Урок "Взаємно обернені числа"

Про матеріал

Урок нестандартний, пізнавальний. У вправі "Дешифрувальник" учні дізнаються тему уроку. Під час уроку учні досліджують, аналізують, порівнюють, роблять висновки на основі інформації. Дізнаються про соціально вразливі категорії населення, у яких життя докорінно змінюється.

Перегляд файлу

 

Тема.  Взаємно обернені числа

Мета: ознайомити учнів із числами, які називають взаємно оберненими та їх властивостями; розвивати  уміння міркувати, робити висновки на основі інформації; виховувати співчуття до інших незалежно від статків.

Тип уроку: урок формування і вдосконалення навичок і вмінь.

Матеріали та обладнання: підручник «Математика 6 клас» ( А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір), матеріали із Вікіпедії.

Хід уроку

І. Організація класу

Інтелектуальна розминка

  1. Сама «сонячна» геометрична фігура? (Промінь).
  2. Він буває між коренем і закінченням (Суфікс).
  3. У фермера було 20 коней . Усі, крім 12, беруть участь у змаганнях і подорожують по світу. Скільки коней залишилося на фермі ? (Вісім).
  4. Що буде, якщо поспішиш? (Людей насмішиш)
  5. Ви – пілот літака, що летить по маршруту Київ - Куба - Гавана - Ольгин - Санта-Клара - Варадеро. Скільки років пілотові? (Стільки ж, скільки й вам).
  6. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки ви зробите розпилів? (11).
  7. Як називається прилад для вимірювання сторін горизонту? (Компас)
  8.  Назвіть бога сновидінь у грецькій міфології. (Морфей)
  9. Що є моделлю Землі?  (Глобус).
  10. У 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе двоє, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується удвічі. Яку кнопку в ліфті цього будинку натискають найчастіше? (Кнопку «1»).
  11. Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (наприклад, 1, 2, 3) і днів тижня (понеділок, вівторок, середа). (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра).
  12. О 12-й годині ночі падає дощ. Чи можна очікувати, що через 72 години буде сонячна погода? (Ні, через 72 години буде знову північ).

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання, заданого за підручником.
  2.  Прийом «Знайди помилку»
  1.              · ;    2) · ;

  

  1.              · 63= ;            4) 84· .

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Вправа «Дешифрувальник»

 

 

 

 

 

1413667  71376364  94861

Замініть цифру буквою і дізнаєтесь тему уроку

 

 

V. Сприймання нового матеріалу

  • Якщо дріб   «перевернути», тобто поміняти чисельник і знаменник місцями, то отримаємо дріб  .
  • Якщо помножити    на  , то одержимо 1.

Висновок. Два числа, добуток яких дорівнює 1, називаються взаємно оберненими.

  • Для того, щоб знайти число, обернене звичайному дробу, треба чисельник і знаменник поміняти місцями.

Наприклад. Оберненим    буде число  .

  • Число, обернене натуральному числу, - це дріб, чисельник якого 1, а знаменник – саме натуральне число.

Наприклад. Оберненим 8 буде число  .

  • Щоб знайти обернене число до мішаного числа, треба мішане число перетворити у неправильний дріб, а тоді чисельник і знаменник поміняти місцями.

Наприклад. 2 = , оберненим 2   буде число

 

Проблемне питання

Як можна довести, що числа    і  ; і 7; 2 і  взаємно обернені?

· = 1; · 7 =1; 2 · = · = 1

 

Чи знаєте ви, що…

Серед населення нашої України є люди, які потрапляють у тяжкі обставини і стають безпритульними.

 За матеріалами Вікіпедії

 Безприту́льні (безхатченки, безхатьки, заст. бурлаки, заст. бездомні) — категорія осіб без постійного місця проживання. До них можуть належати особи, які мешкають у непризначених та непристосованих для проживання місцях, а також особи, які в нічний час проживають у притулку для бездомних.

Причини безпритульності

Одними з основних причин безпритульності — особистий вибір, в'язниця, проблеми у сім’ї, втрата роботи, махінації з нерухомістю, алкогольна залежність, ошуканість шахраями.

Які ж категорії населення відносять до соціально вразливих?

Соціально вразливими верствами населення, є представники вразливих/пригнічених верств населення, а саме: індивіди або соціальні групи, що мають більшу, ніж інші, ймовірність зазнати негативних впливів соціальних, екологічних факторів або дістати хвороби. Серед них можна виділити такі категорії:

• бездомні;

• родини, в яких є проблеми дитячої занедбаності, сексуальних фізичних зловживань стосовно дитини або одного з партнерів;

• подружні пари, які мають серйозні подружні конфлікти;

• родини, в яких дитину виховує лише один із батьків та в яких мають місце серйозні конфлікти;

• ВІЛ-інфіковані люди та їхні родини;

• особи, які мають низькі доходи через безробіття, відсутність годувальника, фізичні вади, низький рівень професійної підготовки тощо;

• особи, які порушили закон і були за це покарані;

• вагітні дівчата-підлітки;

• особи, які мають соматичні (тілесні) чи психічні захворювання або інвалідність;

• залежні від алкоголю, наркотиків та їхні родини;

• іммігранти та меншини, що мають недостатні ресурси та можливості або ті, хто став жертвою расизму, сектизму або інших форм дискримінації;

• особи із затримками розвитку (інваліди розвитку) та їхні родини;

• особи похилого віку, які не можуть адекватно функціонувати;

• мігранти та біженці, які мають недостатні необхідні ресурси;

• діти, які мають проблеми, пов’язані з навчанням в школі, та їхні родини;

• особи, які перебувають у стресовому стані, пов’язаному з травмуючими подіями (вихід на пенсію, смерть близької людини тощо), а також діти, які залишили сім’ю – бездомні.

 Ці люди живуть у нашому суспільстві і ми не маємо право їх осуджувати, але ми повинні знати, що наше життя – в наших руках, але іноді все перевертається у житті з ніг на голову, як у наших дробах. Ніколи не впадайте у відчай, будьте сильними, вчіться математично мислити і ви завжди знайдете вихід з будь-якої ситуації. Допомагайте іншому, бо добро породжує добро!

VI. Закріплення нових знань і способів дій

Робота з підручником  с.110-111

  •                Метод суджень - № 430, № 432, № 433 (усно);
  •                Метод вправ – завдання, записані вчителем заздалегідь на дошці.

Запишіть числа, обернені даним:

а) 3;   б) ;  в) 2 ;  г) 0,6;  ґ) 1,5. 

  •                Метод дослідження - № 429;
  •                Метод поступового ускладнення завдань - № 434, № 436;
  • Для дітей, що цікавляться математикою - № 438.

 

VІІ. Підсумки уроку

Усна рефлексія (висловлення думок)

 

Запишіть на промінцях п’ятикутника  приклади множення двох дробів, добутком якого є число 1.

 

 

 

                                               1

 

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання

§2, п.13 – вивчити правила; виконати № 431, № 435, № 437; №441- додатково для бажаючих.

 

1

 

docx
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
8638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку