Управління освіти Шосткинської міської ради
Шосткинський міський методичний кабінет
ТЕМА
Winter is fun. Let’s draw a snowman!
Клас 2
Жирна Інна Миколаївна,
учитель англійської мови,
учитель вищої категорії,
старший учитель комунальної
організації (установи, закладу)
«Шосткинська спеціалізована
школа І ступеня № 13
Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка – 2016
Тема: Winter is fun. Let’s draw a snowman!
(за підручником М. Ростоцької та О. Карп’юк)
Мета та завдання уроку:
Навчальна: продовжувати навчати учнів сприймати знайомі лексичні одиниці та граматичні конструкції на слух та тренувати їх у вживанні цих конструкцій у мовленні; формувати вміння учнів говорити про погоду та розваги взимку; закріпити навички учнів утворювати множину іменників;
Розвиваюча: розвивати лексичні та мовленнєві навички; вміння виконувати інструкції вчителя, навички індивідуальної роботи, творчі здібності, увагу учнів;
Виховна: прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови, виховувати вміння працювати в парах, групах;
Інноваційна ідея, яку планую продемонструвати на уроці: інтеграція знань з англійської мови та образотворчого мистецтва
Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, магнітофон, папір та кольорові олівці, виставка малюнків, картки зі словами для роботи в групах, ілюстрації за темою.
Хід уроку
I.Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1.Привітання. Організаційний момент
Good morning, boys and girls!
Good morning, teacher!
How are you today?
We are fine, thank you!
I’m glad to see you! Sit down, please!
2) Бесіда з дітьми. Показ презентації.
T: What season is it now? ( slide 2)
P1: It is winter.
T: What month is it now? ( slide 3)
P2: It is February.
T: Is it hot in winter? Is it cold? snowy? rainy? frosty? cloudy? Is the sky grey? Are the trees green? Are the trees bare? Is the ground white? (slides 4-6)
T: What is the weather like today?
P3: The weather is…..
T: Imagine you are artists. Every season has its own colours. What colours can we use to paint winter?
T: OK! Snow is white. The sky is blue. What colour are the trees in winter? What colour are the clouds?
2) Мозковий штурм «Зимові розваги»
And now let’s talk about what children can do in winter! Look at the pictures and
answer the questions!
Can children ski/skate/sledge in winter? (slides 7-11)
Yes, they can.
Can children ride a bike/ play hopscotch in winter? (slides 11-13)
No, they cannot.
T: Do you like to draw?
P5: Yes, we do.
T: What can you draw?
P6: We can draw…..
T: All right, children!
2. Формулювання теми та мети уроку
T: Dear children! Now you can guess the topic of our lesson. We have three groups and three envelopes with letters in them. Your task is to make a word.
(В конвертах слова: snowman, winter, frosty.)
Read your words! Very well!
So, today we are going to talk about cold and frosty season – winter, the weather in winter and about what children can do in winter. The topic of our lesson is «Winter is fun. Let’s draw a snowman!», so we will sing a song, recite rhymes about winter. And we will read, draw and play games.
II. Основна частина уроку
1. Творче завдання. Вживання лексичних одиниць, вивчених на попередніх уроках.
Look at the blackboard! Make up and act out a dialogue!
Let’s…
Oh, no! I don’t like it!
Let’s…
OK! Let’s…
(Учні складають діалог за зразком на дошці.)
2. Гра «Зламаний телефон»
Let’s play a game «Broken telephone» now!
It is cold in winter.
It is a frosty season.
Let’s ski in the park!
Jane can skate well.
It is very cold today.
It is snowing.
Let’s play snowballs!
I can sledge down the hill.
We can make a snowman.
3.T: You have learnt many rhymes about winter. Let’s recite them
1) Snow on the ground.
Snow on the tree.
Snow on the house.
Snow on me!
2) Winter hat
Upon my head —
My head stays warm,
But my nose is red!
3) Winter, winter.
Let’s go skate.
Winter, winter.
Don’t be late.
Winter, winter.
Let’s go roll.
Winter, winter.
In the snow.
Winter, winter!
Winter, winter!
4) Snowflakes falling
One by one,
Time to play,
And have some fun.
Build a snowman
Snowballs, too,
Come and see what you can do.
5) Snowflakes are falling on the ground,
On our houses and in our town.
On my nose and in my hair,
Snowflakes are falling everywhere.
6) Children are skiing,
Children are skating,
Sledging down the hills.
Winter is charming,
When it is coming
With snow and frost all around.
7) Winter season
This is the season
When mornings are dark,
And birds do not sing
In the forest and park.
This is the season
When children ski,
And Santa Clause
Brings a Christmas tree.
8) The snow is falling,
The wind is blowing,
The ground is white
All day and night.
4. Фізкультхвилинка
T: Now let’s sing and do along with the little Snowman.
( https://www.youtube.com/watch?v=b08ZpoWBHTU)
I'm a little snowman, short and round
Made from little snowflakes that fell to the ground
I have 2 eyes and a carrot for a nose
Oh I'm the happiest little snowman, I know
I'm a little snowman, short and round
Made from little snowflakes that fell to the ground
With a scarf to keep me warm and a hat on my head
Oh I am the happiest little snowman, I know
I'm a little snowman, short and round
Made from little snowflakes that fell to the ground
I have 3 buttons, 1,2 and 3
Oh I'm the happiest little snowman, I know
We are little snowmen, short and round
made from little snowflakes that fell to the ground
We have two eyes and a carrot for a nose
Oh, we're the happiest little snowmen we know!
Oh, we're the happiest little snowmen we know!
5.Розвиток навичок письма, закріплення вивченого матеріалу.
1) Find all words about winter fun in this chainword
2) Open your copy-books and write the date!
There are three teams. Who will be the first?
Write the words into your copy-books!
6. T: Let’s listen to the song “Let’s build a snowman!”and then you’ll answer the questions.(https://www.youtube.com/watch?v=-b-U1eQqBmk&list=PL1wrsEJEvZjb45oG7NSdQiu9l1LuOBDme)
7. Drawing the snowman.
T: And now we begin to draw a funny snowman.
What colour is the snowman? What colour is its hat? What colour is its nose?What colour is a scarf?
Drawing snowman is easy and fun. Follow the instructions and examples, and you’ll soon be able to draw a funny snowman. Let’s draw a snowman! Start your snowman by drawing three balls.
Draw one big ball. And one middle ball. It’s the snowman’s body.
Draw one small ball. It’s his head.
On his head draw a hat.
Draw an orange carrot for his nose.
Draw 2 black eyes.
Draw a smily mouth.
Draw him a scarf around the neck and colour it green or pink. Draw 3 buttons on his body.
Draw 2 arms and 2 mittens.
Draw a broom in his hand.
(Діти малюють і промовлять свої дії вголос.)
Now look what you’ve drawn!
What a nice snowman!
T: Artem, recite a rhyme about snowman.
Three balls and a stick,
Two arms and a can,
It’s easy trick
To make a snowman.
III. Заключна частина уроку.
1. Домашнє задання
T: You homework is to describe your snowman.
2. Підсумки уроку
T: Did you like our lesson?
What can we do in winter?
What’s the weather like in winter?
What activity did you like at our lesson?
(Діти вішають свої малюнки на дошку.)
T: What snowman is the funniest one? Is it easy to draw snowmen? Is it interesting?
You have worked hard and your marks are…
Thank you for the lesson! Good bye!
Використані джерела:
1