Тема: Європа – загальна характеристика, склад регіону.
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
ІІ. Цілепокладання.
Мета: Освітні цілі: Вміти характеризувати особливості економіко-географічного положення Європи. Знати склад регіону. Характеризувати сучасну політичну карту Європи. Описати форми державного правління і територіального устрою країн Європи, прояви сепаратизму. Називати типи країн Європи за рівнем економічного розвитку. Вміти характеризувати Європу в геополітичному вимірі: інтеграційні процеси, міжнародні організації в Європі: Європейський Союз, Рада Європи. Країни Шенгенської зони. Роль НATO у загальноєвропейській системі .
Розвивальні цілі : розвивати мовлення, пам'ять, увагу, уяву мислення, спостережливість, активність і самостійність учнів.
Визначення предметних та ключових компетентностей: ціннісно- змістова компетентність, пізнавальна , комунікативна, загальнокультурна., просторово-хронологічна.
Очікувані результати уроку:
називає склад регіону;
розрізняє форми державного правління і територіального устрою країн Європи;
наводить приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку; кількісних та якісних змін на політичній карті регіону;
показує на карті:
розуміє зміст понять «джентрифікація», «реіндустріалізація».
Діяльнісний компонент:
вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією.
Оцінно-ціннісний компонент:
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи;
прогнозує позитивні риси та ризики вступу України до ЄС;
оцінює роль ЄС та НATO в регіоні; вплив ТНК на економіку регіону;
зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі країн Європи.
Обладнання: Підручник, учнівські повідомлення, дидактичні матеріали (додаються), політична карта Європи, атласи.
Мотивація навальної діяльності: шляхом створення проблемної ситуації:
ІІІ. Цілереалізація.
1. Актуалізація й корекція опорних знань.
Прийом «Асоціативний кущ»
«Що ми знаємо про Європу»
Зразок:
2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.
План :
1.Особливості ЕГП Європи
Регіон Європа охоплює західну частину Євразії, площа — 10, 5 млн км2.
Завдання. Користуючись картами атласу, визначте головні особливості ЕГП країн Європи.
Особливості ЕГП регіону:
2 Склад регіону
Робота з матеріалами з Інтернету.
- Складання конспекту-опори.
-Показуємо регіони на карті.
Зразок ( Матеріал з Вікіпедії):
Частково в Європі |
Невизнані або частково визнані |
||||
Азербайджан (до 10 % території[8][9]) |
|||||
Туреччина (4 % території) |
|||||
Вірменія (член Ради Європи)[11] |
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Залежні території
Залежні території, які розташовані в Європі
Частково визнаний релігійний орден
3 Сучасна політична карта регіону:
Учнівське повідомлення:
Зразок:
4 Типи країн за рівнем економічного розвитку:
Складаємо таблицю:
Типи країн |
Приклади |
|
Високорозвинені країни |
члени «Великої Сімки» |
Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія |
Розвинені країни Європи |
Австрія, Бельгія, Данія, Іслан дія, Люксембург, Нідерланди, Норвегія, Фінляндія, Швейцарія, Швеція та ін |
|
Середньорозвинуті країни |
Іспанія, Португалія, Греція |
|
Постсоціалістичні країни з перехідною економікою |
Україна, Білорусь, Молдова, Росія, Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина, Румунія, Болгарія, Республіка Сербія і Чорногорія, Словенія, Хорватія, Боснія та Герцеговина, Македонія, Албанія |
Фізкультпауза.
Інтегративні процеси і прояви сепаратизму у Європі
Географічне лото. Учні отримують картки із темами для пошуків. Протягом 5 хвилин створюють міні-повідомлення із використанням усіх можливих джерел знань:
ЄС
Рада Європи,
НАТО,
Шангенська зона,
Прояви сепаратизму у Європі
ІV. Рефлексивно-оцінюючий етап
Використовуємо матеріали з підручника. Висновки і завдання для перевірки (усно) в кінці П 3.
Вправа «Правило руки»
Малюємо руку
Пишемо:
у великому пальці – що дуже сподобалося;
у вказівному, що хотів (ла) би отримати для себе особисто і свого розвитку ще від лектора;
у середньому – що точно взяв (а) для впровадження;
у безіменному – що потрясло емоційно;
у мізинці – чого було мало, хочеться більше (але не від цього лектора, а в самоосвіті після тренінгу).
Опрацювати П.3
Піготувати матеріали до питання «плив ресурсів на економічний розвиток країни»
3. 4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях,. наближених до життєвих.