Урок "Всесвіт. Сонячна система".

Про матеріал
Урок з природознавства для 4 класу. Модель змішаного навчання. Мета: формувати компетентності: предметні (ознайомити учнів з планетами сонячної системи; їх особливостями; узагальнити і систематизувати знання дітей про Всесвіт, які вони отримали з різних джерел; сприяти розвитку самостійних суджень у дітей, вмінню доцільно й коректно висловлювати власні міркування; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; вміння встановлювати причино – наслідкові зв’язки; працювати самостійно, аналізувати, робити висновки; розвивати математичну компетентність: виконувати завдання за певним часом, визначати величини); ключові (уміння вчитися: прагнення нових знань, здатність критично мислити, вміти аналізувати, зіставляти, узагальнювати; комунікативну: вміння працювати в групі, команді, толерантне ставлення до думок та почуттів оточуючих; інформаційну: вміння знаходити і використовувати інформацію з різних джерел; загальнокультурну: прагнення збагатити свій світогляд; здоров’язбережувальну: вміння чергувати працю й відпочинок, свідомо ставитися до власного здоров’я – слідкувати за поставою.)
Перегляд файлу

Винарчук  Зоя Михайлівна, вчитель  початкових  класів

Природознавство

4 клас

Розділ. Всесвіт. Сонячна система

Тема. Сонячна система

Мета: формувати компетентності: предметні (ознайомити учнів з планетами сонячної системи; їх особливостями; узагальнити і систематизувати знання дітей про Всесвіт, які вони отримали з різних джерел; сприяти  розвитку самостійних  суджень у дітей, вмінню доцільно й коректно висловлювати власні міркування; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; вміння встановлювати  причино – наслідкові зв’язки; працювати самостійно, аналізувати, робити висновки; розвивати математичну компетентність: виконувати завдання за певним часом, визначати величини); ключові (уміння вчитися: прагнення нових знань, здатність критично мислити, вміти аналізувати, зіставляти, узагальнювати; комунікативну: вміння працювати в групі, команді, толерантне ставлення до думок та почуттів оточуючих;  інформаційну: вміння знаходити і використовувати інформацію з різних джерел; загальнокультурну: прагнення збагатити свій світогляд; здоров’язбережувальну:  вміння чергувати працю й відпочинок, свідомо ставитися до власного здоров’я – слідкувати за поставою.)

Обладнання: мультимедійне забезпечення, енциклопедія «Всесвіт» (ч. 1), музичний супровід – аудіодиск «Всесвіт» (серія «ПіснеЗнайка»), уявний мікрофон, правила роботи в групах, картки для роботи в групах, матеріали(картинки, описи планет, картон, папір).

Модель змішаного навчання

Хід уроку

І . Онлайн-частина

Подання нової інформації (асинхронний формат).

Завдання . Перегляньте відео «Склад Сонячної системи».

https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y&t=5s

 Питання для самоперевірки:

1. Сонячна система складається з …

2. Навколо Сонця обертається … планет.

3. Центр Сонячної системи це - …

4. Найменша планета Сонячної системи …

5. Найгарячіша планета Сонячної системи …

6. Червона планета Сонячної системи …

7.Найбільша планета Сонячної системи …

8. Планета з кільцями - …

9. «Лінива» планета …

10. Планета з людьми - …

ІІ. Офлайн -частина (робота в класі, практична частина)

  1. Гра «Ласкавинка»
  2. Хвилинка  спостережень. Виступ  синоптика.

-  Яка зараз пора року? (Зима)

- Які суттєві ознаки зими ?(Узимку сонце в полудень стоїть ще нижче, ніж восени. Від цього стало холодно. Лютує мороз. Дмуть пронизливі, холодні вітри. Небо часто вкривають темні хмари. На землю падає сніг . Усе навколо в білому вбранні. Річки, ставки вкрились льодом.)

- Яке сьогодні небо?

- Чи були опади зранку?

      - Чи  є  сьогодні  вітер?

- Що  можна  сказати  про  сьогоднішню  погоду?

- Що ви помітили, коли йшли в школу?

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Чи любите ви подорожувати?
  • Що ви очікуєте від мандрівки?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.

                                  А тепер запрошую вас. любі діти,

Полинуть в дивні і незвідані світи,

                                  Де в небесах таких прозорих

                                   Пливуть космічні кораблі.

  • Я запрошую вас помандрувати за межі нашої планети Земля у безкрайні простори Космосу. Сьогодні ми з вами заглянемо до таємничого Всесвіту, ознайомимося з Сонячною системою.
  1. Поділ на групи

 - У чарівній скриньці заховалися різні зірочки. Кожен візьміть ту, яка вам найбільше сподобалася, пройдіть у відповідну групу.

  1. Модель «Перевернутий клас»

Робота в групах. Виконання практичних завдань.

І група.

  • Уважно прочитати текст «Сонячна система».( Енциклопедія «Всесвіт» (ч. 1)
  • Знайти відповіді на запитання.

1. За скільки днів Меркурій робить оберт по орбіті?

2. Чи має він атмосферу?

3. Чому Венера має «вередливий характер?»

4. Яку поверхню має Марс?

5. Де містяться найбільші гори Сонячної  системи?

            6.Назвіть найбільшу планету  сонячної системи. Скільки вона має супутників?

7.Назвіть велику і «ліниву »газову планету.

8.Чому планета Нептун має блакитний колір?

  • Виконати самоперевірку (тести).
  • Оцінити себе.

ІІ група.

  • Знайди невідповідність у підписах планет у схемі. Підпиши вірно.
  • Добери алгоритми до планет:

Меркурій              2 супутники

 Венера                 люди

Земля                    ніч

Марс                     вогонь

Юпітер                 авоська

Сатурн                  капелюх

Уран                     5 супутників

Нептун                 10 годин

ІІІ група.

Практична робота «Виготовлення міні-книжечки «Сонячна система»

Використовуючи матеріали(картинки, описи, картон, папір),створіть міні-книжечку.

  1. Руханка (Звучить пісня «Всесвіт» із серії «ПіснеЗнайка», діти виконують вправи за вчителем).

     Зміна видів діяльності.

8. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Що нового дізналися ?
  • Чого навчилися?
  • Що було цікаво робити ?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Візьміть сонечко із чарівної скриньки. Чого у нього не вистачає?
  • Намалюйте йому таку форму губ, яка відображає ваш настрій.
  • Я вам бажаю зберегти такий настрій до кінця дня.

9.Домашнє завдання.

 На зірочках, за допомогою яких ви об’єдналися в групи, знайдете домашнє завдання.

  •    Бажаю успіхів і гарного настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Винарчук Зоя
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2021
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку