10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

урок всесвітньої історії Доба Мейдзі

Про матеріал
Мета:  навчальна: розглянути та проаналізувати період розвитку Японії у 70-90 рр. ХІХ ст.;  розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, порівнювати історичні факти, співставляти розвиток різних країн та регіонів; вміння виступати публічно;  виховна: виховувати шанобливе ставлення до історії та культури інших народів; Історичні поняття: сьогунат, політика «самоізоляції» «епоха Мейдзі», реформа, експансіонізм. Історичні особи: імператор Муцухіто. Основні дати: 1868 – 1912 – «доба Мейдзі», 1889р. – ухвалення Конституції Японії (слайд 5) Обладнання: проектор, підручник. Тип уроку: комбінований, з використанням ІКТ.
Перегляд файлу

1

 

Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради

 

 

 

 

 

 

Урок всесвітньої історії у 9 класі:

«Доба Мейдзі в Японії»

 

 

 

 

 

                                                                                          Криворізької загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів № 21

Черних Вадим Володимирович

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2020

Тема:  Доба Мейдзі в Японії                                            9 клас

Мета:

  • навчальна: розглянути та проаналізувати період розвитку Японії у 70-90 рр. ХІХ ст.;
  • розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, порівнювати історичні факти, співставляти розвиток різних країн та регіонів; вміння виступати публічно;
  • виховна: виховувати шанобливе ставлення до історії та культури інших народів;

Історичні поняття: сьогунат, політика «самоізоляції» «епоха Мейдзі», реформа, експансіонізм.

Історичні особи: імператор Муцухіто.

Основні дати: 1868 – 1912 – «доба Мейдзі», 1889р. – ухвалення Конституції   Японії  (слайд 5)

Обладнання: проектор, підручник.

Тип уроку: комбінований, з використанням ІКТ.

Завдання:

  • Познайомитися з соціально – економічним та політичним розвитком Японії ІІ половини ХІХ століття;
  • Розкрити суть революції Мейдзі та реформ 70 – 80-х років ХІХ століття;
  • Визначити та напрямки зовнішньої політики  Японії;
  • Вчитися аналізувати і узагальнювати матеріал.   (слайд 2)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Виконання завдань

  1. Визначити причини скасування кріпацтва (слайд 3 ).
  2. Співвіднесіть дати та події (слайд 4 ).

ІІІ. Мотивація

Матеріал теми дозволяє розглянути процес перетворення Японії на одну з найрозвиненіших країн Азії та світу.

ІV. Вивчення нового матеріалу

План уроку (слайд 6)

  1. Крах політики самоізоляції.
  2. Громадянська війна і революція Мейдзі.
  3. Реформування економічного та суспільно – політичного життя.
  4. Економічне зростання країни.
  5. Конституція 1889р. Особливості політичного життя.
  6. Зовнішня політика Японії.
  1.  

Постановка проблемного завдання:

За рахунок чого Японія змогла ввійти на початок ХХ ст. у число провідних держава світу (слайд 7)

Виступ учня

«Цікава Японія» (слайди 8 - 11)

Розповідь учителя

Особливості розвитку Японії у першій пол. ХІХ ст. – 1868 р. (розповідь на основі схем (слайди  12 – 16) 

Робота з поняттями та термінами 

 «Сьогунат» і «політика самоізоляції» 

Розповідь учителя

Крах політики самоізоляції (слайди 17 – 20)

«Насильницьке відкриття» Японії США (слайди 21-22)

  1.  

Розповідь учителя або виступ учня

«Громадянська війна в Японії» (слайди 23 – 25)

  1. Реформування країни відіграло важливе значення як у внутрішньополітичному житті так і для зовнішньої політики.

Робота з поняттями та термінами 

Пригадайте визначення терміна «реформа».

Розповідь учителя

Прихід до влади династії Мейдзі (слайд 26 – 30)

Робота з поняттями та термінами 

Пригадайте визначення терміна «реставрація».

Запитання: Які реформи потрібно було провести в державі для того, щоб стати врівень з провідними державами світу. (слайд 31)

Робота в зошиті

Слайд 32 Учні слухаючи виступи доповідачів повинні будуть заповнити таблицю.

Реформа

Слайди

Суть

Наслідки

Адміністративна

33

 

 

Аграрна

 

 

 

Військова

 

 

 

Релігійна

 

 

 

Судова

 

 

 

Освіти і культура

34-37

 

 

 

Після закінчення роботи разом з учнями перевіряємо заповнену ними таблицю. (слайд 38)

В якій країні були проведені схожі реформи? Порівняйте їх зміст і наслідки (значення)

  1.  

Запитання

Яке значення мали реформи проведені в країні?

Розповідь вчителя

Економічне становище Японії (слайд 40)

Робота з джерелом

Зі спогадів іноземця, який відвідав Японію на початку XX ст.(слайд 41)

Запитання до документа

Про яке історичне явище йде мова в документі?

  1.  

Робота зі схемою та робота із зошитом

Розгляд та запис схеми «Державний устрій Японії» за Конституцією 1899.

(слайд 42 - 44)

  1.  

Робота зі схемою та робота із зошитом

Опрацювання основних напрямів зовнішньої політики Японії

(слайд 46 – 49)

Робота з поняттями та термінами 

Пригадайте визначення терміна «експансіонізм».

Формування поняття «мілітаризм».

V. Закріплення

Повернення до проблемного завдання та його обговорення (слайд 50)

Сенкан 

1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).

4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Японія

Розвинена  Мілітаризована

Реставрується Реформується Загарбує

Ми попрацювали на славу

Освічена країна 

VІ. Підсумки

VІІ. Домашнє завдання

(слайд 51)

§20, повт. §15-19, готуватись до узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку