Урок "Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 6"

Про матеріал
Урок формування та вдосконалення знань, умінь і навичок. Мета:: Повторити та закріпити знання табличного множення числа 6, удосконалювати обчислювані навички, вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати пам’ять, творчі здібності, логічне мислення; виховувати наполегливість, старанність, спостережливість, бажання удосконалювати свої знання із математики. Вчити використовувати набуті знання та навички у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Манявський ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

3 клас

Вправи та задачі на засвоєння таблиці

 ділення на 6.

 

 

 

Підготувала:

Монастирецька О.І.

 

 

 

 

2023р.

Мета:  Повторити та закріпити знання табличного множення числа 6,      удосконалювати обчислювані навички, вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати пам’ять, творчі здібності, логічне мислення;

виховувати наполегливість, старанність, спостережливість, бажання

удосконалювати свої знання із математики. Вчити використовувати

набуті знання та навички у повсякденному житті.

Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання:  цеглинки “Lego", овочі та фрукти (муляжі), презентація, схеми         

 задач, геометричний матеріал.

 

Тип уроку: урок формування та вдосконалення знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання:

  • Треба всім нам привітатись:
  • Добрий день!
  • Щиро всім нам посміхнутись!
  • Добрий день!

(Слайд №1)

  1. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Тема нашого уроку: “Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 6”.
  • Діти, скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Чогось цікавого, повторення таблиці, творчих завдань, розв’язування задач, обчислення виразів.)
  • Щоб наші очікування здійснилися, як потрібно працювати на уроці? (Активно, наполегливо, старанно, зосереджено, відповідати чітко, правильно і швидко, бути кмітливими, допомагати один одному).

(Слайд №2)

  • За кожну правильно виконану роботу я буду 

     нагороджувати вас призами: овочами та фруктами. А в кінці уроку вас

     чекає ще одна цікава робота з вашими призами. Будьте активними,         щоб отримати більше призів.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Усний рахунок.

а)  Робота з “Lego”. (Слайд №3)

     Приготуйте свої цеглинки. Зараз ми повторимо таблиці ділення і множення.

4*6=                  18:6=

3*5=                  20:5=

6*8=                  6:6=

б)  Вставте пропущені числа (Слайд №4)

[  ]:5=3

42:[  ]=7

36:[  ]=6

[  ]:6=4

в)   Розв’яжіть задачі.

     У п’яти вазах 30 квіток. Скільки квіток в одній вазі?

     У двох корзинах 18 грибів. Скільки грибів в одній корзині?

  1. Робота в зошитах.
  • Запишіть дату, класна робота.
  • Каліграфічна хвилинка.
  • Запишіть каліграфічно цифри 2 і 7 (один рядок).
  • Що нагадує вам число 27? Чого може бути 27? 
  1. Робота з підручником. Розвиток математичних знань.
  1. Робота над задачею № 386.

а) Аналіз умови задачі.

б) Короткий запис (Слайд №9).

3 с. – 18 м

5 с. - ?

в) Читання плану розв’язання.(Слайд №10)

г) Розв’язання.

1) 18:3 = 6 (м) – довжина однієї секції огорожі;

2) 6*5 = 30 (м)

Відповідь: довжина п’яти таких секцій огорожі 30 м.

  • З такими задачами теслярі стикаються у своїй повсякденній роботі.

 

          Фізкультхвилинка (під музичний супровід).

 

  1. Самостійна робота над задачею № 386

(за скороченим записом – слайд)

27 м – 3 стрибки

45 м - ?

Читання та пояснення розв’язку задачі учнями.

  1. 27:3 = 9 (м) – один стрибок.
  2. 45:9 = 5 (стр.)

Відповідь: робот зробить 5 таких стрибків.

  1. Робота в парах. Числові “ хмаринки “. № 387. (Слайд11,12)

Знайдіть і запишіть числові рівності. (Перевіряємо написане).

27+27 = 19+35

54+27 = 36+45

99-43 = 92-36

  1. Знаходження частини від числа: № 391 (самостійно).

Знайдіть шосту частину від чисел: 30, 36, 42, 12.

      (5,6,7,2)

 

V.      Творчі вправи.

а) Обчисліть, скільки вух у 5 зайчиків?

               Скільки лап у 3 ведмедів?

     Скільки крил у 6 пташок?

          б) Складіть і роз’яжіть задачу (про овочі та фрукти), щоб вона     

               розв’язувалась дією ділення на 6.

            

VI.      Гра “Осінній ярмарок”.(Слайд15)

  • Діти, зараз ми проведемо гру “Осінній ярмарок”. На ярмарку ви можете «купити» якийсь овоч чи фрукт, але плата за них буде незвичною – ваша правильна відповідь на обчислення значення виразу таблиці ділення на 6. (Вчитель та його помічники – продавці дають запитання, покупці відповідають і отримують овоч чи фрукт)
  • Отож, відправляємось на ярмарок.
  • Я бачу, що кожен із вас “купив” овоч або фрукт. Це означає, що ви добре вивчили таблицю ділення на 6 і зуміли свої знання використати на практиці.
  • В яких ситуаціях можна застосувати таблиці ділення в повсякденному житті?

 

VII.    Робота в групах. Робота з геометричним матеріалом.(Слайд №16)

Завдання: назвати, з яких фігур складена тваринка на малюнку, порахувати кількість фігур.

З отриманих чисел складіть приклад на ділення. (З остачею.)

 

VIII.   Підсумок уроку. Рефлексія.

  • А зараз ми виконаємо ще одну цікаву роботу.
  • Впродовж уроку ви  “заробили” багато різних овочів та фруктів своїми знаннями.
  • Порахуйте кожен скільки овочів чи фруктів ви отримали. ( Більше їх у тих дітей, хто працював активніше і давав правильні відповіді.)
  • Тепер покладіть на одну тацю тільки овочі, розгляньте їх. На хвилинку станьте кухарями. Подумайте і скажіть, які страви можна з них приготувати? (Борщі, супи, салати…)
  • Покладіть на другу тацю тільки фрукти. Що можна приготувати з них? (Варення, желе, компоти, узвар, соки…).

Рефлексія.

  • Що ви навчились робити на уроці? Чи виправдались ваші очікування?
  • Які завдання вам найбільше сподобалось виконувати на уроці?
  • Скажіть, для чого людям потрібні ці щедрі дарунки природи? (Відповіді дітей.)
  • Самооцінювання. Оцініть свою роботу на уроці з допомогою цеглинок “Lego”.

Синя цеглинка – у мене все вдалося.

Зелена – я задоволений своєю роботою.

Жовта – я можу працювати краще.

Червона – мені потрібна допомога.

  • Молодці! Дякую всім за хорошу роботу на уроці.

 

IX.     Домашнє завдання. Задача №393, приклади №394.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку