Тема. Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв’язок між додаванням та відніманням.
Мета. Довести до відома учнів практичне використання зв’язку дій додавання і віднімання. Повторити назви компонентів та результатів дій додавання і віднімання. Вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати повагу до однокласників.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ноутбук.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку. Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати?
Числа й вирази рівняти?
Вчасно руку піднімати,
Щоб складну задачу розв’язати? Проспівав дзвінок – Починається урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
- Запишіть на дошці відповіді, які отримали під час обчислення виразів
№10.
11, 13, 10, 14, 12, 6, 6, 17, 99.
- Знайдіть різницю найбільшого та найменшого з них. (99 – 6 = 93) 2. Каліграфічна хвилинка.
- Давайте виконаємо каліграфічну хвилинку та напишемо попередні і наступні числа до записаних на дошці.
15 37 49 60 97 3. Усний рахунок.
а) Гра «Найкращий обчислювач». №1 ст. 23.
- Які цифри загубилися? Який розряд вони позначають?
- Приклади читають діти ланцюжком з коментуванням.
б) Цікаві приклади. №2.
- Збільш на 8 числа на човнах біля лівого берега.
- Зменш на 23 числа на човнах біля правого берега. IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Гра «Незакінчені речення».
- До кожної рівності на додавання можна скласти … (Дві рівності на віднімання.)
- Щоб знайти невідомий доданок, потрібно …
- Компоненти дії віднімання…
- Щоб знайти невідоме зменшуване… Підсумок гри.
Вчитель: Фрази, якими ви, діти, завершили незакінчені речення, і є основними у темі нашого уроку.
2. Повідомлення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми маємо повторити назви компонентів та результатів дій додавання і віднімання. Навчитися практично використовувати взаємозв’язок між додаванням і відніманням. ІV. Сприймання та осмислення матеріалу.
1. Робота з підручником
а) №3 ст.24. Доповни рівності так, щоб у кожній із них перший доданок був на 2 більшим, ніж другий. До кожної рівності на додавання скласти по дві рівності на віднімання.
Взаємоперевірка виконаного завдання.
б) №4. Виконуємо ланцюжком, з коментуванням. №5.Самостійна робота.
Взаємоперевірка виконаного завдання. в) Фізкультхвилинка
https://www.google.com/search?q=%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%
83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B
8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&sca_esv=573588611&tbm=vid&sxsrf=AM9Hk
KmsEhgwCKQGbkxWa6DsaAsH6HHcg:1697367700064&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjC2sK28_eBAx UdGRAIHTDcAfMQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1366&bih=600&dpr=1#fpstate
=ive&vld=cid:a17e9c39,vid:3LAjklSXpbI,st:0
г) №7. Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання.
- Зобразіть задачу у вигляді скороченого запису.
Д. - 34
Х. - ? Всього дітей - 69
— який доданок невідомий? (Другий.) — як знайти невідомий доданок?
2. Розв’язування рівнянь. Робота біля дошки. 48 + x = 80 х - 16 = 34 х + 27 = 51 95 – х= 60 V. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Розв’яжіть задачі.
У дитячому таборі «Лісовичок» на підвечірок дітям давали йогурти або морозиво . Скільки всього пачок йогуртів і порцій морозива з полуницею дали дітям на підвечірок?
Для розв’язання цієї та інших задач користуйтеся даною на ст.26 таблицею.
Йогуртів – 46
Морозива – 38
Всього - ?
46 + 38 = 84(з полуницею)
Решту задач учні виконують біля дошки коментуючи свої дії.
2) Логічна задача
3)Рахуємо геометричні фігури.
VІ. Підсумок уроку.
- Що найбільше сподобалося на уроці?
- Що запам’яталося?
-Які завдання для вас виявились складними?
- Де ви затратили багато сил ?
VIІ. Домашнє завдання.
№8. стр.26.