Тема: Європейські традиції захисту довкілля
Мета: ознайомити учнів з Австрією та її столицею – Віднем, сформувати бережливе ставлення до природи, вчити сортувати побутові відходи; розвивати вміння розрізняти види побутових відходів, розвивати дослідницькі вміння.
Формувати групу компетентностей:
- компетентність спілкування державною мовою;
- ціннісно-смислову компетентність;
-загальнокультурну;
-навчально-пізнавальну;
- інформаційну.
Обладнання: мультимедійна дошка, підручник, зошит, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Зміст заняття
І. Організація класу.
1.Ранкове коло.
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружнє коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
ІІ. Оголошення теми уроку.
Все, що нас оточує- дерево, кущі,квіти, трави,звірі, птахи,комахи – все це природа. Людина теж частина природи. Здоров’я кожної людини , залежить від здоров’я природи. Якщо ми дихаємо чистим повітрям, якщо ми п’ємо чисту воду, якщо харчуємося чистими продуктами – ми будемо здоровими.
Сьогодні ми продовжимо подорожувати Центральною Європою і цього разу вирушимо до Австрії. Ми дізнаємося, чому столиця Австрії – найбільш комфортне місце для життя на планеті. Також , будемо продовжувати вчитись бережно ставитись до природи, сортуючи своє сміття. Темою уроку є «Європейські традиції захисту довкілля».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1) Словникова робота.
Довкілля (словничок)
2) Слово вчителя.
Кожного разу, вирушаючи до нової країни, ми хочемо дізнатися якомога більше нового . І Австрія – чудовий приклад того, як інша країна може бути настільки цікавою всім туристам. Адже саме в Австрії зародився Віденський бал, а столиця Австрії – Відень вважають найкомфортнішим містом для життя. І мешканці одного з районів Відня зовсім не сплачують рахунки за опалення. Вам кортить дізнатися, чому?
На планеті дуже багато людей і щоденно на сміттєзвалища відправляються тонни різноманітного сміття, що забруднює наше довкілля. І, саме, жителі Відня одні з перших навчилися сортувати сміття, переробляти його, побудували сміттєспалювальний завод.
Перегляд відео. https://youtu.be/mZojLgVMWuw
3) Робота в підручнику. С. 130.
4) Руханка.
5) Інформація вчителя.
Ми з вами вже знаємо, що європейці пильно слідкують за чистотою навколо себе. Але це зумовлено не тільки тим, що вони «чистолі». На це є цілий ряд причин.
Щодня люди користуються багатьма речами, а потім ці речі потрапляють на сміттєзвалища, в річки, моря, згодом і в океани, в ґрунт. І цим ми забруднюємо довкілля. (наочність)
Розрізняють різні види сміття:
- пластик
- папір
- скло
- метал
- органічні відходи
- небезпечні речовини
- Чи потрібно сортувати сміття? Чи роблять це у нашій країні? Чи бачили ви контейнери для різного сміття?
Слід сортувати сміття. Чому? Як це робити?
6) Вправа «Сортування» (робота в групах)
7) Диспут «Що треба зробити, щоб наша земля стала чистішою?»
- Куди викидають сміття ваші батьки? З чого можна зробити контейнери?
- Чи користуєтеся целофановими торбинками? Чим їх можна замінити?
ІV. Підсумок уроку. (в колі)
- Щоб наша земля була чистою, повітря свіжим, ми повинні дбати самі про це. І треба починати із себе.
-Зараз кожен по черзі подумайте і скажіть, що саме ви для цього можете зробити. (відповіді учнів)
Самооцінювання ( цеглинками )