Урок "Вправи на додавання і віднімання у межах 20. Розв`язування задач. Порівняння чисел і виразів. "

Про матеріал
Урок-казка, під час якого діти подорожували з казковими героями та розв'язували математичні завдання: цікаві задачі, порівнювали вирази; рахували в межах 20; розрізняли геометричні фігури за їх істотними ознаками.
Перегляд файлу

КЗ « Ліцей 11» КМР

Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна

Предмет: математика

Клас: 1

Тема: Вправи на додавання і віднімання у межах 20. Розв`язування задач. Порівняння чисел і виразів.

Завдання уроку:

Активізувати знання та навички: швидких обчислень у межах 10; порівняння чисел і виразів.

Формувати вміння: рахувати в межах 20;розв`язувати задачі на знаходження

суми, на різницеве порівняння;  розрізняти геометричні фігури за їх істотними ознаками.

Сприяти розвитку: пам’яті, уваги, логічного мислення, математичного мовлення, просторових уявлень.

Стимулювати інтерес до вивчення математики та читання.

Освітні галузі:

Математична

Мовно-літературна

Формування ключових компетентностей:

спілкування рідною мовою

математична грамотність

Очікувані результати:

розуміє  сутність арифметичних дій додавання і віднімання та різницевого порівняння чисел;

 розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;

порівнює числа  та вирази;

розв`язує прості сюжетні задачі;

володіє навичками додавання і віднімання  чисел у межах 20;

встановлює відношення рівності і нерівності між числовими виразами;

обчислює значення виразів на 1-2 дії.

Обладнання: силуетні зображення героїв казок, індивідуальні картки, гра «Ромашка», гра «Танграм», магічне коло математичних прикладів.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

-Сьогодні ми з вами відправимося у подорож. Я знаю, що вам дуже подобаються казки. Казки-це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Я гадаю, що всім вам відомі ці казкові герої, які потрапили до нас на урок, але вони заблукали і їм потрібно попасти в свою країну Казок. А ми допоможемо їм це зробити, тому що наша казочка незвична, казка ця -математична. Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть. Але нам потрібно сказати чарівні слова:

Девіз: Міркуємо-швидко, відповідаємо -точно! Рахуємо-вірно, пишемо-гарно!

  1. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

1.Робота за картками окремих учнів.

2.Усна лічба.

а)гра «Ромашка»

                                                                                                                                                                                                                

                                                                                

                                                                           

                                                                    

                                                                     

                                                                   

                                                                    

                                                                    

 

 

 

 

б)гра «Поле магнітних квадратів»

                                                                                                                                                                         

                                                                                                                                                                                                                                                                

                                                                                                                    

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

Порівняння виразів.

-Кому перш за все потрібна наша допомога? Для цього потрібно відгадати загадку.

Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік та скік,

Втік від баби і від діда

До лисички на язик?(Колобок).

Він потрапив на незвичайну галявину, на якій ростуть математичні квіти. Давайте спробуємо розчарувати цю квітку і вирішаємо приклади(гра «Ромашка»).Але це не все, покотився Колобок далі і опинився у полі магічних квадратів. Нам потрібно вставити пропущені числа і тоді Колобок успішно потрапить до країни Казок.

3.Каліграфічна хвилинка.

Колобок дуже вдячний вам за допомогу. І він сподівається, що ви завжди будете пам`ятати і любити казку «Колобок». Давайте пригадаємо і порахуємо скільки героїв було в цій казці?(7)А які ще можете пригадати казки, в яких зустрічається це число?(«Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та сім гномів», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»).Ми бачимо, що число 7-це казкове число, тому на нашому уроці воно буде не випадковим гостем. Давайте пропишемо це число.

4.Математичний диктант.

-Запишіть числа, в яких:1 дес.5 од.;1дес.9од.;2 дес.

-Число 16 зменште на 16.

-Число 18 збільште на 1.

-Знайдіть різницю чисел 12 і 2.

-У живому куточку в школі 10 рибок у воді. Ще 7 рибок дасть Микола. Скільки риб буде тоді?

(15;19;20;0;19;10;17)

Молодці! Ми допомогли Незнайкові потрапити до країни Казок.

  1. Робота за матеріалами уроку.

1.Розв`язання прикладів з коментуванням.

Бабуся онучку дуже кохала,

Шапочку червону їй подарувала.

Ну, відгадали, як її звати?

Червона Шапочка заблукала в лісі. Їй потрібно допомогти розчарувати зачаровані дерева.

(На малюнках дерев записані приклади)

10+ = 15                                      19 -         = 10                                                                                                                                

       -10   =  6                                            + 10  = 13                                                                                                                                                                          

7 +          = 17                                      12 -  10   =

16-          =15                                       18 +        = 18

2.Фізкультхфилинка.

3.Робота над задачами.

Наступному герою потрібно допомогти розв`язати задачу. А як же його звати? Послухайте і відгадайте загадку:

-Як звати кота, який допоміг своєму хазяїну?

4. Робота над геометричним матеріалом.

На дошці малюнок Жар-Птиці з геометричних фігур.

 Для того, щоб допомогти казковому герою Жар-Птаху потрапити до своєї країни, нам потрібно назвати з яких геометричних фігур складається малюнок? Скільки трикутників? Скільки кругів? Чого більше? На скільки?

А тепер пограємо в гру «Танграм». Викладіть цього птаха, використовуючи танграм.

5. Самостійна робота  у зошитах.

Нам залишилось допомогти ще одній героїні. А якої саме, ви дізнаєтесь із загадки. Тож увага!

Ти мене напевно, знаєш,

Якщо казочки читаєш.

Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка

Десь губити черевички. (Попелюшка).

Їй дали роботу, яку потрібно виконати за дуже короткий час, тому давайте їй допоможемо. Відкриваємо зошити та записуємо вирази, вирішуючи їх.

5+5+4=14                                  15-5+2=12

12-2+3=13                                 10+3+2=15

14-4-4=6                                    12+1-1=12

10-0+10=20                               9+10-1=18

  1. Підсумок уроку.

Молодці!

Довго йшли ми в цю країну.

Шлях важкий, без відпочинку.

Перешкоди подолали,

Всі задачі розв’язали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          

 

docx
Додано
17 серпня 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку