Урок, Всеволод Нестайко "Одиниця з обманом

Про матеріал
ознайомити учнів з оповіданням Всеволода Нестайка «Одиниця з обманом»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати відповідальність за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема: За Всеволодом Нестайком «Одиниця з обманом»

Мета: ознайомити учнів з оповіданням Всеволода Нестайка «Одиниця з обманом»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Корекційна мета: розвивати пам’ять, мислення, мовлення, уяву.

Індивідуальна робота:

Обладнання: підручник, зошити.

Проблемні питання: За що одержав Вовка «одиницю з обманом» ?

Що вирішив зробити Вовка?

Чому вчителька простила Вовку?

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Урок читання починаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

Те що вивчили — пригадаємо,

Поміркуємо, почитаємо.

 

Вправи для очей, вправи на дихання

— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі.

Перевіримо готовність наших органів.

— Наберіть повітря: вдих — видих на звуки:

[а]; [о]; [з]; [к].

— Проведемо вправи для очей:

- вгору — вниз — вгору;

- направо — вліво — праворуч;

- вгору — ліворуч — вгору — праворуч — вгору.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчання учнів.

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Слово вчителя.

— Ви вже знайомі з творами відомого українського письменника Всеволода Нестайка. Це цікаві оповідання, казки, повісті про незвичайні пригоди ваших ровесників — хлопчиків і дівчаток. З героями його казок теж відбуваються дивовижні події, завдяки чарівним речам. Сьогодні ми прочитаємо уривок з фантастичної повісті Всеволода Нестайка «Одиниця з обманом».

 

2.Словникова робота.

Човгати- терти, скребти і т. ін. по якійсь поверхні, утворюючи шум, шарудіння. 

Принцип- правило, переконання, норма, правило, яким керується хто-небудь у житті, поведінці.

Вкарбовуватися -міцно закріплюватися в пам'яті, душі тощо.

 

3.Виразне читання вчителем ст. 117-121.

 

4.Фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
Подивились пильно скрізь.
Головою покрутили,
Потім разом всі присіли.
Піднялись, понагинались
І здоровими зостались.

 

5. Виразне читання учнями. Читання ланцюжком.

 

6 Обговорення ідейного змісту.

Розкажи, за що одержав Вовка «одиницю з обманом»?

Чому Вовка теж розсердився на Марію Василівну за цю оцінку?

Що вирішив зробити Вовка?

Чи вдалося йому здійснити задумане?

Як Вовка опинтвся на сцені?

Чому вчителька простила Вовку?

Подумай, чи не трапляються і в тебеоцінки «з обманом».

7.Вирішення проблемного питання.

V. Закріплення набутих знань.

Драматичне нерозуміння дитиною дорослого і переосмислення себе шляхом осягнення «ненависної» тобі особи психологічно достовірно і художньо зображені в історії Вовки Онищенко, що стала заголовною для повісті. В його очах «старорежімська смішнячка» Марія Василівна: понавигадували всілякі «одиниці з обманом» і «двійки-майже трійки», а сама не годна слова сказати поперек малої внучці. Тому 8 Березня, не прислухаючись її словами, хлопчик вибігає з класу, щоб привітати маму. Як виявилося згодом, вчителька йшла на пенсію і попрощалася з усіма, крім нього. В. Нестайко знаходить точні, відомі кожній дитині стану, щоб описати, як самотньо почувається герой. А коли звучать випадкові слова, що «одиниці з обманом» учили «чесності і правдивості», хлопчик усвідомлює, що його невиправленої «одиниця» - остання і залишиться йому назавжди. З розпачем він «раптом вперше зрозумів всю безнадійність і непоправність цього короткого слова« ніколи ». Але найважливіший, внутрішній, духовний перелом в герої вже відбувся - Вовка почав помічати не тільки власне «сором» або «геройство», а й почуття і переживання інших, йому страшно за свою «несправність». Тому автор дає хлопчикові шанс на вибачення і сльози полегшення, на розуміння і любов того, кого він так щиро ненавидів. Завершується повість, як і починалася, незримим поглядом автора на героїв, саме пишуть контрольну роботу. Тільки тепер ми вже «знаємо» кожного з них і дитячими мріями бачимо живі людські долі, ось тут, прямо перед очима читача починають «проростати» в майбутнє.

 

VІ. Підсумок уроку.

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»

На уроці ми ознайомилися з творчістю українського поета…

Для мене було новим…

Я радий (рада), що тепер знаю...

VІІ. Домашнє завдання.

Переказ уривка повісті «Одиниця з обманом»

VІІІ. Оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку