Тема. Вулиці, що творять образ міста.
Мета: активізувати знання учнів про мистецтво архітектури, продовжити знайомство з засобами вираження в архітектурі, пригадати вимоги до архітектурних споруд, вчити свідомо використовувати мову архітектури і образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів; поглибити знання учнів з перспективи вдосконалювати композиційні компетентності, розвивати уяву; формувати ціннісне ставлення до мистецтва архітектури, виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: ноутбук, телевізор, ілюстрації.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка.
Тип уроку: комбінований урок.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.
ХІД УРОКУ
Бесіда
Учитель. На минулому уроці ми знайомилися з архітектурою.
-То ж скажіть що таке архітектура? (Архітектура — це мистецтво проектування і спорудження будівель, створення простору, в якому пребувають люди. Кожна споруда має своє призначення: для життя або праці, відпочинку або навчання тощо).
-Назвіть основні вимоги до архітектури? (Доцільність, міцність і краса)
-Назвіть основні види архітектури? (Архітектура об'ємних споруд, Ландшафтна архітектура, Містобудування)
-Назвіть яку саме архітектуру ми відносимо до об'ємних споруд? (Житлова, культова, суспільно-громадська, промислова)
-Назвіть яку саме архітектуру ми відносимо до ландшафтної архітектури? (Бульвари, сквери, парки, архітектура малих форм)
- Назвіть яку саме архітектуру ми відносимо до містобудування? (Реконструкція старих будівель, новобудови)
Слово вчителя
— Ми вже знаємо, що кожна споруда має своє призначення і місце розташування. Це країна, місто і вулиця.
— На сьогодні групі фотографів було завдання зробити фото вулиць нашого міста. Прошу по черзі їх представити. Назву не називаємо, а спробуємо назвати її разом.
(Діти представляють свої фото, учні класу називають вулиці і архітектурні споруди розташовані на них)
— У нас працювала мистецька група, яка досліджувала вулиці історичної частини міста. Прошу представити їх та розказати про архітектурну споруду яка розташована на перетині цих вулиць.
(Діти представляють свої фото та розповідають про вулиці та костел)
Сьогодні я пропоную вам: виконати композицію «Міська вулиця», та навчитись вирішувати наступні завдання:
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Пригадаємо основні правила лінійної та повітряної перспективи:
Перспектива в представлених світлинах.
Щоб краще зрозуміти як створити сюжетну композицію «Міська вулиця» пропоную проаналізувати світлини та дібрати до них відповідні схеми перспективних побудов міських пейзажів.
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА
Поетапне виконання:
- Проведення лінії горизонту;
- Вибір однієї точки сходження;
- Визначення розташування вулиці;
- Визначення будинків на передньому плані;
- Визначення розташування стовпів, дерев на передньому плані;
- Побудова роботи та її завершення на основі правил лінійної та повітряної перспективи.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Учні демонструють класу свої роботи.
- Що нового ви дізналися та навчилися на уроці?
- Закінчіть речення: «Архітектурні споруди творять …..
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прогулюючись історичним центром міста спостерігати за архітектурним ансамблем.
1