Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини
Урок №1.
Тема: Поняття про системи. Природні та штучні системи.
Мета: Пригадати що ми відносимо до об'єктів живої та неживої природи. Сформувати поняття «система». Розглянути природні та штучні системи. Встановити їх складові частини. Розвивати вміння вести спостереження за змінами в системах. Аналізувати чим природні системи відрізняються від штучних.
Обладнання: Квітка у горщику, ілюстрації із зображенням штучних і природних систем.
Основні поняття: Система, природна, штучна система.
Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини
Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини
Урок №1.
Тема: Поняття про системи. Природні та штучні системи.
Мета: Пригадати що ми відносимо до об’єктів живої та неживої природи. Сформувати поняття «система». Розглянути природні та штучні системи. Встановити їх складові частини. Розвивати вміння вести спостереження за змінами в системах. Аналізувати чим природні системи відрізняються від штучних.
Обладнання: Квітка у горщику, ілюстрації із зображенням штучних і природних систем.
Основні поняття: Система, природна, штучна система.
Хід уроку:
І. Організаційний момент:
Ознайомлення зі структурою і змістом курсу природознавства в 6 класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь:
Природознавство ви вивчали.
Про об’єкти живої та неживої дізналися.
Природні явища ми знаємо.
Та що в природі відбувається.
Фронтальна бесіда
Запитання:
ІІІ. Мотивація.
Кожна рослина складається з частин. Це корінь, стебло, квітка. Єдине. Втрачаючи свою частину, гине рослина.
Виникає питання. Чому гине рослина коли втрачає свою частину?
Нам відомо що оточуючий світ складається з об’єктів живої і неживої природи. Ці об’єкти взаємодіють між собою, утворюють систему. Що означає поняття «система»?
IV. Вивчання нового матеріалу.
Система – це сукупність тіл (або частин), які пов’язані між собою. Система означає «ціле, що складається з частин». Кожна частина впливає на інші й сама залежить від них.
Завдання по рядам:
1 Завдання: Чому квітка в горщику є система?
2 Завдання: Чому ваза з квітами не є системою?
Висновок: Система – це частини яких присутні взаємозв’язки і знаходяться в взаємозалежності (квітка в горщику це система, ваза з квіткою не є системою).
Завдання №1. Чому тіла живої природи називають організмами?
Завдання №2. Чому живі організми мають різну форму, розміри, забарвлення та живуть у різних умовах?
Завдання №3. Чому втрата кореня у рослини приводить до загибелі рослини?
Завдання №4. З яких частин складається організм рослини? (клітини, тканина, органи)
Висновок: Для природної системи властиві внутрішні зв’язки та зовнішні, вона може само відтворюватися.
Запитання (робота в парах):
Висновок: Для штучної системи характерні внутрішні зв’язки, якщо частина виходить із ладу, штучна система перестає існувати, але здатна до вдосконалювання.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Що таке система?
2. Ознаки які характеризують систему?
3. Чим природні системи відрізняються від штучних?
4. Наведіть приклад зовнішніх зв’язків систем?
VI. Підсумок урок.
VII. Домашнє завдання:
1