Урок "Євразія - найбільший материк"

Про матеріал
Мета уроку ознайомити дітей з особливостями природи Євразії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; вчити складати розповіді про природу материків і океанів, знати про різноманітність природи Євразії; виховувати пізнавальний інтерес, виховувати любов до рідної Землі; сприяти формуванню екологічного мислення.
Перегляд файлу

 Природознавство

Тема. Євразія — найбільший материк.

Мета. Ознайомити з особливостями природи Євразії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; вчити складати розповіді про природу материків і океанів, знати про різноманітність природи Євразії; виховувати пізнавальний інтерес, виховувати любов до рідної Землі; сприяти формуванню екологічного мислення.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Діти взявшись за руки:

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю,

Урок  новий, цікавий

Із радістю почну.

2.Метод «Збери слово»

- Діти, дайте відповідь одним словом на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?»  Для цього використайте літери, які лежать у вас на партах.

с – старанним                                    і – інформованим

х - хорошим                                       п – приємним

у – уважним

  • Яке слово можна скласти з цих слів? (успіх)

-Я бажаю вам успіху на сьогоднішньому уроці.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

Почнемо наш урок з перевірки домашнього завдання.

  1. 5 учнів будуть працювати за індивідуальними картками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. А всі інші пограємо в гру  «Так чи ні?» 
  • Океан – це великий водний простір, що займає значну ділянку земної поверхні.
  • Світовий океан складається з шести океанів.
  • Вода в океанах має гіркувато-солоний смак через велику кількість розчинених у ній солей.
  •  Океан – це середовище панування тварин.
  • Найбільший — Тихий океан.  
  •  Найменший — Північний Льодовитий океан.
  •  Донні організми – це тварини, які живуть на великих глибинах.
  • Ламінарія – це морська капуста.
  • Дельфіни, кити – велетенські риби.
  • Найсолоніша вода в Індійському океані.
  • Атлантичний океан омиває узбережжя Євразії, Африки, Північної та Південної Америки.
  • Життя у світовому океані залежить від кількості світла, що потрапляє на його поверхню, від солоності і температури води.

-Молодці,  ви дуже добре знаєте Світовий океан.

ІІІ. Актуалізація опорних знань дітей та їхнього життєвого досвіду.

Але крім океанів на планеті Земля є і материки.

Покажіть на карті півкуль материки. ( один учень біля дошки, інші – в атласах)

  • А що ми вже знаємо про Євразію? Давайте пригадаємо.

(Діти пригадують, а вчитель прикріплює зелені листочки до зображеного на дошці дерева)

  • Материк
  • Найбільший
  • Складається з двох частин
  • Омивається чотирма океанами
  • Розташований в північній півкулі
  • На території Євразії знаходиться наша країна

ІV. Повідомлення теми та завдання уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо розширювати  знання про материки і тема нашого уроку « Євразія — найбільший материк»

Ми дізнаємося (до дерева прикріплюємо квіти)

  • Географічне положення
  • Який материк є найближчим сусідом
  • Чому природа Євразії різноманітна
  • Природні зони Євразії
  • Назву найвищої точки
  • Назву найбільшого озера
  • Назву найглибшого озера
  • Назви природних копалин

V.Ознайомлення з новим матеріалом (сприймання та усвідомлення знань).

1. Перегляд презентації.

2. Гра «Доповни речення»

– Ви уважно слухали нову тему, тому спробуйте доповнити речення. Відповідаємо швидко. (показуємо на карті)

  • Площа Євразії становить ……(53,4 млн.кв.м, це 1/3 площі суходолу)
  • Євразія складається з двох частин світу……(Європи і Азії)
  • Умовна межа між ними проходить…….(Каспійським морем, уздовж Уральських гір і підніжжя північних схилів Кавказьких гір)
  • Євразія омивається……. ( Атлантичним, Тихим, Індійським, Північним Льодовитим океанами)
  • Природа Євразії різноманітна, це зумовлено……..( великою  протяжністю з півночі на південь і з заходу на схід)
  • Природні зони Євразії ……..(арктичні пустелі, тундра, тайга, ліси, степи)

3. Фізкультхвилинка (Австралійський дощ)

4. Читання статті с.55-56

 Вправа «Мозковий штурм»

-Швидко відповідай!

  • Що таке материк?
  • Скільки є материків на Землі? Назвіть їх.
  • Який материк найбільший?
  • Який материк складається з двох частин?
  • З яких частин складається материк Євразія?
  • У якій півкулі він знаходиться?
  • Який материк є найближчим сусідом?
  • На якому материку знаходиться наша країна?
  • Які великі водойми є в Євразії?
  • Які корисні копалини є на території Євразії?

VІ.Закріплення нових знань (осмислення, узагальнення, систематизація знань).

  1. Робота в зошиті. (групова робота)

1, 2 група – 1 завдання

3 група – 2 і 4 завдання

4, 5 група – 3 завдання

VІІ. Підсумки уроку.

Вправа «Цифровий диктант»

 

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання.

  • Хто отримав молодець, той відшукує цікаві факти про особливості природи Євразії. 

Інші читають  у підручнику (с. 55–57). 

 

Ось і дзвоник пролунав,

Час перерви вже настав.

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам, друзі.

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
21 січня 2021
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку