Урок з природознавства для 5-го класу на тему: "Взаємозв’язки між організмами. Співіснування й угруповання організмів"

Про матеріал
Презентація виконана для проведення уроку Природознавства у 5-му класі. За підручником "Природознавство 5 клас", авторами якого є О.Г.Ярошенко, В.М.Бойко.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Взаємозв’язки між організмами. Співіснування й угруповання організмів Підготувала Ярмоленко Марія Миколаївна вчитель біології СЗШ №158 м.Києва За підручником «Природознавство 5 клас» О.Г.Ярошенко, В.М.Бойко

Номер слайду 2

Природа — вічний зразок мистецтва, а найвизначніший та найблагородніший предмет у природі — людина. В. Бєлінський

Номер слайду 3

По вертикалі: 1)  Одна із складових частин ґрунту.  2)  Верхній шар землі, на якому зростають рослини.  3) Ґрунт повільно пропускає воду, якщо в ньому є...  4)  Що ви виявите у ґрунті, коли кинете його грудочку в склянку з во­дою?  Пісок П е р е г н і й Ґрунт глина Повітря В о д а о д ю ч і с т ь По горизонталі: Рослинні і тваринні рештки, що перегнили.  5)  Рідина, що входить до складу ґрунту.  6)  Головна ознака ґрунту. 

Номер слайду 4

Взаємозв’язки між організмами

Номер слайду 5

Сукупність організмів, які живуть на одній території, називають угрупуванням.

Номер слайду 6

Угрупування Рослинні угрупування утворюють рослини певної місцевості, які взаємодіють між собою Тваринні угрупування утворюють тварини певної місцевості, які взаємодіють між собою

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Тваринні угрупування

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Досить часто угрупування пов’язані з живленням (харчуванням) організмів, тому такі зв’язки називаються харчовими або ланцюгами живлення.

Номер слайду 12

Робота з підручником. Розглянемо та пояснемо мал.145

Номер слайду 13

Спробуємо розібратися, яким чином утворюються харчові зв’язки на малюнку

Номер слайду 14

Трофічні рівні харчового ланцюга

Номер слайду 15

Бджола збираючи мед, запилює квітку Паразити – шкідливі організми, які при носять шкоду іншому організму.

Номер слайду 16

Ярусність лісу – пристосування рослин до умов різного освітлення.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Перевіримо засвоєний матеріал 1) Знайдіть відповідне значення. 2. Угрупування 3. Ярусність лісу 4. Ланцюги живлення 5. Редуценти 1. Зв’язки між організмами А) Сукупність організмів, які живуть на одній території. Б) Організми, які розщеплюють органічні сполуки. В) Угрупування пов’язані з живленням (харчуванням) організмів Г) Пристосування рослин до умов різного освітлення. Д) Корисні та шкідливі.

Номер слайду 19

2) Назвіть середовище життя в якому мешкають зображені організми Наземно-повітряне   Водне Ґрунтове

Номер слайду 20

3) Спробуйте утворити ланцюг живлення із зображених організмів

Номер слайду 21

Правильна відповідь

Номер слайду 22

-опрацювати § 43; -виконати завд. 5 ст.188; - скласти ланцюг живлення. Домашнє завдання

ppt
Додано
26 березня 2021
Переглядів
5646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку