Винарчук Зоя Михайлівна, вчитель початкових класів
Природознавство
4 клас
Розділ. Всесвіт. Сонячна система
Тема. Сонячна система
Мета: формувати компетентності: предметні (ознайомити учнів з планетами сонячної системи; їх особливостями; узагальнити і систематизувати знання дітей про Всесвіт, які вони отримали з різних джерел; сприяти розвитку самостійних суджень у дітей, вмінню доцільно й коректно висловлювати власні міркування; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; вміння встановлювати причино – наслідкові зв’язки; працювати самостійно, аналізувати, робити висновки; розвивати математичну компетентність: виконувати завдання за певним часом, визначати величини); ключові (уміння вчитися: прагнення нових знань, здатність критично мислити, вміти аналізувати, зіставляти, узагальнювати; комунікативну: вміння працювати в групі, команді, толерантне ставлення до думок та почуттів оточуючих; інформаційну: вміння знаходити і використовувати інформацію з різних джерел; загальнокультурну: прагнення збагатити свій світогляд; здоров’язбережувальну: вміння чергувати працю й відпочинок, свідомо ставитися до власного здоров’я – слідкувати за поставою.)
Обладнання: мультимедійне забезпечення, енциклопедія «Всесвіт» (ч. 1), музичний супровід – аудіодиск «Всесвіт» (серія «ПіснеЗнайка»), уявний мікрофон, правила роботи в групах, картки для роботи в групах, матеріали(картинки, описи планет, картон, папір).
Модель змішаного навчання
Хід уроку
І . Онлайн-частина
Подання нової інформації (асинхронний формат).
Завдання . Перегляньте відео «Склад Сонячної системи».
https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y&t=5s
Питання для самоперевірки:
1. Сонячна система складається з …
2. Навколо Сонця обертається … планет.
3. Центр Сонячної системи це - …
4. Найменша планета Сонячної системи …
5. Найгарячіша планета Сонячної системи …
6. Червона планета Сонячної системи …
7.Найбільша планета Сонячної системи …
8. Планета з кільцями - …
9. «Лінива» планета …
10. Планета з людьми - …
ІІ. Офлайн -частина (робота в класі, практична частина)
- Яка зараз пора року? (Зима)
- Які суттєві ознаки зими ?(Узимку сонце в полудень стоїть ще нижче, ніж восени. Від цього стало холодно. Лютує мороз. Дмуть пронизливі, холодні вітри. Небо часто вкривають темні хмари. На землю падає сніг . Усе навколо в білому вбранні. Річки, ставки вкрились льодом.)
- Яке сьогодні небо?
- Чи були опади зранку?
- Чи є сьогодні вітер?
- Що можна сказати про сьогоднішню погоду?
- Що ви помітили, коли йшли в школу?
А тепер запрошую вас. любі діти,
Полинуть в дивні і незвідані світи,
Де в небесах таких прозорих
Пливуть космічні кораблі.
- У чарівній скриньці заховалися різні зірочки. Кожен візьміть ту, яка вам найбільше сподобалася, пройдіть у відповідну групу.
Робота в групах. Виконання практичних завдань.
І група.
1. За скільки днів Меркурій робить оберт по орбіті?
2. Чи має він атмосферу?
3. Чому Венера має «вередливий характер?»
4. Яку поверхню має Марс?
5. Де містяться найбільші гори Сонячної системи?
6.Назвіть найбільшу планету сонячної системи. Скільки вона має супутників?
7.Назвіть велику і «ліниву »газову планету.
8.Чому планета Нептун має блакитний колір?
ІІ група.
Меркурій 2 супутники
Венера люди
Земля ніч
Марс вогонь
Юпітер авоська
Сатурн капелюх
Уран 5 супутників
Нептун 10 годин
ІІІ група.
Практична робота «Виготовлення міні-книжечки «Сонячна система»
Використовуючи матеріали(картинки, описи, картон, папір),створіть міні-книжечку.
Зміна видів діяльності.
8. Підсумок уроку. Рефлексія.
9.Домашнє завдання.
На зірочках, за допомогою яких ви об’єдналися в групи, знайдете домашнє завдання.