Урок " Вправи і задачі на зведення до одиниці. Засвоєння таблиці множення числа 8. Рівносторонні і рівнобедрені трикутники"

Про матеріал

Математика завжди і всюди                                                             

Перегляд файлу

http://imst-biblioteka.at.ua/nggn.jpegПідготувала і провела :                         вчитель початкових класів Тинненської ЗОШ І – ІІІ ступенів Сарненського району                   Рівненської області                                    Коток Оксана Володимирівна

Математика завжди і всюди                                                                                       2 клас

Тема : Вправи і задачі на зведення до одиниці. Засвоєння таблиці множення           числа 8. Рівносторонні і рівнобедрені трикутники.

Мета : на  прикладах   вправ   і   задач   працювати   над повторенням, узагальненням і закріпленням таблиці множенням числа 8 ; розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів, уміння  працювати  самостійно та   в групах ; формувати увагу, старанність; виховувати охайність під час письмових робіт в зошитах .

Обладнання : перфокарти, казкові герої з казки « Колобок », індивідуальні карточки, геометричний матеріал, таблиця для усного рахунку, годинник .

Хід  уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                                                                                    Привітання з гостями уроку.

IІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ                                                                                                  
Вступне слово вчителя з елементами казки.                                                                           До нас на урок разом з гостями завітав один з найулюбленіших ваших казкових персонажів. Який саме дізнаєтесь ,коли відгадайте загадку :

Не зміг сидіти на вікні, у лісі всім співав пісні,                                                                           Але коли зустрів лисицю - та пісня мусила скінчиться  (колобок)

На попередніх уроках ми вивчали табличку множення числа 8 ,а Колобок прийшов до нас допомогти повторити її і закріпити . Говорити він може лише в казках , тому написав нам листа, якого я вам зараз прочитаю.

                                                                Дорогі діти !                                                                                                                       Прошу вашої допомоги ! Ви так часто читаєте мою казку і щоразу я попадаю в лапки хитрої лисички. Виконайте завдання від зайчика, вовчика, ведмедика, а особливо лисички.  Догодіть їй, щоб зжалілась вона наді мною і залишила живим хоча б один раз . А я допомагатиму вам подружитися з табличкою множення числа 8.  Будьте обережні!                                         Ваш Колобок.

Допоможемо, дітки, Колобкові ? Тоді починаємо наш урок з самого початку казки .

kolobokIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

А) казкові задачі.

1. Жили - були дід і баба. Попросив дід бабу спекти йому Колобка Для тіста  бабуся взяла 5 яєць, молока, дріжджі, 2 лож. цукру, 1 лож. солі, а борошна - у 8 разів більше, ніж: цукру і солі разом. Скільки ложок борошна взяла бабуся?                                   (2 + 1) . 8 = 24 (л.)

2.3амісивши тісто, бабуся поставила його в піч о 10 год. 45 хв.,а вийняла о                          11 год. 05 хв. Скільки часу випікався Колобок ? ( 20 хв.)

3.Щоб Колобок захолодав, поставили його на підвіконня на 10 хв менше, ніж він випікався в печі. Скільки хвилин холодає Колобок ? (10 хв .)

4.На підвіконні стояв глечик з квітами . В ньому було 24 ромашки , а волошок — наполовину менше, ніж ромашок . Скільки всіх волошок було в глечику ?                            ( 24 : 2  = 12 волошок ).

Б) Усний рахунок.

Втік Колобок від баби і діда . Котиться - котиться , а назустріч йому Зайчик .  « 3 овочами у свій клунок я поклав усний рахунок ».

Приклади « ланцюжок » :


8.8

-34                                                       

+18

:6 

.5

                 (40)

      8 . 4                    8 . 5 

      -28                       - 20

     + 12                       : 4

       : 2                        . 5

     .5                        - 11

      (40)                    (14)

           8 . 9

           -52

            + 5

             : 5

             - 1

         (4)


Індивідуальні карточки:

  1. Розв 'язати приклади :

8 . 5 - 21 = (19)                     3О + 6 . 7 = (72)                                                               60-30: 5 = (54)                      34 + 3 . 8 = (66)

  1. Знайти значення виразу                                                                                                                а : 2 + 7 + 40, якщо а = 16

3. Задача :

У 5 коробках було  ЗО олівців . Скільки потрібно  таких коробок,   щоб  розкласти 48 олівців ?                                                                                                                                  1 ) ЗО: 5 = 6(ол.)      2 ) 48:6 = 8(ол.)

Таблиця множення числа 8.                                                                                                          Робота в групах.

 64                48              32                                        40             24             18

?  ...  ?          ?    ?         ?    ?                                    ?  … ?      ?    ?    ?    ?

IV. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

Виконали завдання від Зайчика, аж тут Вовчик підходить :                                                          « Час прийшов для розв'язування прикладів і для рівняння »

1. Розв'язування прикладів (колові) 885

7. З + 9 = 30 14 : 2. 7 = 49                                                                                      30-(19+7)=4              49-8.5 = 9                                                                                         4.7-14 = 14              9:3 + 4 = 7

2. Знаходження значення буквеного виразу 888      

( а : 8 + 15, якщо а = 40, а = 64, а = 72 ).

11035_html_m4fcee8c5Фізкультхв илинка

Я - кругленький Колобок                                   по горбочках скок — скок - скок,                       В різні боки покрутився,                                   у струмочку я умився.                        Зайчика я зустрічав ,                                         І від вовка утікав,                                                      І ведмедику не дався ,                             Лиш лисичці я попався.

3. Розв 'язування задач

Від вовчика ми втікли, аж надходить Ведмедик :                                                                                   « В мене добра й щедра вдача, час розв 'язувать задачі ».

ЗАДАЧА № 884

 

Загальна маса

Кількість ящиків

Маса 1 ящика

Сливи

Яблука

42

?

?

                      }у ? разів 12 кг

 - Чи можемо одразу відповісти на запитання? ( Ні)                                                                        - Чому? ( Бо невідома маса одного ящика слив)                                                                                      - Яку дію треба виконати, щоб знайти масу одного ящика слив? ( Ділення:                          42 : 7 =6 ( кг ))                                                                                                                                            - Як знайти, у скільки разів менша маса слив у ящику, ніж яблук ? ( 12 : 6 = 2(р.))     Диференціація. ЗАДАЧА № 887( самостійно)                                                                                           1 ( слабша група )    1) 24 : 3 = 8 ( хл.)                2) 24 + 8 = 32 ( д.)

2 ( сильніша група ) 1) 24 : 2 = 12 ( хл.)              2) 24 + 12 = 46 ( д.)  Не зміниться.

4.Робота з геометричним матеріалом.

А хто це до нас іде ? Це ж лисичка ! :                                                                                                                  « Підкажіть тепер лисиці міме фігурами різницю,                                                                        Про трикутники згадайте, про периметр пригадайте.»

ЗАВДАННЯ № 886   а) знаходження многокутників;                                                        б)              назви фігур, що є многокутником :  1 квадрат,                                                                         3 трикутник, 5 прямокутник,  7 п'ятикутник.                                                                                           в) розшифрування слова ( хліб )

1 - Х        2 - А           3 - Л            4 - В           5 - І         6 - Р           7 - Б        8 - С                                                                                          Ми врятуємо нашого Колобка, якщо лисичку пригостимо запашним українським хлібом. Адже Колобок - це хлібопекарський різновид.   ( пригощають гостей і учнів )

V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Підсумок уроку.

Молодці ! Ми врятували Колобка , догодили Лисичці і повторили табличку множення числа 8. Ви врятували сьогодні всіх , а зараз врятуйте вашу вчительку від довгого усного опитування вас таблички множення . Ви згідні ?

1 перфокарти ( робота по парах) :

8     8     49       8    8   36    8         8    18      8      8    24   8    35     54

.      .      :          .     .      :     .          .      :        .      .      :      .      :      :

277 8445 32       6     9     3    10    5      6

=     =    =         =    =    =    =         =    =       =      =    =    =      =     =

( обмін перфокартами сусідами по партах, перевірка і оцінювання робіт ).

 Домашнє завдання.  Задача № 889 (на дві дії)          Приклади № 890.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

images (8)

 

 

 

D:\ксюша\Дитячі картинки\колобок.jpg

docx
Додав(-ла)
Коток Оксана
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1109
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку