3. Вкажіть, за що батько Федька  давав синові 2 – 3 копійки після суворого покарання:

а) щоб загладити свою суворість,

б) за те, що Федько добре вчиться,

в) за те, що Федько правду говорить.

 

4.За що  найбільше діставалося Федькові?

а) Він спокушав на свої розваги Толю,

б) він погано вчився і не слухав учителів на уроках,

в) він віднімав іграшки в дітей.

 

5. Де був Федько, коли розповідав хлопцям?

а) На базарі,

б) у лісі,

в) на річці.

 

     6.З чим порівнюється Федько на крижині)

а) з великою мухою,

б) з маленькою комашиною,

в) з довгоногим комаром.

 

(Перевірка)

 

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу 

  1.  Евристична бесіда.

 

З біографічних відомостей В.Винниченка ми дізналися , що він був гордим, сильним, вольовим, незалежним, правдолюбцем, і цим він виділявся серед своїх ровесників.

Кого з героїв оповідання нагадує вам В. Винниченко?

І чим саме?

 

  1. Робота з текстом оповідання

  А)Скласти літературний портрет Федька,користуючись текстом оповідання.

 

       Б)  Творча робота «Усне малювання»

- Усно опишіть свої малюнки, виконані вдома (який епізод, що вас вразив найбільше, зображено на малюнкові?)

 

 

  1. Бліц – зустріч з В.Винниченком та героями твору Федьком та Толею (Задай їм запитання)(Слайд № 4,5)

 

  1. Робота з прислів’ями щодо визначення характеристики Федька.
  • Послухайте, як народна творчість влучно увіковічнила кращі людські якості та засудила погані риси характеру людини. Оберіть ті, які стосуються Федька.

 Прислів’я (Слайд № 6)

  • Уміє він з чорного біле зробити, а з білого чорне.
  • Сміливому море по коліна.
  • Лякливий як заєць, а шкідливий, як кішка.
  • Коли бажаєш пізнати ціну людини, підведи її до чужої біди або до чужої радості.

 

ІV. Рефлексія на оцінювання діяльності учнів

 

 

(Слайд № 7)

Обговорення проблемного питання : Так все ж таки , що керувало Федьком: Неслухняність чи спосіб утвердження власного Я?

 

V. Підсумок уроку. (Слайд № 8)

Поряд з гарними рисами характеру у дітей уживаються і погані. Не буває ідеальних людей так само, як і абсолютно поганих. Вмійте бачити в людях більше хорошого,будьте завжди душевно багатими, порядними, чесними людьми.

        Не зобидь ні старця, ні дитину.

         Поділись останнім сухарем.

         Тільки раз ми на землі живем,

         У могилу не бери провину.

         Зло нічого не дає, крім зла,

         Вмій прощати, як прощає мати,

         За добро добром спіши воздати,-

         Мудрість завше доброю була.

         Витри піт солоний із чола

         І трудись, забувши про утому,

         Бо людина ціниться по тому ,

         Чи вона зробила , що могла,

         Скільки сил у неї вистачало,

         Щоб на світі більше щастя стало.

                                                  М.Луків.

 

VІ. Домашнє завдання (Слайд № 9)

Достатній рівень

Скласти усний твір на тему «Бешкет для Федька- це забаганка чи потреба душі?»

Високий рівень

Дати відповідь на питання : Які моральні цінності роблять людину душевно багатою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку