Урок " Вплив церкви на середньовічне суспільство".

Про матеріал
сформувати предметні компетентності ; засвоїти поняття :єресь, єретик, інквізиція , відьма; схарактеризувати вплив церкви на життя середньовічного суспільства; формувати критичне мислення під час оцінки діяльності Папи Урбана ІІ , Інокентія ІІІ, Інокентія VІІІ; а також закріпити вміння виступати перед аудиторією ; виховувати повагу до історичних пам’яток; толерантність. Урок - екскурсія.
Перегляд файлу

Поурочне планування. Всесвітня історія. 7клас.

Урок №                                                                                                                                                                                             Дата

Тема: Вплив церкви на середньовічне суспільство.

Мета: сформувати предметні компетентності ; засвоїти поняття :єресь, єретик, інквізиція , відьма; схарактеризувати вплив церкви на життя середньовічного суспільства; формувати критичне мислення під час оцінки діяльності Папи Урбана ІІ , Інокентія ІІІ, Інокентія VІІІ; а також закріпити вміння виступати перед аудиторією ; виховувати повагу до історичних пам’яток; толерантність.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: історична екскурсія.

Навчальні ресурси: підручник, інформаційні-картки,  роздаткові матеріали , підбірка відеоматеріалів, проектор/ комп’ютер, записи на дошці. Оформлення класу відбувається у вигляді музейних експозицій, поділених на три частини: 1 «Релігії світу»; 2 «Портретна галерея»; 3 «Полювання на відьом»; 4 «Захисти слово Боже…».

Основні поняття: єресь , єретик , інквізиція , відьма.

Формування ключових компетентностей:

1) Спілкування державною мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди. Використовуючи метод» Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

2) Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, оцінювати власні результати навчання.

3) Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі  у школі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Клас  виступає у ролі туристичної групи з України. Учні разом із вчителем, який виконує роль екскурсовода заходять у клас (на дверях надпис « Римський історичний музей»).

ІІ.  МОТИВАЦІЯ та актуалізація знань.

Учитель. Сьогоднішній наш урок буде дещо незвичайним. Він пройде у вигляді музейної екскурсії у якій ви, дорогі учні , будете відігравати найважливішу роль, бо від вас залежатиме наскільки він буде цікавим.

Отже , почнемо. Вітаю вас , шановні гості, в  Римському історичному музеї у виставочному павільйоні під назвою «Вплив церкви на життя середньовічного суспільства».

Я ваш головний екскурсовод Марина Вікторівна, так як ви туристи з України, а в музеї тільки я володію українською мовою , то екскурсія буде проводитися вашою рідною мовою, щоб уникнути мовних непорозумінь. Якщо  ви звернете увагу на виставочні експозиції, то побачете, що це фото і відео виставка. Виникає питання чому відсутні архітектурні та речові пам’ятки ? Ви знаєте , що середньовіччя асоціюється з такими поняттями як : « Велике переселення народів» , « варвари» , « вандали» , « язичництво» , яким чином вони пов’язані з попереднім питанням та нашою темою. А також поясніть, чому ми проводимо екскурсію саме в « Римському історичному музеї».

Актуалізація знань.

Вивчення життєдіяльності католицької церкви в середньовічній  Західній Європі є пріоритетним та пов’язане з діяльністю Папи  Римського. Чому?

І так, почнемо  екскурсію. Зверніть увагу на першу експозицію « Релігії світу», але у нас виникла проблема все перемішалося. Методом « Історична мозаїка» складіть їх так ,щоб визначити логічний зв’язок експозиції.

На дошці частинки історичних подій: християнство, язичництво, іслам, Східна Європа, країни Сходу та Азії, католицизм, православ’я,1054р., Іст., Папа Римський, митрополит Візантійський.

IІІ. ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

План

1 Виставочна експозиція : « Портретна галерея» Урбан ІІ, Інокентій ІІІ, Інокентій VІІІ. Випереджальне завдання учням- екскурсоводам( діти самі готують матеріал). Після виступу школярів , дайте відповідь на запитання з ким з персоналіїв ви  поспілкувалися та , що б запитали?

2 Експозиція: « Захисти слово Боже…». Виступ учня-тлумача. У кожного з вас є блокноти для записів найцікавіших моментів, запишіть визначення понять: єресь, єретик, індульгенція, десятина, інквізиція.  За допомогою методу « Займи позицію» дайте відповідь : « Чи підтримуєте ви позицію католицької церкви ?»

3 Експозиція « Полювання на відьом» Виступ екскурсовода-вчителя.

Полювання на ві́дьом (англ. witch-hunt, witch purge) — масові переслідування та вбивства жінок, звинувачуваних у чаклунстві. Пошук «відьом» чи доказів чаклунства часто набував форм моральної паніки чи масової істерії. Кримінальне переслідування «відьом» і «чаклунів» відоме з античних часів, але особливого розмаху досягло в Західній Європі та Америці кінця XV — середини XVII ст.

 

У католицьких країнах справи про чаклунство, як правило, розглядалися церковним судом — інквізицією . Поширені також випадки самосуду над підозрюваними в у магії. Покарання за відьомство варіювалися від штрафу до смертної кари, в залежності від тяжкості звинувачень і ступеня каяття підсудної. Засуджених до смерті зазвичай спалювали на вогнищі, живими або задушивши перед спаленням (такий спосіб страти вважався гуманним: «без пролиття крові»). Новітні дослідження виявили, що багато з обвинувачених у відьомстві насправді були невинними, але заможними чи неординарними людьми, що стали жертвами ошуканства й жадоби найближчого оточення. Полювання на відьом було прибутковою справою. Доносник отримував частину майна своєї жертви, а судді та кати — високу платню.

Відео: Як у Середньовіччі знищували "салемських відьом». Одна історія. https://www.youtube.com/watch?v=zSZEKLoN5cY

 

ІV. РЕФЛЕКСІЯ

На вашому столі лежать книги відвідувачів музею. Я хочу , щоб ви записали свої враження , а чи сподобалося вам, ми перевіримо за допомогою історичного диктанту.

1 Яка релігія є пріоритетною у Європі?

2 У якому році стався розкол християнської церкви?

3 Яка церква провідна у Західній Європі?

4 Папа Урбан ІІ увійшов в історію завдяки організації….

5 За якого Папи посилилася влада католицької церкви?

6 Єретик – це…

7 Церковний суд називається?

8 Найвідоміше місто де знищили найбільше відьом?

9 Чому податок , який сплачували на церкву, називається « десятинна»?

10 Кого зазвичай звинувачували у відьмацтві?

11-12 Маючи «пульт часу» , що б ви змінили в середньовічному католицизмі?

 V. ПІДСУМКИ УРОКУ

 Всі туристи з України показали прекрасні знання з історії середньовічної церкви. Я дуже вдячна вам за активну участь у екскурсії.

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

На вашому столі ви знайдете туристичні брошури (книга)  де на ст.70 можете ще раз переглянути матеріали експозицій. А також поділіться враженнями зі своїми українськими друзями, написавши листа за темою : « Релігія – як основа середньовічного життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку