Урок Взаємозв’язок дій множення і ділення. Таблиці ділення на 2, 3, 4, 5. Знаходження невідомого множника. Назви компонентів та результату дії ділення.

Про матеріал
Тема: Взаємозв’язок дій множення і ділення. Таблиці ділення на 2, 3, 4, 5. Знаходження невідомого множника. Назви компонентів та результату дії ділення. Мета: Навчальна:  познайомити з назвою компонентів дії ділення;  навчати використовувати взаємозв'язок дій множення і ділення під час розв’язування прикладів;  ознайомити з таблицями ділення на 2, 3, 4, 5;  удосконалювати обчислювальні навички;  формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення;  навчитись знаходити невідомий множник. Розвивальна:  розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння;  розвивати увагу,абстрактне мислення; Виховна:  виховувати акуратність, допитливість;  стимулювати цікавість до математики.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 2 клас

 

Тема: Взаємозв’язок дій множення і ділення. Таблиці ділення на 2, 3, 4, 5. Знаходження невідомого множника. Назви компонентів та результату дії ділення.

Мета:  

Навчальна:

  • познайомити з назвою компонентів дії ділення;
  • навчати використовувати взаємозв'язок дій множення і ділення під час розв’язування прикладів;
  • ознайомити з таблицями ділення на 2, 3, 4, 5;
  • удосконалювати обчислювальні навички;
  • формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення;
  • навчитись знаходити невідомий множник.

Розвивальна:

  • розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння;
  • розвивати увагу,абстрактне мислення;

Виховна:

  • виховувати акуратність, допитливість;
  • стимулювати цікавість до математики.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (слайд2)

Доброго дня дорогі діти.

Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож лісовими стежками, і зустрінемо по дорозі багато лісових мешканців і не тільки.

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

Вам сьогодні на уроці знадобиться зошит з математики і ручка. Якщо вам щось буде не зрозуміло ви можете відмотати відео, та повернутись до потрібного вам моменту. Коли необхідно щось записати, не забувайте ставити відео на паузу. Про це я буду вам ще нагадувати під час уроку. Приготувались? Молодці! Тоді починаємо наш урок.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось багато нового, а також пригадаємо те, що ми вже знаємо. Я думаю вам всім дуже цікаво дізнатись про що ми будемо сьогодні говорити.

Ми з вами дізнаємось як називаються компоненти дії ділення, навчимося перетворювати приклади на множення у приклади на ділення,  складемо таблиці ділення, а також навчимося знаходити невідомий множник.

Приготуйтесь, ми починаємо наш урок.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Усний рахунок (запустить с 3го слайда)

Давайте пригадаємо вже знайомі вам таблиці множення. Для цього лісові метелики приготували для вас математичну вікторину. На знаходження правильної відповіді вам буде надано 10 секунд. За цей час ви маєте дати відповідь і одразу зможете перевірити її з правильною відповіддю, яку нам покажуть метелики.

Молодці, ви дуже гарно впорались. 

  • Повторення (слайд 14)

Для того щоб вирушити далі нам з вами необхідно згадати як називаються компоненти різних математичних дій. А цьому нам допоможе мудра сова.

  • Як називаються компоненти дії додавання? ( компоненти дії додавання називаються 1й доданок,2й доданок, сума)
  • Як називаються компоненти дії віднімання (компоненти дії віднімання називаються зменшуване, від’ємник, різниця)
  • Як називаються компоненти дії множення (компоненти дії множення називаються 1й множник, 2й множник, добуток)

Ми вже з вами знаємо, що з одного прикладу на додавання можна скласти 2 приклади на віднімання.

 Ми пам’ятаємо, що множення – це додавання однакових доданків. Давайте проведемо дослідження, скільки прикладів на ділення можна скласти з одного прикладу на множення.

 

IV. ПОЯСНЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ слайд 15

А зараз ми з вами дізнаємося як називаються компоненти дії ділення.

Компоненти дії ділення називаються ділене, дільник, частка.

Приклад на ділення читається так

Ділене –  6 – дільник – 2 – частка – 3

  1. Складання прикладів на ділення

І випадок 16 слайд

В однієї собаки 2 кісточки. Скільки кісточок у 3х собак.

Прочитайте задачу ще раз – самостійно.

За допомогою якої математичної дії ми будемо розв’язувати цю задачу. Вірно. За допомогою дії множення.

Який у вас вийшов приклад, порівняйте його з прикладом який вийшов у песиків та запишіть його у зошит.

ІІ випадок 17 слайд

Тепер давайте дізнаємось скільки собак отримає по 2 кісточки? Яка математична дія нам в цьому допоможе?

Звичайно дія ділення. Складіть приклад та запишіть його у зошит. Перевірте себе

ІІІ випадок 18 слайд

За допомогою дії ділення дізнайтеся по скільки кісточок дістанеться кожному песику. Складіть приклад та запишіть його у зошит. Перевірте себе.

Слайд 19 І тепер ми з вами можемо зробити висновок, що з одного прикладу на множення ми можемо скласти 2 приклади на ділення.

Давайте їх прочитаємо і таким чином згадаємо як називаються компоненти дії множення та ділення.

Перший множник 2 другий множник 3 добуток 6

Ділене 6 дільник 2 частка 3

Ділене 6 дільник 3 частка 2

 

V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ

  1. Розв’язування прикладів

Слайд 20 До нас прибіг їжачок. Йому терміново потрібна допомога. Вчитель у лісовій школі задав йому завдання, а він не знає як його виконати. Давайте допоможемо їжачкові.

Йому було задано з кожного прикладу на множення скласти 2 приклади на ділення. А ми з вами як вже знаємо як  це робити.

Слайд 21 А тепер подивіться як впорався їжачок.

Чи все в нього правильно? А у вас?

Які ж ви молодці!

 

А тепер давайте трошки відпочинемо. Відійдіть від комп’ютера і приготуйтесь потанцювати. Оберіть одного героя з відео і повторюйте рухи за ним.

VI. ПОЯСНЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Ознайомлення з таблицями ділення

1.1 Складання таблиць ділення.

23 слайд Ми з вами дослідили, що з одного прикладу на множення можна скласти 2 приклади на ділення. Отже можна зробити висновок, що з кожної таблиці множення можна легко скласти таблицю ділення.

Розгляньте їх і спробуйте пояснити своїм однокласникам, за допомогою різних месенджерів, як же були утворені ці таблиці ділення.

І пам’ятайте, що ми вже з вами вміємо складати приклади на ділення спираючись на знання таблиці множення. За таким же принципом складаються таблиці ділення

  1. Знаходження невідомого множника.

24 слайд У синички трапилась біда, вона загубила частину прикладу.

А що ж вона загубила? Для того, щоб це дізнатись необхідно згадати компоненти дії множення.

Отже у синички загубився другий множник і вона не знає як знайти невідомий множник. Але тут несподівано їй а допомогу прилетів мудрий Філін: «Щоб знайти невідомий множник треба добуток поділити на відомий множник.»

У нашому випадку добуток 12 ми маємо розділи на відомий множник У нас видить такий приклад 12:4=3

  1. Розв’язання прикладів

25 слайд Давайте допоможемо цим кроликам розв’язати приклади. Необхідно знайти невідомий множник и поставити його замість яблука. Запишіть ці приклади у зошит, а замість яблука напишіть невідомий множник.

26 слайд Перевірте себе.

  1. Робота із задачами

27 слайд  У лісовій школі «День вітамінів». Але щоб він пройшов вдало необхідно домогти лісовим мешканцям в організації цього дня.

Задача №1

28 слайд  Козенята помили 20 груш і розклали їх порівну у 5 кошиків.

  • Скільки груш у кожному кошику?
  • Скільки груш було у козенят?
  • У скільки кошиків треба розкласти груші?
  • Яке питання задачі?
  • За допомогою якої дії ми можемо допомогти козенятам?
  • Який у вас вийшов приклад? 29 слайд 
  • По скільки груш у кожному кошику?
  • Молодці! Ви дуже гарно впорались із завданням і допомогли козенятам. Вирушаємо далі.

Задача №2

30 слайд  Їжачок приніс 14 яблук  і розклав їх порівну у дві тарілки. Скільки яблук на кожній тарілці?

  • Скільки всього яблук приніс їжачок?
  • У скільки тарілок треба розкласти яблука?
  • Яке питання задачі?
  • За допомогою якої дії ми можемо допомогти їжачку?
  • Який у вас вийшов приклад? 31 слайд 
  • По скільки яблук у кожній тарілці?
  • Молодці! Ви дуже гарно впорались із завданням і допомогли їжачку. Вирушаємо далі.

Задача №3

32 слайд  24 ягоди ожини мишка розклала у склянки, по 3 в кожну .  Скільки для цього знадобилось склянок?

  • Скільки всього ягід ожини необхідно розкласти?
  • По скільки ягід треба покласти в кожну склянку?
  • Яке питання задачі?
  • Якою математичною дією необхідно розв’язати цю задачу? 33 слайд 

 

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ 34 слайд 

Ось і добігла завершення наша лісова подорож, ми зустріли багато лісових мешканців. Активно допомагали їм!

А тепер давайте робити висновки. Спробуйте відповісти на такі питання:

  • Що ми з вами дізналися на уроці?
  • Чому навчилися?

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ

  • Компоненти дії ділення називаються …35 слайд 
  • З одного прикладу на множення можна скласти 2 приклади на ділення. 36 слайд 
  • Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник. 37 слайд 

Мудрий Філін приготував для вас завдання. Придумайте свій приклад на множення, складіть з нього 2 приклади на ділення. Та поділіться з однокласниками. 37 слайд 

Давайте прочитаємо що хочу нам сказати мешканці чарівного лісу.

А я з вами прощаюсь, до нових зустрічей!

1

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку