КЗ « Ліцей 11» КМР
Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна
Предмет: математика
Клас: 1
Тема: Вправи на додавання і віднімання у межах 20. Розв`язування задач. Порівняння чисел і виразів.
Завдання уроку:
Активізувати знання та навички: швидких обчислень у межах 10; порівняння чисел і виразів.
Формувати вміння: рахувати в межах 20;розв`язувати задачі на знаходження
суми, на різницеве порівняння; розрізняти геометричні фігури за їх істотними ознаками.
Сприяти розвитку: пам’яті, уваги, логічного мислення, математичного мовлення, просторових уявлень.
Стимулювати інтерес до вивчення математики та читання.
Освітні галузі:
Математична
Мовно-літературна
Формування ключових компетентностей:
спілкування рідною мовою
математична грамотність
Очікувані результати:
розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання та різницевого порівняння чисел;
розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;
порівнює числа та вирази;
розв`язує прості сюжетні задачі;
володіє навичками додавання і віднімання чисел у межах 20;
встановлює відношення рівності і нерівності між числовими виразами;
обчислює значення виразів на 1-2 дії.
Обладнання: силуетні зображення героїв казок, індивідуальні картки, гра «Ромашка», гра «Танграм», магічне коло математичних прикладів.
Хід уроку
-Сьогодні ми з вами відправимося у подорож. Я знаю, що вам дуже подобаються казки. Казки-це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Я гадаю, що всім вам відомі ці казкові герої, які потрапили до нас на урок, але вони заблукали і їм потрібно попасти в свою країну Казок. А ми допоможемо їм це зробити, тому що наша казочка незвична, казка ця -математична. Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть. Але нам потрібно сказати чарівні слова:
Девіз: Міркуємо-швидко, відповідаємо -точно! Рахуємо-вірно, пишемо-гарно!
1.Робота за картками окремих учнів.
2.Усна лічба.
а)гра «Ромашка»
б)гра «Поле магнітних квадратів»
Порівняння виразів.
-Кому перш за все потрібна наша допомога? Для цього потрібно відгадати загадку.
Хто кругленький і смачненький
Із віконця скік та скік,
Втік від баби і від діда
До лисички на язик?(Колобок).
Він потрапив на незвичайну галявину, на якій ростуть математичні квіти. Давайте спробуємо розчарувати цю квітку і вирішаємо приклади(гра «Ромашка»).Але це не все, покотився Колобок далі і опинився у полі магічних квадратів. Нам потрібно вставити пропущені числа і тоді Колобок успішно потрапить до країни Казок.
3.Каліграфічна хвилинка.
Колобок дуже вдячний вам за допомогу. І він сподівається, що ви завжди будете пам`ятати і любити казку «Колобок». Давайте пригадаємо і порахуємо скільки героїв було в цій казці?(7)А які ще можете пригадати казки, в яких зустрічається це число?(«Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та сім гномів», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»).Ми бачимо, що число 7-це казкове число, тому на нашому уроці воно буде не випадковим гостем. Давайте пропишемо це число.
4.Математичний диктант.
-Запишіть числа, в яких:1 дес.5 од.;1дес.9од.;2 дес.
-Число 16 зменште на 16.
-Число 18 збільште на 1.
-Знайдіть різницю чисел 12 і 2.
-У живому куточку в школі 10 рибок у воді. Ще 7 рибок дасть Микола. Скільки риб буде тоді?
(15;19;20;0;19;10;17)
Молодці! Ми допомогли Незнайкові потрапити до країни Казок.
1.Розв`язання прикладів з коментуванням.
Бабуся онучку дуже кохала,
Шапочку червону їй подарувала.
Ну, відгадали, як її звати?
Червона Шапочка заблукала в лісі. Їй потрібно допомогти розчарувати зачаровані дерева.
(На малюнках дерев записані приклади)
10+ = 15 19 - = 10
-10 = 6 + 10 = 13
7 + = 17 12 - 10 =
16- =15 18 + = 18
2.Фізкультхфилинка.
3.Робота над задачами.
Наступному герою потрібно допомогти розв`язати задачу. А як же його звати? Послухайте і відгадайте загадку:
-Як звати кота, який допоміг своєму хазяїну?
4. Робота над геометричним матеріалом.
На дошці малюнок Жар-Птиці з геометричних фігур.
Для того, щоб допомогти казковому герою Жар-Птаху потрапити до своєї країни, нам потрібно назвати з яких геометричних фігур складається малюнок? Скільки трикутників? Скільки кругів? Чого більше? На скільки?
А тепер пограємо в гру «Танграм». Викладіть цього птаха, використовуючи танграм.
5. Самостійна робота у зошитах.
Нам залишилось допомогти ще одній героїні. А якої саме, ви дізнаєтесь із загадки. Тож увага!
Ти мене напевно, знаєш,
Якщо казочки читаєш.
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка
Десь губити черевички. (Попелюшка).
Їй дали роботу, яку потрібно виконати за дуже короткий час, тому давайте їй допоможемо. Відкриваємо зошити та записуємо вирази, вирішуючи їх.
5+5+4=14 15-5+2=12
12-2+3=13 10+3+2=15
14-4-4=6 12+1-1=12
10-0+10=20 9+10-1=18
Молодці!
Довго йшли ми в цю країну.
Шлях важкий, без відпочинку.
Перешкоди подолали,
Всі задачі розв’язали.