Урок нестандартний, пізнавальний. У вправі "Дешифрувальник" учні дізнаються тему уроку. Під час уроку учні досліджують, аналізують, порівнюють, роблять висновки на основі інформації. Дізнаються про соціально вразливі категорії населення, у яких життя докорінно змінюється.
Тема. Взаємно обернені числа
Мета: ознайомити учнів із числами, які називають взаємно оберненими та їх властивостями; розвивати уміння міркувати, робити висновки на основі інформації; виховувати співчуття до інших незалежно від статків.
Тип уроку: урок формування і вдосконалення навичок і вмінь.
Матеріали та обладнання: підручник «Математика 6 клас» ( А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір), матеріали із Вікіпедії.
Хід уроку
І. Організація класу
Інтелектуальна розминка
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Вправа «Дешифрувальник»
1413667 71376364 94861
Замініть цифру буквою і дізнаєтесь тему уроку
V. Сприймання нового матеріалу
Висновок. Два числа, добуток яких дорівнює 1, називаються взаємно оберненими.
Наприклад. Оберненим буде число .
Наприклад. Оберненим 8 буде число .
Наприклад. 2 = , оберненим 2 буде число
Проблемне питання
Як можна довести, що числа і ; і 7; 2 і взаємно обернені?
· = 1; · 7 =1; 2 · = · = 1
Чи знаєте ви, що…
Серед населення нашої України є люди, які потрапляють у тяжкі обставини і стають безпритульними.
За матеріалами Вікіпедії
Безприту́льні (безхатченки, безхатьки, заст. бурлаки, заст. бездомні) — категорія осіб без постійного місця проживання. До них можуть належати особи, які мешкають у непризначених та непристосованих для проживання місцях, а також особи, які в нічний час проживають у притулку для бездомних.
Причини безпритульності
Одними з основних причин безпритульності — особистий вибір, в'язниця, проблеми у сім’ї, втрата роботи, махінації з нерухомістю, алкогольна залежність, ошуканість шахраями.
Які ж категорії населення відносять до соціально вразливих?
Соціально вразливими верствами населення, є представники вразливих/пригнічених верств населення, а саме: індивіди або соціальні групи, що мають більшу, ніж інші, ймовірність зазнати негативних впливів соціальних, екологічних факторів або дістати хвороби. Серед них можна виділити такі категорії:
• бездомні;
• родини, в яких є проблеми дитячої занедбаності, сексуальних фізичних зловживань стосовно дитини або одного з партнерів;
• подружні пари, які мають серйозні подружні конфлікти;
• родини, в яких дитину виховує лише один із батьків та в яких мають місце серйозні конфлікти;
• ВІЛ-інфіковані люди та їхні родини;
• особи, які мають низькі доходи через безробіття, відсутність годувальника, фізичні вади, низький рівень професійної підготовки тощо;
• особи, які порушили закон і були за це покарані;
• вагітні дівчата-підлітки;
• особи, які мають соматичні (тілесні) чи психічні захворювання або інвалідність;
• залежні від алкоголю, наркотиків та їхні родини;
• іммігранти та меншини, що мають недостатні ресурси та можливості або ті, хто став жертвою расизму, сектизму або інших форм дискримінації;
• особи із затримками розвитку (інваліди розвитку) та їхні родини;
• особи похилого віку, які не можуть адекватно функціонувати;
• мігранти та біженці, які мають недостатні необхідні ресурси;
• діти, які мають проблеми, пов’язані з навчанням в школі, та їхні родини;
• особи, які перебувають у стресовому стані, пов’язаному з травмуючими подіями (вихід на пенсію, смерть близької людини тощо), а також діти, які залишили сім’ю – бездомні.
Ці люди живуть у нашому суспільстві і ми не маємо право їх осуджувати, але ми повинні знати, що наше життя – в наших руках, але іноді все перевертається у житті з ніг на голову, як у наших дробах. Ніколи не впадайте у відчай, будьте сильними, вчіться математично мислити і ви завжди знайдете вихід з будь-якої ситуації. Допомагайте іншому, бо добро породжує добро!
VI. Закріплення нових знань і способів дій
Робота з підручником с.110-111
Запишіть числа, обернені даним:
а) 3; б) ; в) 2 ; г) 0,6; ґ) 1,5.
VІІ. Підсумки уроку
Усна рефлексія (висловлення думок)
Запишіть на промінцях п’ятикутника приклади множення двох дробів, добутком якого є число 1.
1
VІІІ. Домашнє завдання
§2, п.13 – вивчити правила; виконати № 431, № 435, № 437; №441- додатково для бажаючих.
1