18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок з природознавства, 5 клас "Поняття про системи. Природні та штучні системи."

Про матеріал

Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини

Урок №1.

Тема: Поняття про системи. Природні та штучні системи.

Мета: Пригадати що ми відносимо до об'єктів живої та неживої природи. Сформувати поняття «система». Розглянути природні та штучні системи. Встановити їх складові частини. Розвивати вміння вести спостереження за змінами в системах. Аналізувати чим природні системи відрізняються від штучних.

Обладнання: Квітка у горщику, ілюстрації із зображенням штучних і природних систем.

Основні поняття: Система, природна, штучна система.

Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини

Перегляд файлу

Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини

Урок №1.

Тема: Поняття про системи. Природні та штучні системи.

Мета: Пригадати що ми відносимо до об’єктів живої та неживої природи. Сформувати поняття «система». Розглянути природні та штучні системи. Встановити їх складові частини. Розвивати вміння вести спостереження за змінами в системах. Аналізувати чим природні системи відрізняються від штучних.

Обладнання: Квітка у горщику, ілюстрації із зображенням штучних і природних систем.

Основні поняття: Система, природна, штучна система.

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

Ознайомлення зі структурою і змістом курсу природознавства в 6 класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь:

Природознавство ви вивчали.

Про об’єкти живої та неживої дізналися.

Природні явища ми знаємо.

Та що в природі відбувається.

Фронтальна бесіда

Запитання:

  • Назвати об’єкти живої і неживої природи.
  • Які природні явища ви знаєте?
  • Привести приклад набутих знань в житті.

ІІІ. Мотивація.

 Кожна рослина складається з частин. Це корінь, стебло, квітка. Єдине. Втрачаючи свою частину, гине рослина.

 Виникає питання. Чому гине рослина коли втрачає свою частину?

 Нам відомо що оточуючий світ складається з об’єктів живої і неживої природи. Ці об’єкти взаємодіють між собою, утворюють систему. Що означає поняття «система»?

IV. Вивчання нового матеріалу.

  1. Поняття система.

Система – це сукупність тіл (або частин), які пов’язані між собою.  Система означає «ціле, що складається з частин».  Кожна частина впливає на інші й сама залежить від них.

Завдання по рядам:

1 Завдання: Чому квітка в горщику є система?

2 Завдання: Чому ваза з квітами не є системою?

Висновок: Система – це частини яких присутні взаємозв’язки і знаходяться в взаємозалежності (квітка в горщику це система, ваза з квіткою не є системою).

  1. Поділ на природні та штучні системи.
  2. Природні системи. Робота в групах.

Завдання №1. Чому тіла живої природи називають організмами?

Завдання №2. Чому живі організми мають різну форму, розміри, забарвлення та живуть у різних умовах?

Завдання №3. Чому втрата кореня у рослини приводить до загибелі рослини?

Завдання №4. З яких частин складається організм рослини? (клітини, тканина, органи)

Висновок: Для природної системи властиві внутрішні зв’язки та зовнішні, вона може само відтворюватися.

  1. Штучні системи.

Запитання (робота в парах):

  1. Що таке штучна система?
  2. Привести приклад штучних систем?
  3. Які зв’язки властиві штучним системам?
  4. Навіщо людина створила штучну систему?

Висновок: Для штучної системи характерні внутрішні зв’язки, якщо частина виходить із ладу, штучна система перестає існувати, але здатна до вдосконалювання.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Що таке система?

 2. Ознаки які характеризують систему?

 3. Чим природні системи відрізняються від штучних?

4. Наведіть приклад зовнішніх зв’язків систем?

VI. Підсумок урок.

  •  Система – це єдине ціле, що складається з окремо взаємопов’язаних частин.
  • Системи розрізнюють на природні та штучні.
  • Системи існують завдяки взаємозв’язків зовнішніх та внутрішніх.

VII. Домашнє завдання:

  • Вступ ст. 4-10.
  • Намалювати природну (штучну) систему та показати внутрішні та зовнішні зв’язки.

 

1

doc
Додано
28 березня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку